Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 845 ggr
Fröken babs
2011-08-20 12:31

Fler katter eller inte? råd tack!!!!!

Jag vill gärna ha era erfarna råd : ) jag har den mest ljuvliga cornish killen på  snart 8 mån, tänkte snart kastrera honom. Här är så genomsnäll och det keligaste man kan tänka sig, högt avgudad här hemma, vi älskar honom såååå mycket, sover alltid på min arm på nätterna, han bara älskar att pussas och gosa. Har 2 hundar också. Alla är snälla mot varandra, men hundarna gillar inte att han kommer och vill sova hos dem, fast han gärna skulle vilja,så han ligger hos mig. Han älskar att leka med barnen och verkar lycklig och nyfiken. Nu till min tanke, han har inte behövt vara själv ännu, utan jag har varit hemma med honom, i höst börjar jag vara borta på dagarna, hundarna likaså eftersom de har "hundvakt". vet ju naturligtvis att han mest brukar sova under tiden jag ev är borta, för när nyckeln är i låsen står där en totalt nyvaken kille. Men… kommer han känna sig ensam under dagarna när inte ens hundarna är hemma? skulle han vilja ha en kompis? kan man skaffa en hankattunge till en kastrerad genomsnäll hankatt? skulle han känna mindre intresse att vara m oss om han har en kattkompis? Kissen är centrum av universum här hemma, alla dyrkar honom!!, skulle han bli ledsen att dela sin "rockstjärnestatus" m fler katter?

känner mig verkligen i valet och kvalet…

Hoppas ni inte tycker mina frågor är fåniga… ville gärna höra era åsikter, ni som har så mkt koll på sånt här ; )

Tack på förhand

Annons:
Eine
2011-08-20 13:02
#1

Jag tycker du ska köpa en till Cornish.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2011-08-20 13:07
#2

jag håller med eine,dom får stor glädje av varandra ska du se.

KatternasMatte
2011-08-20 13:19
#3

Cornishar har enl min erfarenhet ett stort hjärta som rymmer massor med kompisar, tvåbenta som fyrbenta. Är han ensam på dagarna så tycker jag som ovan att han ska ha en kompis att mysa med. Cornishar älskar att sova i hög och ha nån att mysa med. Han kommer inte att överge er utan han kommer fortfarande att vara navet i er familj och ni kommer dessutom få en till som livet kretsar kring Kyss

Vi har fem katter här som alla tror att allt kretsar kring just den katten. Skillnaden mellan att ha en katt eller flera är att man har en katt eller flera som sover i knät när man tittar på tv Flört

Fröken babs
2011-08-20 13:31
#4

Tack för svar, nu blir jag inspirerad här ; )

har ni några erfarenheter om det spelar roll vilket kön det är på ev kompisar? eller speler det ingen roll bara han har ngn att grotta ihop sig med?

Tack så hemskt mycket för att ni tar er tid att svara, guld värt för mig : )

Eine
2011-08-20 13:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ta en till kille om du enbart ska ha sällskap.kastrera gärna din kisse först.Det kan du göra nu(man kan kastrera från 3 månader..)Vi är flera som har kattungar,själv har jag en trygg och härlig kille som söker nytt hem nu.Om jag får stjäla tråden lite så lägger jag in en bild här på honom.Det är han som sitter upp.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

mjau74
2011-08-20 14:34
#6

#5 Wow! Han var lekkerKyss

Annons:
Xenomorphs
2011-08-20 15:04
#7

Katter gillar bäst att ha minst en kompis så de är definitivt av typen "delad glädje - dubbel glädje". Har du plats och råd så skaffa en kompis till din katt. 

Lycka till!!

-- Eternity is a very long time --

[Lec72]
2011-08-20 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

och här är två killar till som letar nytt hem :-)

KatternasMatte
2011-08-21 14:52
#9

Kön spelar mindre roll utan mer att katterna passar i personlighet, i alla fall så försöker jag att passa in rätt katt till rätt familj.

Det finns många som har kattungarna nu eller som väntar kull. Men som kattköpare är det viktigt att inte bara välja rätt kattunge utan också rätt uppfödare så att man får ut det man vill ha.

mjau74
2011-08-21 18:38
#10

Mener absolutt at du skal ta en til. Jeg har også bare en cornish rex nå, men kommer til å skaffe meg en til om ikke så alt for lenge. Dette fordi jeg tror både jeg og katten min kommer til å sette pris på selskap av en crx. Skal du kun ha en katt til kos/utstilling kan en hanne være greit. Dette mener jeg med tanke på at det er enklere å kastrere en hanne.

#8 En av dei kan få komme hjem til meg! Flört

[Lec72]
2011-08-21 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Kayakos vinkar Flört

[Lec72]
2011-08-21 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#10 Katsuya vinkar oxå Glad

mjau74
2011-08-22 08:50
#13

For noen sjarmører! Kyss

Annons:
Upp till toppen
Annons: