Annons:
Etikettutställningar
Läst 2008 ggr
dragonstar
8/12/11, 10:11 PM

MSK 17-18/9

Någon som ska dit?

Jag har anmält mig och min lilla kattfröken som ska ställas i grupp 12 samt färgbedömning. Har alldrig ställt ut för ut.

Så nu vill jag ha alla tipps, ider, och berättselser rörande utställninig.

Hur går det ignetlinge till?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[Wiveka]
8/13/11, 10:00 AM
#1

Jag ha anmält dit. En kille i grupp 1 klass 12 och en tjej i grupp 3 klass 11.

Om du ska ha färgbedömning så sker det före bedömningarna börjar så det måste du gå till sekretariatet när du kommer.

Först när man kommer så får man visa vaccinationsintyg sedan är det veterinärbedömning.
Man går och får sitt burnummer när man visat bekräftelsen. Letar reda på buren och gör iordning den och stoppar in kisse.
Sedan går man till sekretariatet om man har nåt ärende dit. Kanske letar reda på var "din" domare ska döma och i vilket ording han/hon dömer så du vet när du ska ha upp din katt.

Det är ditt ansvar att katten kommer upp till domaren när det är din tur.

Vi ses därSkrattande

dragonstar
8/13/11, 10:44 AM
#2

Vad kul att det är flera här ifrån som ska dit =)

Min lilla tjej är en Cornish rex och kommer var 4 månader då.
Jag hoppas hon komemr funka på utställnign då hon är väldigt frammåt och busig.

Får se vad som sägs om utsendet.Hon har enligt mig redan fina lockar och är en litet söt pettit av amerikansk modell.

men vi är lite osäkra på hennes färg. Hon är reggad som Svartskölpadda men vi har våra funderingar om hon inte är silver.

Bilder finns här:

http://svansar.wordpress.com/

HUr burkar era utställnignsburar se ut? och vad tar ni med er? Tänkte om någon har bilder =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

mjau74
8/13/11, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Her ser du hvordan min katt har utstillingsburet:

Eine
8/13/11, 11:13 AM
#4

#2 Ingen av föräldrarna är väl silver?Eller är någon det? Om inte så kan inte din hona vara silver/smoke.

Du behöver ett burskynke,liten pottlåda och ev sand.Så mat,samt skålar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

dragonstar
8/13/11, 11:20 AM
#5

Honan är ej reggad som silver men tydligne kan det var så att hon ochså är felräggad. Längre bak fins det silver.  Kan inget om färgerna så jag vet inte riktigt.

Hon blir liksom gråare och gråare för varje dag me ntassar svans och ansikte består helsvart.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
8/13/11, 11:24 AM
#6

Det jag är mest orolig över är att jag behöver hålla koll på när hon sak till domamren och att jag ingetligne inte vet hur allt går till och vad hon kan hamna ochså.

Som tur är komerm troletvis min uppfödare att var på platts under utställningen. Så då hjälper hon mig. ananrs är det nog bar att fråga burgranen on hjälp.

Sambon är och köper bildelar och ska köpa tyg åt mig på jysk samtidigt. Så jag ska sy ett burskynke i nån ljus färg åt katten. Bör jag hänga något för lådan?

Och hur är det med Matskålar? är det okel med vanliga skålar elelr ska ajg köpa de som man hänger på galler?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
8/13/11, 11:27 AM
#7

http://www.alfakatten.se/utstallningsinfo.htm

Läste här och där står det något om att man ska ha en snod med sig? hur ska den se ut?

samt att man ska hålal koll på nrä man ska till domamren själv. Hjälp!
och så om jag fattar rätt bedöms min katt och ka nalltså bli bästa ungdjur men inte vinan något cert ennu. Men kan hon vinna något annat?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Spotless
8/13/11, 12:08 PM
#8

Jag kommer också till MSK, med två CRX och en BAL. Wivekas klass 11 åker med oss också (Wiveka - du ser jag minns!).

Just MSKs utställning är ju ass.buren så du behöver inte oroa dig för om din katt kommer upp för bedömning i tid.

Även om din kattunge skulle visa sig vara silver så kommer hon ju att gå kvar i samma grupp. (har inte kikat på några bilder så jag uttalar mig inte om hennes färg)

dragonstar
8/13/11, 12:12 PM
#9

Ja det med färgne är nog mest kul att veta att hon är rättreggad.

vad metyder Ass? Finsn så många oliak förkortnignar Skäms

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Anki-Egerbrandt
8/13/11, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vi får se vad dom tycker att hon är för färg, som skrivet så är ju inte någon av föräldrarna silver/smoke och hon såg väldigt svart ut här hemma. Men när jag tittat på henne idag så är hon väldigt "grå" så vi får se…kan ju vara så att min Celia i så fall är felreggad.

#8 Visst var du med på BIRKA i nov, när dommarna var osäker på min katts färg? Hon är reggad som Creme maskad m. vitt…. dommarna då trodde hon var Rödsilver harlekin. Så vi får se…det är svårt att säga. Hon är dock maskad, det är jag 100% på! (detta är mammakatt)

#9 Just det! Det är ju ass=assistentburen utställning! Då behöver du inte vara lika orolig att missa din bedömning. För det innebär att en assistent kommer och hämtar din katt till bedömningen! :)

Här är en bild på mammakatt!

dragonstar
8/13/11, 1:34 PM
#11

Bra som första utsällning med andra ord! =D

Nu gäller det bara att lista ut vilken färg det ska vara på burskynket, har en massa tyger nu, ska det vara rosa, guldigt, rött, champagne guld……*hmm*

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Anki-Egerbrandt
8/13/11, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är en bild på hennes kattungar…Emmas katt är den som är (eller som jag har reggat som) svartsköldpadda utan vitt. 11v på bilden…

Spotless
8/13/11, 2:30 PM
#13

#10 Ja, jag var med på BIRKA då när (Ad var det vi hade va?) domaren trodde hon var en grupp 4. Han tyckte ju inte alls att hon såg ut som en maskad katt, men då han fick veta att hon föddes "vit" var det ju inget tvivel längre. Jag tror att Celia är creme men hon har ju ganska lite fräg att göra bedömningen på i och med att hon är både maskade och höggradigt vit.

#9 Ursäkta förkortningen, jag borde ha varit tydligare. Skrattande

Annons:
dragonstar
8/13/11, 5:53 PM
#14

Ska bli spänandne och se omk min katt är en anan färg en vad jag trott. Men för mig spelar det ingen roll.

Har nu betämt mig för att sy byrskunke i guldigt tyg det värkar ta frma henens ögon fint. Fast de jävlatyget är ju för litet så måste sätta ihopp det med något anant.

Jag har läst att skynket ska var höjd 60 bredd 75 och djup 60 känner ni att detta stämmer?  

Ser så fram emot att få stälal ut =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

lockar
8/13/11, 8:23 PM
#15

www.pihl.nu/mona/softspot/ Kolla länken lite olika tips

dragonstar
8/15/11, 1:55 PM
#16

Läste om något som hetter antistatsprej vad är det? och vart får man tag på sånt? Vad finsn det som kan behövas?

Tvättar ni pällsarna på eran katt innan? hur behandlar ni pällsen =)

Klotång
Topps
bommulspads
Borste
Ägarbevis
Kattutställningspapper
Reggistreringsbevis

Burskunke
Kattpuff
Några favvoleksaker

Kattmat
Kattsand

Fika åt människan
någon stol att sitta på

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Wiveka]
8/15/11, 6:04 PM
#17

Olika katter olika pälstvättFlört

Jag har flera Cornish och någon behöver tvättas en vecka innan för att pälsen ska bli bra, en annan kan man tvätta kvällen innan….

Man får helt enkelt prova sig fram före utställningenSkrattande

Jag har hellre "silkedroppar" istället för antistatspray. Finns oftast att köpa på plats.

nakenkatt
8/15/11, 6:33 PM
#18

lycka till alla som ska ställa ut.

dragonstar
8/16/11, 3:14 PM
#19

Äs silkesdroppas samam som man har till människor? för jag har en litne flaska av det hemma.

Vad svårt de där med pällsen. Känns som att bästa vore att tästa tvätta denan vecka och se vad som händer och efter det avgöra vad som är best…

Detta är en hel vetenskap vad kul =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Wiveka]
8/26/11, 5:16 PM
#20

Nu har Neos "svenska" stamtavla kommit! Så vi är färdiga för utställning!!

Annons:
noir
8/26/11, 5:42 PM
#21

Jag är också sugen på att ställa ut men jag kan ingenting och vet ingenting. Men jag planerar på att komma och kika. Vill dock inte gå själv så jag måste leta med mig någon!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Anki-Egerbrandt
8/26/11, 5:48 PM
#22

Jag har anmält två av mina till utställningen…men kan kanske inte komma då jag är planerad att föda barn den 10/9. I så fall kommer min kära vän att åka dit och ställa mina katter! :)

Håller tummarna att jag kan ta mig dit! :)

Anki-Egerbrandt
8/26/11, 5:50 PM
#23

#21 Klart du ska ta dig dit!!! :D

dragonstar
8/28/11, 1:49 PM
#24

#21 Kom dit det finns säkert massor ed kul att se.

#22 ser så fram emot att stälal ut busfröt! Håller tummar och tassar för att du komemr följa med.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Norrbysa]
9/9/11, 3:57 PM
#25

Om ni inte fixat boende ännu så hör av er till mig. :-)

Jag ska bort på kurs och behöver någon som ser efter min katter fredag till söndag mot att ni får gratis boende i min lya nära centrum.

Anki-Egerbrandt
9/14/11, 5:36 PM
#26

#18 TACK! :)

Än så läng så har min bebis det väääldigt bekvämt inne i magen, 4dagar över tiden idag! Så just nu får jag väl hoppas att den vill stanna inne tills efter utställningen så jag kan komma dit! haha Tungan ute

dragonstar
9/15/11, 12:25 PM
#27

#26 hoppas hoppas =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: