Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 636 ggr
Jess89
2011-11-08 17:43

Lånekatten Anthea

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visar en bild på vår mysiga lånekisse Anthea!

Anthea har nu varit hos oss i cirka en vecka och verkar stortrivas hos oss. Hon har tagit över vår säng och sover mellan oss om nätterna. Visst är det lite trångt i vår lilla säng, men så mysigt att ha henne i sängen. Det känns väldigt tråkigt att hon ska åka hem till sina rätta ägare i helgen. Vi kommer att sakna henne.

Hon är ganska social av sig och går och jamar och har sig!

Allergiperioden har gått så pass bra så att vi fundear på att skaffa oss en egen cornish rex.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[Wiveka]
2011-11-08 19:32
#1

Vi saknar henne men är jätteglada att det går så bra för er alla treSkrattande

Jess89
2011-11-08 19:35
#2

Jag förstår att ni saknar henne! Det känns kul att det har gått så bra, men det blir bra tomt utan henne.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

AnnicaB
2011-11-08 20:02
#3

Så mysigt hon har det, och så söt hon är! Härligt att allergitestet går bra än så länge.

*** Qui vivrqa verra ***

Anki-Egerbrandt
2011-11-08 22:10
#4

Va sött! Kul att det verkar gå bra med allergin!!! Skrattande

Jess89
2011-11-08 22:12
#5

Det är underbart, nu kan vi äntligen skaffa en kisse här hemma! känner mig överlycklig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

noir
2011-11-09 09:01
#6

Vill bara varna för att allergin kan blomma upp eller så kan han känna allergi mot andra katter, crx. olika kön och annat kan ju skilja, alla är vi ju egna individer. Jag skulle därför vara försiktig med att ha eran blivande katt i sängen och även vara försiktig om ni väljer kattunge då man på en äldre katt vet unge för hur ens allergi kommer beetesig

Lycka till och jag är glad för eran skull, var själv i nästan samma situation förra året

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
Jess89
2011-11-09 10:36
#7

Vi är medvetna om att andra katter kan gå sämre. Och yngre katter är sämre än "vuxna" katter. Men den här kissen har gått utmärkt i alla fall :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MyTwiggs
2011-11-09 10:37
#8

Så mysigt! Lycka till! Hoppas att ni hittar en go kattunge sen! Det lär bli jobbigt att lämna ifrån sig mysiga Anthea, men tänk vilken lycka att allergin verkar palla. Jag är också allergisk och jag lyckas till och med med konststycket att föda upp cornishar, dock får mina inte vara i sängen när inte överkastet ligger på, dvs, inte när vi sover.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jess89
2011-11-09 10:40
#9

Vi får se om det bli en kattunge, det kan bli en lite äldre kisse. Den är ju trots allt mer allergivänlig än kattungar. Överkast fungerar det för att kissarna inte ska vara i sängen.. här fungera det nämligen inte att bädda sängen hon går in under täcket i alla fall. Fast o andra sidan har vi inget överkast på sängen. super kul och se att det fungerar så bra att du kan föda upp cornish kissar :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: