Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1861 ggr
Eine
12/1/11, 4:05 PM

Röker ni inomhus ?

Har en fundering då jag upptäckt att många kattägare röker.  Per automatik kommer en fråga upp i mitt huvud.Röker ni i samma rum som katterna?Det är ju skadligt för människor,och bör vara minst lika skadligt för katterna.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
[Wideudde]
12/1/11, 4:14 PM
#1

Nej, jag snusar - gärna i samma rum som katterna.
Men rökning sätter sig ju gärna i blommor och annat i närheten vilket gör att det även finns i textiler och liknande vilket gör att båda barn, djur och andra medmännikor blir påverkade av rökning,

så din tanken är ju absolut en sak man bör fundera över när man röker.

Ulricah
12/1/11, 4:22 PM
#2

Ampelliljor, som ju katter gärna tuggar på, är väldigt bra på att samla upp luftföroreningar bla från cigarettrök så de blir direkt giftiga.

Eine
12/1/11, 4:44 PM
#3

#1-#2 precis mina tankar. Och de små lungorna…och de känsliga näsorna.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
12/1/11, 5:45 PM
#4

Jag röker inte och ingen får röka inne hos oss.

Stolt ägare till fem La permer

Salmissra
12/1/11, 7:02 PM
#5

Jag röker men det skulle aldrig falla mig in att röka inne eller på balkongen när katterna är ute med mig.

noir
12/1/11, 7:36 PM
#6

Sambon röker men endast utomhus :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
MrsCecilia
12/2/11, 7:53 AM
#7

Jag slutade röka för 3 år sen, men inte ens då skulle jag kommit på tanken att röka inomhus. Maken slutade för 10 år sen..

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

miano
12/2/11, 10:18 AM
#8

Har aldrig rökt och tänker inte börja heller.Rökare som kommer på besök får röka ute.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

feeorin
12/2/11, 10:34 AM
#9

#5 Rökning på balkong gör att man slipper röken själv men den hamnar ofta i grannarnas lägenheter lite beroende på hur det är byggt och om grannarna försöker vädra eller t ex vill sova med öppna fönster…….eller som några gör i mitt hus - går ut o ställer sig direkt utanför porten så att röken dras in genom friskluftsintagen till sovrum o vardagsrum hos oss som bor i närheten av porten.  Rökning är inte tillåten i min lägenhet eller på min balkong.

kvasikatten
12/2/11, 10:40 AM
#10

Jag röker men ABSOLUT inte inne. Har en bra balkong med nät Glad

Kommer ihåg vissa uppfödares katter på utställning där katten luktade rök - blä !
Jag "toktvättar" dessutom händerna efter varje cig när jag har kattungar. Det fanns katter förr som var tokiga i att slicka på nikotinfingrar - ännu mer blä !!
Kvasikarin

Pearfoam
12/2/11, 12:16 PM
#11

Röker inte, och det skulle aldrig falla mig in att låta någon röka inomhus hos mig.

Eine
12/2/11, 1:05 PM
#12

Ni är så kloka.Jag rökte för 30 år sedan.Inne! Med en hund och ett barn….Gud förlåte mig,så dumt gjort av mig.Nu får ingen röka inne hos mig!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ulricah
12/2/11, 1:08 PM
#13

#9 Ja, rökning på balkong är ett ständigt problem här på sommaren, katterna vill vara på balkongen och ha dörren öppen, grannen nedanför röker och jag blir hysterisk och måste hela tiden stänga/öppna den förbaskade dörren för att hålla alla nöjda. Obestämd Både ogillar och är allergisk mot cigarettrök.

Minns när det var tillåtet att röka på tågen, då var ofta djur- och rökvagn kombinerade, det var fruktansvärt Skrikandes, jag tänkte då att om jag mår så dåligt av det här, hur mår då inte en hund eller katt som har så mycket bättre luktsinne.

Annons:
AnnicaB
12/2/11, 1:35 PM
#14

#12 Så gjorde jag också förut. Ja, fast vi hade katter, 1 litet barn och vi var två vuxna som rökte inomhus. Dock inte i samma rum som barnet vistades i - trodde i vår enfald att det hjälpte… Herregud så dumt! Både jag och maken slutade röka för snart 19 år sedan så barn 2 och hundarna slapp i alla fall det hemska inomhus. Jag kan än idag ha dåligt samvete över vår 19-åring som hade oss bolmande under min graviditet och första halvår…

*** Qui vivrqa verra ***

MyTwiggs
12/2/11, 2:07 PM
#15

Min sambo röker, men hon håller på att sluta. Ingen får under några omständigheter röka inomhus hemma hos oss!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

LykkeLii
12/2/11, 2:50 PM
#16

Jag röker inte då jag är allergisk.

Men har grannar som röker inne. Vilket leder till att det kommer rök till vår lägenhet. Tur att de inte röker så mycket på dagarna, men det kommer så mycket så vi inte kan ha en brandvarnare Rynkar på näsan. Tur att jag pluggar mycket hemma så jag kan vädra bort den hemska röken.

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

noir
12/2/11, 3:01 PM
#17

#16 vad säger hyresvärden om det?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

AnnicaB
12/2/11, 3:23 PM
#18

#16 - det kan inte vara OK att få in rök på det sättet i sin lägenhet. Du måste tala med hyresvärden. Det är ju en hälsorisk i allmänhet och verkligen illa om du har allergier.

*** Qui vivrqa verra ***

LykkeLii
12/2/11, 3:30 PM
#19

Att de inte kan göra något, de måste få tydliga bevis, helt bildbevis. De har satt upp lappar på ställen ingen går i huset. Man får inte röka i lägenheterna, men värden kommer aldrig när man ringer. Vi har pratat med värden två gånger, men det händer inget. De har lovat komma och sätta in en egen brandvarare då de menar att det är fel på våran. Men de har inte kommit än och vi bott ca 1½år i lägenheten, surt! Men snart flyttar vi och då hoppas på bättre värd och inga grannar som röker inne Flört

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Mona22
12/2/11, 4:08 PM
#20

#19 så säger våran värd också. Har bott snart 6 år här och man har lärt sig när de har sina "rökpauser" så man får öppna fönster om man är hemma då.

Usch men vi flyttar också snart och de grannarna röker inteSkrattande

Annons:
flis
12/2/11, 5:02 PM
#21

Om det är ruskväder så röker jag inomhus annars ute.

Leffe
12/2/11, 5:03 PM
#22

Jag slutade röka för tio år sedan. När jag rökte så rökte jag inne i lägenheten. Kommer det rökare till mig nu så får de röka på balkongen

nakenkatt
12/2/11, 5:34 PM
#23

ja kommer ihåg på 70 talet då rökte alla nne.Askkoppar i snygg keramik fanns på varje vardagsrumsbord då.Min dåvarande man rökte inne när våra två äldsta var små,och det gjorde man konstigt nog det var ingensom reagerade på det.På 80 talet vet jag att röka under en fläkt var vanligt.Nej som tur är röker ingen av oss.Min äldsta tjej röker,men vill hon stå där ute på gräsmattan och frysa så får hon väl det.Ingen ide att säga nåt till vuxna ungar de vet allt bäst,så är det.OBS utgår från mina.

KvirrZ
12/4/11, 11:15 PM
#24

Jag röker inte själv, men ingen får röka i närheten av mina djur.

- Mvh Emma

AlexH
12/6/11, 9:34 AM
#25

Jag röker, dock aldrig inomhus… enbart ute.. så det blir å klä på sig och gå ut.. vilket i sig är väldigt bra då det blir mindre rökning på vintern :)

Har barn och djur inne.. det är ju jag som bestämt mig för att röka då får jag gå ut.. barnen och djuren röker inte så då ska de inte behöva vara i det.. jag skickar ut mina besökare också :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Upp till toppen
Annons: