Annons:
Etikettövrigt
Läst 1606 ggr
MonicaLagerquist
2011-12-29 19:15

Nyårsmeny 2011

Nu vill jag veta vad ni planerar att mumsa i er.

Här hemma velade vi hit och dit men till slut så blev det så här.

Förrätt

Heta chiliräkor och ett grovt surdegsbröd skuret i trekanter öl att dricka

Huvudrätt

Lammfile och råstekt potatis gratinerad sparris med västerbottenost

ett fylligt rödvin serveras till några av oss en får päroncider och en får öl

efterätt

Vitchokladmosse till två och lingon och gin paraffe till två av oss.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ulricah
2011-12-29 19:18
#1

Åh det lät gott Tungan ute

kanske dags att ta tag i att hitta på en meny här också.

MonicaLagerquist
2011-12-29 19:30
#2

Vi skratade gott mannen och jag när vi köpte ut till "barnen" En liten cider till han som är född 1989 och en öl till han som är född 1987.

De får ju handla själva men var inte med idag.Det är första gången som jag handlar till dem på bolaget.

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
2011-12-29 19:49
#3

Eftersom jag jobbar hea nyårshelgen och då till kl 22.hade vi tänkt ha en egen nyårsafton imorgon fredag istället.Det ska bli plankstek med något gott vin till.

[Wiveka]
2011-12-29 20:12
#4

Maken får hummer, som jag är allergisk motObestämd

Jag får "king crab legs" som jag älskarSkrattande

Till efterrätt blir det champagenmousse med jordgubbar.

Allt från Erssons fisk i Sickla köpkvarter

Ulricah
2011-12-29 20:34
#5

Eftersom mannen är ute och roar sig har jag nu bestämt oss för följande meny

förrätt - några mumsiga små tapas och ett glas cava

huvudrätt - chorizospäckad fläskfilé, klyftpotatis och en rökig rödvinssås samt ett glas primitivo

dessert - chilichokladmousse och ett glas rökig lagrad tequila

Rexmyntas
2011-12-29 20:36
#6

Här hemma blir det löjrom till förrätt.

Kalkon till huvudrätt.

Till efterätt exotisk fruksallad.

Det har blivit en tradition sen 10-år tillbaka att maken lagar kalkon till nyår.

Vi behöver inte ens bjuda in våra gäster dom förväntar sig kalkon hemma hos oss till nyår. Skrattande

Och i år kan vi även bjuda gästerna på en exklusiv förhands titt på små Rexmyntas bebisar. Glad

www.rexmyntas.com

Annons:
noir
2011-12-29 21:30
#7

Här hemma struntar vi i förrätten i år men till varmrätt blir det klubbad kyckling som är smörad med vitlök och örter och sedan ihop rullade.
serveras med potatisgratäng och lätt frästa haricoverts, lök och champinjoner. Efterrätt blir det tre sorters sorbe (fick en glassmaskin i julklapp!) med smak av Mango, jordgubb och champange

sedan underkvällen serveras en härlig ostbricka med olika sorters ost.
själv hatar jag mögel ost men måste tipsa om den krämiga mögelosten S:t Agur. Den var god och jag kan inte förstå att en mögel ost var go.
På brickan finns det olika sorters kex och exotiska frukter!

Underkvällen dricks det lite olika med för mig blir det lite vin, mousserande jordgubbsvin (fresita, toppen gott med rik och härlig jordgubbssmak!) och på tolvslaget blir det mousserande vin

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

[Lec72]
2011-12-29 21:59
#8

OJ, vad seriösa alla är..vi har inte firat nyår alls de sista fem åren då en av våra hundar vart så rädd för smällare..vi har typ suttit inlåsta i ett rum med en flaska vin och tagit det lugnt.

I år blir det dock lite annorlunda ..

*Förätt: Löjromstoast + öl

*Varmrätt gratinerad hummer + rödvin

*Efterrätt…brukar jag aldrig orka men skumpa går ju alltid ner Tungan ute

xantos
2011-12-30 09:00
#9

#6 Nästan kopia av vår middag.

förrätt: räkcoctail. Färsk sparris med tryffelolja.

varmrätt: helstekt fasan med potatis å palsternackagratäng.Lingon chutney å kantareller. 

Efterrätt: fruktsallad med mandelspån och jordgubbsås.

#7 ostbricka, ett tips gå god ost är Raclette. En halvhård kittost.

Gästerna dricker det de önskar, själv är jag rödvins tant!

Ett tips på dricka är Astrakan torr Cider eller Organic. De är inte så söta.

AlexH
2011-12-30 11:27
#10

Hm alla mina pengar gick till räkningar.. så nyårsmenyn blir en överraskning från frysen i år… Champagne till tolvslaget som mannen fick från jobbet…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Avots
2011-12-30 18:12
#11

Här blir det taco buffé (beställd av min 5 årige gäst) kanske lite glass till efterätt förrätt tror jag vi hoppar över…

Till tolvslaget blir det exlusiv cider inköpt på icaSkrattande

HjalmarMaria
2011-12-31 01:14
#12

#11 Låter som en middag helt i min smak :D

Ni som äter räkor, hoppas bara ni skippar jätteräkorna!

Själv blir jag och sambon bjudna på middag. Toast skagen till förrätt, fiskgryta till dem och nått kött till mig, ostbricka med kex, frukt och marmelad till efträtt.
Några drinkar under kvällen (då ingen av oss har barn) och bubbel på 12-slaget. Jag är dock inte så förtjust i champagne, hade nästa hellre haft cider!

noir
2011-12-31 10:52
#13

Är väll lite sent att tipsa om nu då systemet är stängt men alla som inte gillar bubbel men vill ha det festligare än cider på tolvslaget eller andra tillfällen då bubbel passar in och om man dricker alkohol så finns det ett toppen vin på systemet som heter Fresita, ett mousserande jordgubbsvin som verkligen smakar jordgubb! Min sambo kan inte dricka vin eller något som smakar åt vin hållet utan att förvrida ansiktet men Fresita funkar fint! Därför skålar vi med Fresita och mousserande vin. Man väljer vad man vill! Alkoholfria alternativ funkar ju också bra, finns ju mycket på systemet som det inte är nå fel på alls som är alkoholfritt :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
HjalmarMaria
2011-12-31 11:40
#14

#13 Fresita brukar jag faktiskt dricka om det ska vara lite "speciellt" Det är ju äkta jordgubbspuré i och jag tycker det är riktigt gott. Har gjort sommardrinkar på det med, med lite mer pressad lime i och is. :)

[Wideudde]
2012-01-01 09:06
#15

Låter som ni haft en riktig lyx middag allesamman! :)

Jag nöjde mig med matlåda på jobbet, men jag hänger inte läpp för det! drack tillochmed citronsaft!

Upp till toppen
Annons: