Annons:
Etikettövrigt
Läst 686 ggr
nakenkatt
2011-09-17 16:35

hjälp jag har en fråga som inte rör katt

kan någon nått om vattensköldpaddor?har letat men hittar ingen sajt.Min dotters väninna hade skickat sina barn till en sjöpark vi har här i staden,och fastkilad i foten hade ngn satt en stackars sköldpadda.jag har tagit hem den och har den i ett akvarium,den är ca12 cm i diameter.jag hade en när jag var 6år,men minns ej så mycket av den.den har alltså suttit fast i ett stängsel på badplatsen.Hur kan man göra så här? så vitt jag kan se är den oskadd.jag tänker behålla den.kan ni ngt om dessa paddor är jag tacksam för alla goda råd jag kan få.

Annons:
MonicaLagerquist
2011-09-17 16:47
#1

Har du kollat på http://reptiler.ifokus.se/

Stolt ägare till fem La permer

LykkeLii
2011-09-17 16:50
#2

Eller http://akvariefisk.ifokus.se/

När jag var liten hade vi två omgångar vattensköldpadda, men tyvärr är minnet som det är Flört

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

nakenkatt
2011-09-17 17:27
#3

ja jag ska gå in på reptiler i focus bra tips.

Rosenwyns
2011-09-17 18:38
#5

Å nej inte en till…. folk köper dem som små å gulliga å sen när de växer så slänger de bara ut dem… jag har oxå räddat 2 st för ngra år sedan…

Hungrig e nog stackarn.. på djuraffärerna finns det torkad sköldpaddsmat, men de har ju stängt nu… kanske att du har någon räka därhemma?

nakenkatt
2011-09-17 20:36
#6

har gett den en räka ikväll ska köpa foder imorgon,ja visst är det för ynkligt.

Annons:
Rosenwyns
2011-09-17 20:54
#7

Glömde… kanske du redan tänkt på… men att han beöver tillgång till vatten (att simma i :) å en lampa som kan värma han…. sen behövs ju uv lampa så hans kropp kan ta upp kalk å vitaminer men d vet du nog me…Glad

Lycka till med nye vännen som hade tur att han fick komma till dig å slippa frysa å svälta ihjäl nu när vintern kommer…..

nakenkatt
2011-09-18 09:51
#8

tack ska ni ha får alla tips.det där med lampa var bra jag fick reda på,ska åka till elbutiken imorgon och köpa en.tack för länkarna jag fick till olika sidor,det var en som det stod allt om skötsel,tack vare er här på forumet har jag fått veta massor.TACK.

MonicaLagerquist
2011-09-18 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här kommer en bild på Agnetas sköldpadda Wilma.

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
2011-09-24 16:35
#10

Tänkte bara tala om att Wilma mår bara bra efter omständigheterna.Har varit till Arkens zoo och fått goda råd hur jag ska ta hand om henne.Nu har hon fått en speciallampa för reptiler att värma sig med,hon var genomförkyld och hostade men är nu på bättringsvägen.Man vet ju ej hur länge hon hade legat i det kalla vattnet vid badplatsen.Tur att hon vart hittad innan vintern kom,då hade hon säkerligen frysit ihjäl.

Upp till toppen
Annons: