Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Färger och färggenetik

DNA test färgbestämning

2011-11-30 11:09 #0 av: kvasikatten

Kan jag få tips om bästa labbet för DNA test av färg på CRX ? Har aldrig behövt testa mina så jag är rådvill när det behövs (på annans katt).

Kvasikarin

Anmäl
2011-11-30 12:00 #1 av: Dolleminas

Jag brukar ha skickat till UCLA, enkelt att svabba själv och lägga på posten, man kan betala med kort direkt så går allt ännu fortare...

Anmäl
2011-11-30 12:36 #2 av: AlexH

UCDavies

https://www.vgl.ucdavis.edu/services/index.php

man skapar konto. fyller i info och betalar med kredit kort.. skickar in alivproven enligt instruktion och svaret kommer som en pdf på mailen

Anmäl
2011-11-30 13:15 #3 av: Dolleminas

#2 Det var den jag menade men det blev lite fel, är lite för snabb iblandSkäms

Anmäl
2011-12-01 08:21 #4 av: kvasikatten

Tack för svaret Alex. Finns "svabb" att köpa eller kan man ta vanliga tops som är rena.. ????

Anmäl
2011-12-01 11:11 #5 av: Eine

#4 vanliga rena topz,utan annat DNA på.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2011-12-01 12:32 #6 av: Spotless

Vi har använt Animal DNA Laboratory då vi PRA-testat mammas katter, där får du med "tops" som är sterilförpackad. Går utmärkt att färgtesta där också. Glad

http://www.animalsdna.com/web/page/home

Anmäl