Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 819 ggr
Jess89
10/28/11, 6:39 PM

Lånekatten har kommit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi fått hit lånekatten Anthea som är en cornish rex på 6 år, som är hur mysig som helst. Till en början var hon skygg men inom en timme kom hon fram och låg i knät väldigt länge. Det är så mysigt att ha en katt hemma igen. Hoppas att killen tål rasen så vi kan skaffa en egen inom en snar framtid.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Leffe
10/28/11, 8:01 PM
[Wideudde]
10/28/11, 9:54 PM
#2

Vilken lycka och se att man tål en ras av ett djur man väldigt gärna vill ha!

Xenomorphs
10/28/11, 10:41 PM
#3

Lycka till. Vi började precis sådär för ca 5 år sedan. Vår lånekatt flyttade aldrig tillbaka utan fick bo kvar hos oss. Nu har vi 4 cornish och en  katter och har en sphynx. Här har det fötts 4 kullar de senaste åren. Det är lätt att bli beroende. :-)

-- Eternity is a very long time --

[Wiveka]
10/29/11, 8:40 AM
#4

Kul att det funkar än så längeSkrattande

Konstigt att det känns tomt här hemma trots tre andra katterObestämd

Eine
10/29/11, 1:23 PM
#5

Det är bara att önska lycka tillGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnicaB
10/29/11, 1:24 PM
#6

Lycka till med sniffandet Skrattande

*** Qui vivrqa verra ***

Annons:
Rosenwyns
10/29/11, 3:26 PM
#7

Ååå va kul!! Hur går det? Glad

Jess89
10/29/11, 5:26 PM
#8

Måste säga att det är underbara och hur kela som helst. Men hon ligger mest och sover under filten som hon tyckte var läskig till en början. Nu ser man henne knappt för att hon rullar in sig under filten.

Hon verkar inte sakna att vara hemma mer än om nätterna, hon verkar storm trivas att vara ensam katt och få en massa uppmärksamhet.

Jag förstår att det måste vara tomt utan henne. Hon är hur mysig som helst :)

Än så länge har killen endast haft ett rött öga men inget kliande så det har gått väldigt bra. Men vi får se hur det går :) det ser ganska bra ut än så länge.

Tack alla! =)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

zoolatri
10/29/11, 8:59 PM
#9

Lycka till! Själv är jag inte allergisk, men jag kan tänka mig hur tomt ett liv utan mina djur skulle vara. Det är lätt att bli kär i en cornish;)

Jess89
10/29/11, 10:24 PM
#10

Jag är inte heller allergisk, men har en pojkvän som är det. Jag har haft katt innan jag flyttade hemifrån dock inte en cornish rex katt. Men efter att vi har träffat några stycken så känns de väldigt speciella :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Rosenwyns
10/30/11, 8:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag hade ännu en tjej å hennes syster hemma hos mig förra veckan å provsnosade, hon lämnade örngott här å fick låna hem en filt där kattungarna mina legat på… Hon kände ingenting medans hon var här men jag sa till henne att det allra bästa e ju att få låna hem en crx så man får riktiga svar, såsom jag gjorde innan jag köpte min första (men jag själv kan bara inte låna ut mina flickor..Skäms.. så jag lyckades fixa så hon fick låna en crx av en kompis istället…Glad hoppas innerligt att det går bra…

Jag tycker det e så ansvarsfullt att undersöka saken innan man köper hem ett litet liv…Kyss Å en stor eloge till er som lånar ut era kissar!

noir
10/30/11, 8:38 AM
#12

#11 ja jag lånade ju hem Zaffir i 4 veckor innan köpet gick igenom och jag fick lämnna tillbaka henne och få handpenningen tillbaka om det uppstod problem. Skulle inte heller låna ut mina katter, skulle oroa mig hela tiden. Men är glad att det finns vänliga själar där ute som vill och kan låna ut. :)

Har inte sett någotn bild på katten som är lånekatt. Skulle vara kul!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Jess89
10/30/11, 1:49 PM
#13

Jag har försökt att ladda upp en bild men sajten fungerar inte som den ska :( meningen var att de skulle ligga en bild under den här tråden men det fungerade inte.

men jag kan testa igen om se om det fungerar.

Vi tyckte också att det var bäst att låna en kisse innan man skaffar en. dels lär man känna rasen lite mer och så får man reda på om man tål katten :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[Wiveka]
10/30/11, 5:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är Anthea på sin favoritplats hos ossKyss klösträdet

[Wiveka]
10/30/11, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

en till från andra hållet.

Hon är saknad här hemma men verkar ha det jättebra hos Jessica och DennisSkrattande som ensamkatt. Här delar hon uppmärksamhet med 3 andra katterFlört

Jess89
10/30/11, 6:10 PM
#16

Hm verkar som att andra kan ladda upp bilder här utom JAG.. har försökt ett par gånger men det går inte. Haha sovande Anthea, det känner vi igen ;)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Wiveka]
10/30/11, 6:14 PM
#17

ja, katterna sover nog 23 timmar per dygnFlört

Jess89
10/30/11, 6:22 PM
#18

Haha hon har faktiskt varit vaken ganska mycket idag :) nu lyckades jag att ladda upp en bild, bättre sent än aldrig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: