Annons:
Etikettövrigt
Läst 1381 ggr
Avots
10/30/11, 8:41 PM

OT ny familjemedlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen har jag varit och tingat en ny familjemedlem. Något helt annat än vad jag hade tänkt, men i alla fall lockig.

Min hund Saga gick ju bort i mittenav september och jag hade inte tänkt ha en ny hund i alla fall på 10-15 år….. men… men…… det är väldigt tomt utan hund trots 4 katter….

Så i går så tingade jag en liten valp, jag undrar vad katterna säger då hon kommer hemObestämd. Hon kommer bli ganska stor också…. inte alls vad mina katter är vana vidSkrattande

Hon heter Sunna

Annons:
Mona22
10/30/11, 8:52 PM
#1

Men vilket charmtroll! Kyss

Ulricah
10/30/11, 8:53 PM
#2

Så söt, katterna blir säkert glada över att få ett husdjur Flört

Eine
10/30/11, 9:18 PM
#3

men  oooh så söt!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

zoolatri
10/30/11, 10:37 PM
#4

Helt underbar! Vad är det för ras?:)

Rosenwyns
10/31/11, 10:00 AM
#5

Så söt liten Sunna!!Kyss

Mellan el stor pudel?Glad Fullt ös medvetslös lär d ju bli därhemma!!Tungan ute

mjau74
10/31/11, 11:43 AM
Annons:
AlexH
10/31/11, 1:43 PM
#7

söt vovve :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Avots
10/31/11, 7:38 PM
#8

Tack!  Det är en blandras men till drygt 80% storpudel så hon blir nog ganska stor.

Jag har träffat båda föräldrarna och de var väldigt trevliga hundar.

Ja vi får se hur livligt det blir, jag håller just nu på att fundera ut hur man valpsäkrar ett hem. Det är nästan 14 år sedan jag hade valp. Fast valpar håller sig väl mestadels på golvet till skillnad från katter…..

Mina 4 krullisar (alltså katterna) ligger helt oanande och sover i en hög, just nu, det är nog bra om vi alla vilar oss de nästkommande tre veckornaFlört

Eine
11/1/11, 12:34 PM
#9

#8 Hoppas du inte tar illa upp nu:Skippa % för all delGlad(jag jämför med Blockets annonser 50%huskatt/50 norsk skogSkatt/persier)Sunna är jättesötKyss behöver inte ha några % alls-Lycka till med henne.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Avots
11/1/11, 5:09 PM
#10

#8 Jag tar inte alls illa uppGlad.

Sunna är en blandras,  %-satserna säger bara hur hon eventuellt kommer att se ut som vuxenFlört.

Eine
11/1/11, 5:11 PM
#11

#10KyssSkrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

HjalmarMaria
11/5/11, 10:31 PM
#12

Vad söt!
Vad hade du för ras/blandras innan?

Är det så att man som Cornish-ägare blir bekväm med att slippa allt för mycket pälsavfall och väljer hundras utifrån det? Jag har tidigare haft en släthårig foxterrier, vars vita hårstrån var överallt. Sen blev jag med Cornish och en av egenskaperna jag föll för (förutom att de, nästan, är som hundar) är ju självklart det minimala fällandet. Nu när jag och sambon diskuterar framtida hundköp så står det nog mest mellan pudel eller lagotto romagnolo. Andra hundraser kan också locka (locka höhö), men så tänker man på all den där pälsen som är överallt trots att man städar hela tiden. :)

Lycka till! Glad

Avots
11/6/11, 9:57 AM
#13

Jag hade en chines crested (nakenhund förut). Pälsen är en anledning till valet av hund denna gång.

Annons:
miano
11/7/11, 2:55 PM
#14

Grattis igen till en fin valpGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Upp till toppen
Annons: