Annons:
Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 981 ggr
MrsCecilia
2011-10-22 14:43

Stor besvikelse, kiss i sängen

I dag hände det igen. Aschberg kissade i sängen. Mitt framför mina ögon. I morse hade även någon bajsat precis utanför kattlådan. Vi trodde det var en olycka. Men nu vet jag bättre..

Jag blir otroligt besviken. Jag har aldrig någonsin haft en kissande katt, någonsin. Och jag har haft många katter.

Vi har skurat kattlådan, fyllt på felliwayen. Men jag tror jag vet vad det beror på.

Sovrumsdörren. Eftersom jag inte får sova på nätterna har vi nu i två dagar haft stängd sovrumsdörr och öppnat vid 5 på morgonen när han jamat.

Jag vet inte vad jag ska göra? Jag klarar inte av att inte få sova. Och inte en kissande katt heller.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Annons:
MonicaLagerquist
2011-10-22 16:45
#1

Hur många toalådor har ni?Vad har ni i dem?
Har du läst tipsen på Kattstatussidan?

http://www.kattstatus.se/sida19.html

Stolt ägare till fem La permer

MrsCecilia
2011-10-22 17:51
#2

Det här hände 1 gång förut när de var nyinlfyttade hos oss. Sen dess har det varit lugnt.

Vi har 2 kattlådor som är XXXL i ett rum. I morgon blir det att investera i en till och ställa den i ett annat rum..

Har googlat och läst massor. Det enda jag kan komma på är sovrumsdörren och att han protesterar mot det.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

nakenkatt
2011-10-22 18:11
#3

Om jag har kläder ligger framme,typ lägger dom i en hög när jag byter om och aldrig plockar in vilket händer tyvärr.Då är genast en av mina fertila honor där och kissar över hela högen kläder.men bara på mina kläder.Nu är jag mer uppmärksam och ej har kläder ligger framme,då händer det aldrig.Ja de är lustiga katterna.När jag virkar figurer har jag vadd att stoppa dem med,det har också hänt att den påsen blivit utsatt för kisseri om den stått framme.dessa incidenter har varit kring att hon löpt.

MrsCecilia
2011-10-22 18:15
#4

#3 lyckligtvis verkar det inte vara sådana tendenser…Men jag behöver ha sovrumsdörren stängd, jag klarar inte 4 timmars sömn/natt.

Hur ska jag göra, ha dörren stängd jämt? Eller försöka på annat sätt ha den öppen? Eller bara härda ut?

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

nakenkatt
2011-10-22 18:28
#5

testa med en låda till får du se.

[Lec72]
2011-10-22 19:45
#6

Mina honkatt är oxå förtjust i att kissa i sängen, ett tag var det så pass att vi var tvungna att lägga plast över hela sängen..men så ställde jag en kattlåda i sovrummet och peppar peppar sedan dess har hon hållt sig..nu har vi dock tagit bort lådan igen (inte så najs med kattbajs i sovrummet) men inget kiss i sängen :-))

Annons:
Leffe
2011-10-22 21:16
#7

Det är en sandlåda i sovrummet jag har en tanke om också.

kvasikatten
2011-10-23 09:56
#8

Är din katt ensam ?? Kanske skaffa en kompis vore bra.
En extra låda i sovrummet nedanför din säng.

Varför sover du inte om du har öppen dörr…. har man två katter brukar de låta en vara i fred på natten om man ägnar sig åt dem på kvällen.

MrsCecilia
2011-10-23 13:48
#9

# 8 Nej, vi har tre stycken katter. De terroriserar (leker, jamar, busar, jagar fötter, tuggar i håret, sprattlar under täcket mm) oss på nätterna trots många timmars lek och ute med koppel. Jag har alltid haft svårt att somna om så när jag blir väckt tar det några timmar för mig att somna om..

De får mycket aktivering och har gott om leksaker och klösträd och stort hus. Det är absolut inte problemet.

Jag tror inga lådor i världen löser detta. Men vi ska köpa en till för säkerhetens skull.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Leffe
2011-10-23 13:54
Eine
2011-10-23 13:59
#11

Stäng dörren till sovrummet och låt honom inte vara där inne på några veckor.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: