Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 584 ggr
noir
2011-10-28 10:08

Godmorgon! 28 Oktober

Idag är det grått och mulet, tog en välbehövlig sovmorgon! Känner mig lite mer som mig själv igen, sookies kastering gick bra igår och hon mådde rätt bra efter. Hon hade lyxen att sova med oss inne i sovrumet i natt då Dobby inte helt förstår att hon inte vill leka brottning som förut.
Hon är en myspropp idag så jag ska ta det lungt och ta en sak i tagen och mysa med alla katterna. En kopp te och en rostad macka med ägg skulle sitta fint just nu.

Ha det bra idag!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
MonicaLagerquist
2011-10-28 10:14
#1

Regnet strilar så det får bli jobb ute i syrummet idag.

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
2011-10-28 10:21
#2

Regn och rusk här också.Hela vår gata är täckt av gula löv.Jag laddar för den första helgen jag ska jobba själv på jobbet,men det ska nog gå bra.Jag var inne på djuraffären i går kväll.Där hade de gjort iordning ett bord i vitt,lagt ut en kondoliansbok,tänt ljus med ett foto på till minne av vår omtyckta veterinär Thorleif Lind som så hastigt gick bort för ett par veckor sedan.Man fick också skänka en slant till hans minne som gick till hjärtfonden.Det var skönt faktiskt att skriva ett tack i boken,vart liksom ett avslut.En annan veterinär har nu tagit hans plats där på tisdagarna,han ska vara jättebra sa flickorna där.Men det blir aldrig det samma mer.

Mona22
2011-10-28 10:27
#3

Mulet och tråkigt här. En vecka har redan gått och vi har insett att vi verkligen vill ha en till hårboll. Har kollat lite smått på en omplacering men det är ganska dåligt med såna. Traxxas måste ha en kompis, tycker så synd om henne.

Gubben är hemma och sjuk, det är något som inte vill ge sig.

Ska ut och gå lite sen för att komma igång.

Ha en bra dag.

Avots
2011-10-28 10:31
#4

God höstförmiddag!

I dag är det riktigt höstigt, grått blåsigt, virvlande löv, varmt och mysigt inne framför kaminen. Men dagen skall gå i fönstertecken. Jagh ar ett fönster som skall monteras….. först måste jag demontera taket på kattburen…. det är väl bara att börja antar jag för annars blir jag väl aldrig färdigSkrattande  Katterna får fortsätta mysa själva.

AnnicaB
2011-10-28 11:43
#5

God middag.

Sitter i soffan med fleece/teddypläd runt benen. Är hemma sjuk idag igen. Nu var det krånglande axel som fick sig en törn i går när jag och hästen inte hade samma färdriktning… Sovit uruselt när min redan tidigare axel fick sig ett rejält ryck…

Men katterna är vansinnigt glada åt detta. Jag har 1,2 eller 3 i famnen hela tiden. Passade på att vattna alla blommor när lillkatten vräkte ner min största och vackrast blommande orkidée….. Nu har även den krukan vägglera undertill även om det försvårar vattningen något. Cornisharna har knappast haft ner något, men lilla hittekatten är just nu högt som lågt så det gäller att förtöja det som kan trilla.

*** Qui vivrqa verra ***

nakenkatt
2011-10-28 12:41
#6

ja visst är det kul när orkideen äntligen blommar,samma hände mig förra veckan vart bara mos av den,gärningsmannen heter Eddie och är naken.

Annons:
EvaG
2011-10-28 13:17
#7

Nyss uppstigen. Ska ut och handla. Äta lite. Göra sig i ordning. Gå till arbetet. Det blev inte många ord för allt som ska hinnas med nu bara för att jag sov för länge. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

MonicaLagerquist
2011-10-28 14:18
#8

#3 Om du vill ha en långhårig katt så har jag två som söker nytt boende.Hör av dig om du är intresserad.

Stolt ägare till fem La permer

Eine
2011-10-28 15:40
#9

#3 du vill väl ha en CRXhanne på foder,eller hurFlört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2011-10-28 15:44
#10

#8 är mest ute efter en skogis eller maine coonGlad

#9 hehe. Inte just nu men kanske någon gång senare när man flyttat till annat ställe. Har ingenstans att ha honom om han börjar strilaObestämd

Gittan
2011-10-28 16:36
#11

Hämtat barnen i skolan så de fick komma hem lite tidigare i dag. Det är de värda för de har långa dagar. Nu börjar deras lov också. Så nu blir de hemma en vecka, men helgen ska de tillbringa hos sin mormor och morfar. I kväll blir det lite fredagsmys med hela familjen. Det är ju råkallt ute så det blir en skön brasa i öppna spisen i gillestugan.

Ta hand om er

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: