Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1065 ggr
EvaG
2011-08-27 03:47

27 augusti

God morgon på er. Jag sitter på arbetet och har en kort rast. Nu är det lördag hela dagen och kvällen likaså. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Xenomorphs
2011-08-27 06:27
#1

Jag, dottern, Alice och Vätten drar mot Borås med upphämtning i Bollebygd om en ca 15 minuter. Ha en skön dag. Här i Göteborg ösregnar det, men är varm.

-- Eternity is a very long time --

MrsCecilia
2011-08-27 08:00
#2

Solsken idag och varmt och skönt! Katterna kastade sig ut på altanen i solen.  I dag är det melodikrysset (så klart) och kalas för en 8-åring.

Greta har beslutat att vara ännu räddare för oss nu när vi försöker få tag i henne (helt omöjligt)och ha i salvan i ögat. Vi är mkt impopulära.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

lockar
2011-08-27 08:40
#3

Även här är det solsken och varmt.

Ska gå ner till hamnen och titta på skärgårdsmarknaden. Så det blir en prommenad idag.

FiffiD
2011-08-27 09:07
#4

Sol och varmt här också :). Vi skulle åkt till djurparken idag med mannens jobb, men hämtade igår hem ett sjukt barn från skolan, så det blir att vara hemma hela helgen. Ska nog passa på att mejla iväg några utställningsanmälningar :)

AnnicaB
2011-08-27 09:34
#5

Här åskar det och regnet piskar ner. Troligen övergående för det är förutspått vackert väder.

Skall strax göra mig i ordning och åka iväg och titta på Boråskattens utställning. Mycket förväntansfull!

*** Qui vivrqa verra ***

Mona22
2011-08-27 09:38
#6

Jättefint väder här. Börjar bli förkyld, har hostat några dagar men nu har rösten svikit mig också, kan vara för att jag pratade så mycket igår. Var ute och gled med gammelbilen igår och hamnade på en spontanträff med massor med fina bilar. Social som man är så pratade man ju med alla så idag får jag vara tyst Tungan ute

Imorgon åker vi till veteranmarknaden i eskilstuna.

Ha en bra dag allihopa.

Annons:
noir
2011-08-27 11:18
#7

Har nyss pratat med Sookies uppfödare. Hennes bror kommer flytta hem till oss om 2v. Ska bli spännande då han ska vara på foder hos oss. :)

Annars är det katt-spa här idag. Sambon ska få vara delaktig. Han uttryckte sig att han också kunde vara the bad guy och vill också vara delaktig, ibland så blir man lite blind och bara kör på. ;)

trevlig helg!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Leffe
2011-08-27 11:26
#8

I kväll är det kräftskiva som gäller. Ska bli kul.

Sköt om er

AnnicaB
2011-08-27 18:17
#9

#7 Grattis till ytterligare en rex :)

Nu har jag varit på utställning - blev väldigt sugen på att ställa ut sjäv igen. Trots att det säkert var 35 grader varmt i lokalen…. Fläktsystemet hade pajjat….

*** Qui vivrqa verra ***

noir
2011-08-27 19:09
#10

#9 Tack så mycket! :)
Det ska bli så otroligt spännande, jag har aldrig haft en hane och jag tror inte min bror haft någon själv heller, Hur som helst har vi alltid varit för honor av alla djurarter haha
Så detta är otroligt spännande! :)

Någon framgång med vattenfontänen?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-08-27 19:44
#11

kul med en herre i huset då !!!!

AnnicaB
2011-08-27 20:02
#12

#10 Nix, vattenfontänen är mig veteligen helt oanvänd. De kör på gamla vattenskålen istället. Otackamma djur :)

*** Qui vivrqa verra ***

noir
2011-08-27 20:24
#13

#10 Men oj jag mena inte bror utan sambo haha! Hanen som flyttar är sookies bror, så tokigt det kan bli när man inte känner sig kry och har ett huvud som känns uppblåst Tyst

#11 Jag ser verkligen framemot hans ankomst! Jag har som tur är mycket plugg framför mig så tiden kommer rulla på!

#12 Vad dumt! Jag vågar inte köpa någon nu :(
Köpt en foderkula som knappt används, testa den på min sambos mammas kattungar och dom var helt tossiga och älskade kulan. Mina katter "va? vad ska jag göra? Du har ju låst in godiset… då får jag väll inte ta dom?" coh så svansar dom iväg :(
Ska testa på hanen om han fattar ;)

Ni som ska på utställningar kommer kanske se till han. Han ska till gbg och ska eventuellt till uppsala och kommer ifrån Fort Knox (Lafayette)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
nakenkatt
2011-08-27 20:42
#14

Jättekul då kanske vi träffas ska försöka åka på ngn utställning i slutet på året.Det där jäkla jobbet sabbar ju allt,att man aldrig kan få ett besked.Saknar utställningarna jättemycket nu,man blir lätt bitter,fast jag försöker hålla humöret uppe.

noir
2011-08-27 20:56
#15

Jag ska dock inte på dessa utställningar, han kommer till oss efter hans utställningar. Men jag har ingen koll på utställningar men vill jätte gärna lära mig. är utställning här i eskilstuna snart och den funderar jag på att besöka och se hur det är. Vill gärna ha tips på vart man kan lära sig mer om utställningar. jag kan verkligen INGENTING. Vet typ att man tar med sig sin katt och så bedömmer lite dommare katterna haha

Men antagligen så kommer jag få ställa ut honom själv också om jag vill… vågar inte säga helt förens jag sett det färdiga foderavtalet som jag ska få om någon dag. Men sen har jag ju Sookie också. Kanske skulle ta och testa att ställa ut henne bara för skojj och utbildningssynpunkt :)

Usch! Jag tycker så synd om dig när jag läser om hur du har det med jobb och allt. Önskar dig all kraft och lycka!
Hoppas du får börja ställa ut igen, man ska ta för sig av det som ger en godenergi! *styrke kram*

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-08-28 20:08
#16

tack du verkar va en sån gullig tjej!!!!

noir
2011-08-28 20:33
#17

Man ska bry sig om sina medmänniskor! Har mått dåligt och sprungit in i väggen och haft det förjäkligt i mitt liv så jag vet hur det kan känns när man närmar sig botten och sen ska ta sig upp och kämpa för sin rätt.
Idag måste man vara frisk för att orka vara sjuk och ha möjlighet att ta sig tillbaka. Hade jag inte haft så mycket hjälp av min familj så hade jag nog legat kvar och sprattlat på botten.

Så kom ihåg vad som ger godenergi och sattsa på det. dåligenergi är inget att ha!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-08-29 09:08
#18

tack igen!!!jag ska tänka på det.

Upp till toppen
Annons: