Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Omplacering

Kompis till Lucy...

2011-08-09 15:16 #0 av: Lucymamman

Lucy är snart 9 månader och jag tycker att det börjar bli dax för en tjejkompis till henne:)!

Undrar om det finns en omplaceringstjej här? Tänker att hon bör vara max 2 år för att hon och Lucy ska känna sig lite jämnåriga...

Hör gärna av er om ni har förslag eller synpunkter!

Vi finns i sthlmsområdet.

So long /Anette

Anmäl
2011-08-09 21:14 #1 av: Eine

Varför inte en kattunge? Mer far och fläng,lättare att sammanföra!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2011-08-10 11:30 #2 av: Lucymamman

Absolut, håller med Skrattande!

Anmäl
2011-08-10 13:52 #3 av: noir

kolla rexringen, där kan man hitta födda och planerade kullar! Där hitta jag min Sookie för några månander sen hos Fort Knox katteri :)

Anmäl
2011-08-10 14:04 #4 av: Lucymamman

Är det omplacering du hittat på Fort Knox alltså?

Anmäl
2011-08-10 14:08 #5 av: noir

nej en kattunge :)

Men det finns oplaceringar på rexringen också.

Som eine skrev är det lättare med kattunge.  mina katter kom övrens efter någon vecka. i början var dom inte alls snälla men som vanligt med katter ser det värre ut än vad det är och nu är dom bästisar och följer varandra hela dagarna och gosar och sådär.

Anmäl
2011-08-10 15:20 #6 av: Lucymamman

Aha då är jag med....

Som det ser ut just nu är sparbössan inte proppfull och en kattunge om året är väl min budget;), men jag tror att Lucy gärna vill ha en kompis nu (alltså utan att ta miiiinsta hänsyn till min sparbössaFlört...) men det kanska är bäst att vänta in så jag kan köpa en kattunge?

Anmäl
2011-08-10 15:25 #7 av: nakenkatt

jag vet att Monica har en fin vit la permhona till salu,det är ju också en rexras om du skulle vara intresserad av den.Hon är jättevacker.

Anmäl
2011-08-10 15:27 #8 av: [Wiveka]

kika in på Nordiska rexringen

Anmäl
2011-08-10 15:28 #9 av: MonicaLagerquist

Är det just rasen cornish du söker?Jag

har ett par rakhåriga utparningskatter efter min Lapermhona som är till slau.De är födda i mars så de är  flyttklara så snart de fått en ombesiktning.

www.blåkatten.se

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2011-08-10 16:15 #10 av: Lucymamman

Ah fina:)!

Jag har allergisk släkt som är "testkörda" på Cornish och det funkar bra. Därför vågar jag inte riskera med att skaffa en annan ras.

Va' härliga ni är som kommer med idéer:)!

Anmäl
2011-08-11 15:58 #11 av: nakenkatt

berätta gärna hur det går,om du hittar någon tjej.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.