Annons:
Etikettfodervärd-finnes-sökes
Läst 3617 ggr
AnneAlva
2012-01-03 11:19

Fodervärd sökes snabbt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har hamnat i den lite obekväma sitsen att försöka hitta en toppenfodervärd på alldeles för kort tid efter att den tilltänkta fodervärden tvingats tacka nej kort innan lilla fröken kommer.

Därför letar jag nu med ljus och lykta efter världens bästa foderhem till en bedårande liten finsk blåtigrérad bicolor paddtjej. Helst i Uppsala/Stockholms-trakten, men rätt hem är viktigare än avståndet.

Bilden är från när hon var ca. 5 veckor men nu är hon snart 4 månader. Hon är en kelig liten kurrmaskin och går under namnet Witch. Är du intresserad eller vill veta mer, hör av dig här på cornishrex.ifokus eller på mail godreigns.crx@gmail.com

/Anne, S*Godreign's

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annons:
Mona22
2012-01-03 15:33
#1

Vilken sötnos Kyss

Hoppas du hittar perfekta hemmet till henne.

nakenkatt
2012-01-03 15:55
#2

Sååååå fin,lilla gumman,finns säkert någon som vill ge henne en familj att bo i .

Pearfoam
2012-01-03 21:22
#3

Fodervärd? Nej, nej, Anne… säg som det är! Hon ska flytta till MIIIIG! Cool

AnneAlva
2012-01-04 09:29
#4

#3 Haha, du har ju en liten tjej på tillväxt redan. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

kvasikatten
2012-01-04 09:29
#5
AnneAlva
2012-01-04 09:32
#6

#5 Hon är inte från KiciKiciMjau, men de har superfina katter! Min lilla fröken är från FIN*Alchemist. Också väldigt trevlig uppfödare! Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annons:
Pearfoam
2012-01-05 22:07
#7

#4, Min lillfis blir 5 veckor på måndag. Vill. Ha. Nu!

Hoppas du hittar det perfekta hemmet till sötnosen!

RacerDonnans
2012-01-06 23:29
#8

Så fin. Kanske skall lägga ner uppfödingen och satsa på att va fodervärd istället Flört.
Lycka till med skönheten.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AnneAlva
2012-01-07 12:27
#9

#8 Haha, säg till om du gör det så vet jag var jag ska placera lillfröken. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnneAlva
2012-01-12 11:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ingen jaktlycka än. Rynkar på näsan Ser ut som om fröken får stanna kvar i Finland ett tag till, det var tänkt att hon skulle komma nu till helgen men det var ju under förutsättningen att rätt hem uppenbarade sig.

Om någon är intresserad så söker jag fortfarande efter ett kärleksfullt foderhem till fröken.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AlexH
2012-01-12 12:28
#11

Det är svårt att finna foderhem.. kanske någon uppfödare du känner vill deläga henne? och kanske har plats för henne? då kan man ju ta varsin kull i olika kombinationer.. dock måste uppfödaren höra till samma förbund ifall det ska funka.. alt kolla med köpare som köpt av dig tidigare.. de kanske är ute efter en kompis till sin misse hemma..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MyTwiggs
2012-01-12 17:26
#12

Hon är jättefin! Jag är också sugen på att lägga ner för att bli fodervärd istället Flört Tror jag skulle bli en bra en Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
2012-01-12 18:21
#13

#11 Mmm, det är jättesvårt att hitta foderhem tyvärr. Rynkar på näsan Samägande är ju ett alternativ, men det genererar en ny uppsättning potentiella problem. Ingen dum idé dock. Har dragit i alla trådar jag känner till, kattungeköpare, vänner, kollegor. Jag kan trösta mig med att jag om ca. 2 år kommer att ha typ fyra foderhem att välja på efter att ha vaskat runt bland mina bekanta. Glad

#12 Många blivande fodervärdar här. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annons:
MyTwiggs
2012-01-12 21:15
#14

Samäg henne med mig FlörtTungan ute

Jag har fodervärdar på kö som verkar bra, synd att jag inte kan få dem att flytta till Uppsala Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MrsCecilia
2012-01-12 21:37
#15

Skulle gärna tänka mig att bli fodervärd, men just nu har vi tre så det får räcka..Glad

Vad menas med samäga?

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

AnneAlva
2012-01-13 09:15
#16

#14 Tänk den som ändå hade det lyxproblemet. Flört

#15 Oj, det skulle du inte ha sagt, nu kommer du bli överöst med erbjudanden av uppfödare. Tungan ute

Att samäga en katt innebär helt enkelt att man äger katten tillsammans. Men det är bara huvudägaren som har rätt att registrera kull efter katten så man behöver byta huvudägare för att kunna ta kullar under två stamnamn.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Jozzan999
2012-01-21 22:10
#17

Hej AnneAlva!

Söker du fortfarande efter ett foderhem? Hur ser foderavtalet ut?

Vi har under en längre tid varit på jakt efter en lekkamrat till våran rexkille och tycker att denna lilla tjej är ursöt! Glad

Hör gärna av dig antingen här eller på min mail: Jozzan999@hotmail.com

MVH

Josefine

Jossan och ElvisFlört

AnneAlva
2012-01-22 19:51
#18

#17 Jag söker fortfarande rätt foderhem. Jag skriver ett mail till dig under kvällen. Glad

/Anne

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annhed6
2012-02-18 18:27
#19

Hej

Kan absolut tänka mig att vara foderhem. Ska snar ta hem en kastrerad Cornish hane på ca 1,5 år och letar kompis till honom :). Letar du ff? Jag bor i Eskilstuna

AnneAlva
2012-02-20 14:55
#20

#19 Jag letar fortfarande efter rätt hem. Trägen vinner säger de ju. Glad Jag har PM:at dig.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annons:
elaaa
2012-03-19 13:08
#21

Nu e hon våår!! Ååh jag längtar så efter henne… :-)

AnneAlva
2012-03-20 10:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Det tog lite tid, men attans om man ger sig innan man hittar världens bästa hem åt den lilla guldklimpen! Kyss

Tack elaaa för att ni öppnar ert hem åt lillan och hoppas Katten och Marwin ska tycka att hon är rätt okej fast hon är tjej. Tungan ute

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Upp till toppen
Annons: