Annons:
Etikettomplacering
Läst 3404 ggr
Annhed6
2012-01-01 09:50

Cornish rex sökes

Vi, dvs jag och mina två barn på 8 och 9 år letar efter trevliga Cornish Rex katter. Vi är kattvana men inte av denna ras. Barnen är mkt fina med djur, jagar aldrig eller drar och sliter i dom snarare så älskar de att gosa, sova och mysa med dem. Vi bor nu i lägenhet och letar efter passande katter till det. Vi kommer att flytta till ny lägenhet 1/3 och känner att det då passar att da emot våra nya familjemedlemmar i mitten av mars då vi fått iordning hemma så att katterna kan få lugn och ro för att bo in sig i sin nya miljö. Vi kommer att ha in nätad balkong. Katterna vi söker vill vi ska vara kastrater, innekatter, rumsrena samt vaccinerade samt försäkrade. Vi letar vuxna omplacerings katter, inga kattungar. Vi letar 2 katter då vi anser att de behöver en kompis, katterna behöver inte komma från samma hem. Maila gärna bilder samt berätta om Er katt. Mvh Anneli

Vi bor i Eskilstuna.

Annons:
MonicaLagerquist
2012-01-01 10:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har en grabb som kommer att leta nytt hem framöver.Han heter Tom och är 1½ år gammal.

Mer info finns på min hemsida under Fertila hankatter.(självklart kommer han att kastreras innen flytt)

Stolt ägare till fem La permer

[Wideudde]
2012-01-01 21:52
#2

Jag tror Annelie kommer bli en underbar Cornish mamma!

OjennieO
2012-01-10 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej!

Jag har 2 st väldigt kelna och fina cornishar som jag måste hitta ett nytt hem till. Jag kommer att bo i Stockholm från och med februari, så då får ni gärna komma och träffa dom och se hur det känns=)

Båda är kastrerade, vaccinerade och försäkrade innekatter som gärna följer med ut i koppel om man erbjuder det. De är födda 2008.

Det är en mindre hona och en större hane och båda älskar att mysa och busa!

LenaWi
2012-01-10 10:54
#4

Hej,

Vi har en jättemysig och rar kastrathanne som är född 25/9 2009 för omplacering.

Han trivs inte ihop med en av våra honor och därför placerar vi om honom till rätt hem. Han är vaccinerad, försäkrad, HCM scannad, testad Fiv-FelV. Ingen problemkatt. Van att gå på innätat balkong. Om du är intresserad så finns det bild på honom på vår hemsida www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

Han heter Avance.

fayefaye
2012-01-11 03:15
#5

#1 Åh dom ögonen! <3

MrsCecilia
2012-01-11 06:50
#6

#4 Åh, vilken härlig presentation på hemsidan om gosekissen, han verkar ju mer än fantastisk <3

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Annons:
kvasikatten
2012-01-11 09:44
#7

Har du fått tag i katter än ?

Annhed6
2012-01-25 23:44
#8

Hej och tack för alla svar!!! Både här och via mail. :) Vi har hittat två underbara katter som vi ska titta på i feb och det lutar åt att det blir de som blir våra nya familjemedlemmar.

Mvh Annelie, Todd och Iza

Sixpounder
2012-02-03 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hejsan.
Jag har en underbar kisse, Sven, som min sambo tyvärr blivit allergisk mot och som jag därmed måste omplacera.

Han är dolda fel försäkrad t.o.m. han är tre år, annars har jag inte "hunnit" skaffa någon försäkring förrän vi tyvärr upptäckte att min pojkvän är allergisk.

Du nämnde att du inte vill ha någon kattunge, han är 7 månader.

Hör av dig om du trots allt är intresserad så får du veta mer!

Mvh Fredrika

Sixpounder
2012-02-03 20:58
#10

Såg visst att du redan hittar kissar! :)

Härligt att höra. Finns säkert någon annan som är intresserad av Sven!

MVH

Eine
2012-02-03 21:22
#11

#10 det är  inget hinder att ta en försäkring på katten fast din sambo är allegisk.En försäkring kan nya ägaren lätt överta. Det går att göra via nätet.OM du säljer honom måste han i vilket fall ha en färsk veterinärbesiktning.Vem har fött upp den fina kissen?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2012-02-04 10:20
#12

Sven är son till min Hub Cats Anthrax.

Arcadia
2012-02-04 11:28
#13

Dolda felsförsäkring är inte kattens försäkring - utan det är kattens uppfödares försäkring - som går in och täcker dennes kostnader- om ett ett s.k. dolt fel uppstår hos en såld kattunge  (dvs ett fel som funnits redan innan katten såldes av uppfödaren men som inte kunnat upptäckas). Uppfödaren är enligt konsumentköplagen alltid skyldig att ersätta dolda fel som uppkommer. Oavsett om uppfödaren har en dolda felförsäkring eller ej.

För alla andra fel och sjukdomar som kan uppstå måste katten ha en egen försäkring. Katten i # 9 är oförsäkrad. Men det går som Eine skriver självklart bra att omgående försäkra katten.

Sven är söt BTW Kyss

Annons:
Annhed6
2012-02-10 19:45
#14

Letar åter igen efter katt då ägaren ångrat sig och vill behålla den :(. Vi har hittat en hankatt som vi ska träffa på söndag och det verkar som det blir en av våra två nya familjemedlemmar. Nu letar vi vidare med ljus och lykta efter en kompis till honom. Om ni tror ni har den vi söker..maila gärna bilder samt berätta om din katt. Gärna Eskilstuna med omnejd

Mvh Annelie med familj.

Jess89
2012-02-10 21:22
#15

Såg att  Sixpounder har en hankatt som behöver omplaceras, men kanske dit du ska på södag? :) Tror det var här jag även läste att det var en annan person som ville omplacera en hane som bor i västerås om det kan vara något?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

nakenkatt
2012-02-11 11:02
#16

15# ja det är Sven du menar,han finns för omplacering.

Jess89
2012-02-11 13:34
#17

#16 hade för mig att han behövde omplaceras, men visste inte om det var honom som hon ska träffa på söndag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annhed6
2012-02-11 16:52
#18

Tack för era inlägg..nej det är inte sven jag ska träffa. Sven ser fin ut men vill helst ha en lite äldre katt än så, samt kastrerad.

Mvh Annelie

Jess89
2012-02-16 18:44
#19

Hur har det gått har du hittat någon mer kisse?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annhed6
2012-02-17 23:23
#20

Hej

Har två intressanta, skulle tittat på en av dem imorgon men tyvärr har ägaren blivit magsjuk så hoppas på nästa helg.

Annons:
lockar
2012-02-18 01:44
#21

Jag har en katt (Charles) som ska omplaceras. Kommer att vara kastrat när han flyttar.

Jess89
2012-02-18 12:50
#22

#20 lycka till! Hoppas på att ägaren blir frisk till nästa helg!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: