Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 802 ggr
MonicaLagerquist
12/21/11, 6:56 AM

God Morgon 21/12

Här är vi uppe ovanligt tidigt.Har en katta som ska in och kastreras idag och då gäller det att se till att komma i tid.

Sen ska vi passa på och handla det sista inför julen när vi ändå är inne i stan.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MrsCecilia
12/21/11, 8:37 AM
#1

Här jobbas det en massa. Seg i dag efter ridningen i går.

Och vår älskade Robban är som en ny katt och vi har inte någon plastfrotte i sängen längre och sovrumsdörren öppen hela tiden. <3

2 dagar kvar innan någon dags ledighet..

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

noir
12/21/11, 8:54 AM
#2

#1 Hänger inte helt med. Vad har hjälpt Robban? Var det upptäckten av uvi? Även här hemma sovs det med öppna dörrar och katterna har besökt oss från och till under natten :) Idag får jag också besök. Svägerska och hennes kompis kommer över på fika :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Salmissra
12/21/11, 9:54 AM
#3

Vaknade av att telefonen ringde… Min sambos syster var helt hysterisk och sa att hon hört på radion att det hänt en olycka med två arbetare inblandade.. Min sambo och deras pappa jobbar på samma ställe och vi trodde att det var där..

Ingen i familjen hade hört av dem och ingen svarade i telefon.. Snacka om paniken!!

Det visade sig efter lite efterforskningar att det var en annan fabrik/bygge det hänt på men detta var ingen rolig morgon…

Pjuh…

Idag ska jag försöka varva ner igen och ikväll blir det till att handla allt till julbordet.

Ha en bra dag!

nakenkatt
12/21/11, 10:09 AM
#4

#3 och fy,stackars er.Vilken tur att de var ok.Måste varit väldigt olustigt.

Salmissra
12/21/11, 10:13 AM
#5

# 4 Ja, det är många tankar som hinner gå igenom ens huvud… De arbetar med betong och det var två som hade klämts bakom en vägg.. De där väggarna väger flera ton…

Tänker på de drabbades familjer idag och vet nog ungefär hur de måste kännas…

MrsCecilia
12/21/11, 11:42 AM
#6

#2 ja, han äter antibiotika och kissar inte i sängen längre :) Så det var UVI, han är dessutom ännu piggare än förut ;D

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Annons:
Gittan
12/21/11, 11:44 AM
#7

Tycker det händer många arbetsplatsolyckor numera. Så var det förr också. Sedan kom ju alla säkerhetskrav och det blev visst bättre. Nu läser man om sådant igen. Kan det bero på krisen och det ska sparas och därmed skärs ned på säkerheten?

Hoppas ni alla får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Salmissra
12/21/11, 11:51 AM
#8

De har stenhårda säkerhetsföreskrifter och rutiner.. Får hoppas att det var tekniken som svek dem och inte någon mänsklig faktor..

Fybubblan.

Har hänt så mycket olyckor här i vårt samhälle detta året.. Tre 20åringar omkom i bilolycka i våras varav en gammal kompis, en flicka klämdes till döds under en gravsten och en man blev påkörd av en bil om omkom.. Dessutom jobbar min sambo som deltidsbrandman så man är ju hela tiden på helspänn.. Båda hans jobb är riktigt farliga.. Ja Jisstanes..

MonicaLagerquist
12/21/11, 1:51 PM
#9

Hemma med en pigg och busig katt som inte alls tycker att det är någon bra ide att sova i ett mörkt rum.

Stolt ägare till fem La permer

lockar
12/21/11, 6:06 PM
#10

Är nu hemma från jobbet är nu ledig i femdagar. Det känns bra. Det är synd att det inte är någon snö, det blir ju så mycket ljusare, men nu går vi mot ljusare tider.

Upp till toppen
Annons: