Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 851 ggr
noir
2011-10-12 08:41

12 Oktober

Sitter med en kopp te och plockar med Zaffies papper. Vi ska till strömsholm idag och kolla upp henne. Äntligen.
Hoppas på att det inte är något allvarligt, vet inte vad jag skulle göra utan min Zaffie.

Hoppas alla får en toppen dag!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
nakenkatt
2011-10-12 08:48
#1

Lycka till,jag tror det kommer att gå jättebra.Nu får du ju komma iväg och kissen får behandling om det skulle vara något galet,hon är snart pigg igen ska du se.

mjau74
2011-10-12 08:48
#2

God morgen!Glad

I dag er jeg hjemme med sjukt barn. Ute blåser og regner der, skal det aldri ta slutt!!? Ingen større planer for dagen, bare kose med barn og katt.

TS Håper alt går bra med Zaffie, en blir jo så glad i desse katteneGlad

AnnicaB
2011-10-12 08:55
#3

God morgon.

Det känns för tidigt att redan 12:e oktober behöva skrapa rutorna. Och inte var det lite is på rutorna heller… Nollgradigt så sent som kl 08.00 på morgonen. Å andra sidan ser det ut att bli soligt idag också.

Jag hade hellre krupit ner i soffan och gullat med katterna precis hela dagen. Men det är jobb och sedan stall på agendan. Så #2, jag tror att ni får det mysigt under dagen även om barnet är sjukt :)

Hoppas det går bra på Störmsholm noir.

*** Qui vivrqa verra ***

AlexH
2011-10-12 09:47
#4

Så har man fått äran att skrapa bilrutor imorse!

Igår kväll satt jag och kände på Medas mage när kattungarna rörde sig :) härlig känsla!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MonicaLagerquist
2011-10-12 10:12
#5

Vi har just nu 25 grader varmt.Passar pa att surfa en liten stund medans poolen rengors.Tyvarr blir vi upphamtade klockan 11.10 for fard mot kyliga nord.

Stolt ägare till fem La permer

Mona22
2011-10-12 10:51
#6

måste in med bamse till veterinären idag igen, han har blivit mera sjukRynkar på näsan. Hoppas man kan få ett possitivt besked mitt i allt negativa som händer.

Gillar inte kylan som börjar smyga sig på en, man blir så stel. Men att sitta inne och bara mysa när snön väl kommer, det är riktigt trevligt.

Kollar lite smått redan nu inför sommaren nästa år var man ska semestra. Vi kommer ha husvagn i 3 veckor och jag är verkligen ute i god tid men det är enklare att orka med mörka vintern om man har något att se fram emotSkrattande

Hoppas alla får en bra dag.

Annons:
MrsCecilia
2011-10-12 11:40
#7

Hoppas det går väl med Zaffie, håller tummarna..

Lite träningsvärk idag coh fick skrapa bilen..kallt! brrr…

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Leffe
2011-10-12 12:12
#8

Skrapa rutor. Där har jag nu funnit en fördel till att inte jobba. Tänk när jag varje morgon fick skrapa den stora och höga vindrutan på färdtjänstbussen. Fick lov att stå på kofångaren för att nå. Sedan alla fyra stora sidorutor i bakre delen samt sidorutorna fram. Det var ett kallt moment, men i och för sig så var man ju klarvaken sedan.

Hoppas dagen går bra med katter och allt annat. Sköt om er

Eine
2011-10-12 12:28
#9

God morgon.Har sovit för länge,det blir så ibland.Ska städa undan lite och pyssla med katterna.De i sin tur har pysslat med en del av mina krukväxter,duktiga missar.Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Gittan
2011-10-12 12:44
#10

I morse hade jag en trött sambo och en trött son som skulle iväg till jobb respektive skola. De kunde inte somna igår kväll för de var så uppspelta av att Sverige vann fotbollsmatchen. Det var ju bara en fotbollsmatch med 22 gubbar precis som vanligt. Nu får jag se hur pigga de är i eftermiddag. Hoppas ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Eine
2011-10-12 13:23
#11

#10 Holland fick ju pisk av Sverige,det kan vara uppiggande för många..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
2011-10-12 13:29
#12

#10 Sverige gick ju sensationellt direkt vidare till EM i går.

Sitter och njuter av härlig countrymusik i solen som kommer in från den öppna balkongdörren medan katter springer ut och in mellan rum och balkong

EvaG
2011-10-12 14:05
#13

Oj vilken fin dag. Nu ska jag faktiskt ut och ta mig en promenad. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
nakenkatt
2011-10-12 14:16
#14

javisst är det en fin dag.Ska iväg halv sex på arbetsträning,det är bara imorgon kvar sedan,känns mycket ledsamt.har ringt och beställt tid för HCM scanning av min Meliss,fick tid redan nästa vecka,sedan är det meningen att hon ska få åka till monica och tom i november om allt går som det ska.trevlig kväll!!!

noir
2011-10-12 14:29
#15

Nu är vi äntligen hemma efter 4h hos veterinären. Verkar inte vara något allvarligt inte än iaf. Hon verkar ha lindrig livmoderinflamation, inget allarvarligt vad dom kunde se. Men hon har även Hosta från nedre luftvägarna och verkar ha nån typ av inflamation i trarmarna. Inget var allvarligt men ska ändå utredas vidare. De med tarmarna kan vara foderproblemet vi hade för 1år sedan när vi skaffade henne. f.d ägaren gav hills foder som gjorde att zaffie spydde varje dag eller mer. Hur länge de pågått vet jag ju inte men hon hade använt samma foder hela tiden iaf. Så jag skulle fortsätta med det foder jag kontrollerat det med tidigare. Känner mig lite snurrig i mössan. Men väntar på samtal för veterinären för svar på sista provena som inte kommit och hur vi ska fortsätta Zaffies eventuella behandling. Tills vidare får kastrering vänta tills hon är säer att Sövas o.s.v

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Mona22
2011-10-12 16:24
#16

Har precis kommit hem jag med från veterinären. Bamse har lite problem med njurarna. Hur allvarligt vet de inte. det ska kollas upp. Sedan var de osäkra på köldkörteln med så det togs extra prover. 
Hoppas bara det blir bra med kisen. Typiskt med detta just nu men djuren går ju först så det är ju inget att tveka om.

#15 hoppas det ordnar sig för din kisse med, man blir ju så orolig när det handlar om ens (p)älsklingar.

noir
2011-10-12 17:03
#17

Åh ja! hoppas det inte är allvarligt med din kisse. Känner att jag har otur med mina katter senaste tiden. Man mår verkligen inte bra när något inte står rätt till. Oftast är det dock skönt att lämnna veteinären om de säger att det inte är akut och att man får åka hem. Även om viss oro alltid stannar kvar.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

lockar
2011-10-12 19:23
#18

#16 och #17 hoppas att det går bra med era kissar. Noir krama om Zaffie från mig.

noir
2011-10-12 19:37
#19

#18 Det ska jag verkligen göra!
Jag har mailat dig på din mail från din hemsida :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: