Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2048 ggr
flis
9/29/11, 12:27 PM

Medicin bortskänkes

Eftersom Jimi inte finns mer har jag kvar medicin. Fortekor, Furix och trombyl.  Om någon vill ha så skicka mej ett meddelande.

Annons:
Trollhassel
9/29/11, 2:32 PM
#1

Oj, får man göra så i djurvärlden? Eller får och får…det är nog inte brottsligt men receptbelagd människomecicin får man ju inte sälja eller ge bort.

Hoppas det hjälper någon liten misse i alla fall!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

EmyJ
9/29/11, 4:03 PM
#2

Jag skulle gå till Apoteket och lämna in överbliven medicin. Eftersom alla medicinerna du räknade upp är receptbelagda anser iaf jag att det är olämpligt att skänka bort på det viset.

www.kickemcattery.se

flis
9/29/11, 4:18 PM
#3

Eftersom medicin är dyrt tänkte jag att det kunde hjälpa någon och ser inte det olämpliga i det. Men tar ni illa vara så glöm det.

AnnicaB
9/29/11, 4:22 PM
#4

Om man nu har dessa mediciner till sina HCM-drabbade katter kan det kanske vara ett välkommet tillskott. Ser inget fel i att ge bort det till någon som fått dessa mediciner utskrivna av sin veterinär till sin katt. Det är ju livslång medicinering på detta.

*** Qui vivrqa verra ***

AnnicaB
9/29/11, 4:23 PM
#5

PS. Beklagar förlusten av din katt.

*** Qui vivrqa verra ***

boris1
9/29/11, 5:04 PM
#6

Pappa katt blir säkert glöd över medecinen!Kyss

Annons:
flis
9/29/11, 5:20 PM
#7

Toppen! Förpackningarna är oöppnade.

nakenkatt
9/29/11, 9:10 PM
#8

furix och trombyl,används till människor med hjärtproblem,vattendrivande och blodförtunnande,väldigt många äldre har dessa kan vara bra att veta.och de är receptbelagda.har själv ätit trombyl en period i livet.

Denna kommentar har tagits bort.
flis
9/29/11, 10:25 PM
#10

Jag vet att det används till människor men nu är det fråga om katter. Människor har högkostnadsskydd och är nog inte i behov av min katts läkemedel. 140 tabletter fortekor (djurmedicin) kostar nästan 800kr. Varför ska jag kasta det när det kan komma en annan katt tillgodo.

AnnicaB
9/30/11, 7:39 AM
#11

#8 menar nog att man kan få det utskrivet av läkare om veterinären ordinerat till katten. Just för att slippa betala flera 1000-tals kronor i medicinkostnad. Just medicin får man ju inte försäkringsersättning för om man inte har specialtillägg - och även då är det väldigt låga gränser för hur mycket som ersätts.

*** Qui vivrqa verra ***

Trollhassel
9/30/11, 8:18 AM
#12

Om jag formulerar mig så här då:

Det är olagligt och straffbart att sälja receptbelagda läkemedel utan tillstånd. Jag skulle rekommendera dig att försöka hitta någon att ge bort medicinen till privat i stället för på ett öppet forum där vem som helst med lite illvilja kan anmäla dig. Det var inte illa ment att ifrågasätta det, utan bara i all välmening. Självklart förstår jag hur du tänker!

Det klassas som ett ganska allvarligt brott.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnicaB
9/30/11, 8:25 AM
#13

Vill också förtydliga att jag inte uppmanar till brott på något sätt Kyss

*** Qui vivrqa verra ***

Annons:
flis
9/30/11, 10:44 AM
#14

Behöver inte kommenteras vidare, det är utagerat. Skrattande

nakenkatt
9/30/11, 11:31 AM
#15

#12 det var just så jag menade,yrkesrollen som undersköterska kom fram när det gäller mediciner,var absolut ej illa menat på ngt sätt.

kvasikatten
10/1/11, 10:34 AM
#16

Du - ta det lugnt med dessa kommentarer.Du har väl vänner på nära håll - kanske fel att skriva det offentligt….. Tanken din är guld värd ! Mer såna osjälviska tankar behövs i världen.

Upp till toppen
Annons: