Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 784 ggr
noir
2011-07-31 18:46

snuttande

Jag vet inte om jag gör rätt? Men jag har kommit på sookie, min 14v kattunge att snutta på Zaffie.
Jag har undrat vad det är Sookie har hållt på med när hon har bufflat runt med zaffie och zaffie plötsligt skriker till och daskar till henne, men nu verkar det som om hon ibland kan tillåta sookie att snutta. Ska jag sära på dom när jag kommer på dom eller ska jag låta zaffie avgöra själv?

Har bara avbrutit det en gång då dom låg tillsamas i mitt knä. Annars avslutas deras snuttande innan jag kommit fram till dom och då inte ritkigt förstått vad dom hållt på med…

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
Spotless
2011-07-31 22:20
#1

Låt dem hållas, Zaffie är fullt kapabel att avgöra var gränsen ska gå.

noir
2011-07-31 22:26
#2

Okej, ja jag vart så förvirrad aldrig varit med om en snuttande katt och tanke på att jag inte förstått varför Zaffie börjar morra när det är hon själv som gick och gosa med Sookie. Jaja men då ska jag låta dom göra upp det hela själva. ;)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Spotless
2011-07-31 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här hemma passar stora som små på att snutta när tillfälle ges.

På bilden nedan passar Xerxes och Xander på att hänga lite i mjölkbaren när Gullveig hade sin Y-kull. Annars är det ofta Cruella, kastrerad sedan många år, som är mest populär att söka lite kärlek och närhet hos. Hon ställer snällt upp och passar samtidigt på att bita av morrhåren på sina snuttande kompisar.

Anki-Egerbrandt
2011-07-31 23:00
#4

Hahahaha, vilken underbar bild!!!

Anki-Egerbrandt
2011-07-31 23:03
#5

Fick ett samtal idag att en av mina kattungar som jag sålde för tre veckor sedan ligger och snuttar på deras hund…. men eftersom hunden (en hane) tycker det är ok så låter hon dom vara! ;P haha

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Spotless
2011-07-31 23:19
#7

Mammas Morra (vuxen siames) snuttade på Sally (Dalmatinertik) när hon fick chansen. Här hemma skulle ingen av mina katter komma på tanken att snutta på Elsa (Dalmatiner), hon skulle inte tycka att det var okej. De får vara glada om de får ligga tätt intill, de älskar henne.

Anki-Egerbrandt
2011-07-31 23:35
#8

haha! :P

noir
2011-08-01 10:19
#9

#3 Haha vilken klockren bild! :D

Ja Zaffie och sookie umgås mer och mer för varje dag. Märkt att dom ska ta/dela plats hela tiden, ligger Zaffie i hängpungen i klätterträdet så SKA Sookie också ligga där, och ibland blir det inte bekvämt eller så är sookie dryg och ska leka, då kan zaffie flytta på sig och sookie får en uppvärmd plats, eller så är det tvärt om, Sookie ligger i hängpungen och Zaffie kommer och lägger sig på henne och använder henne som kudde  x)

Så härligt att se, mina katter jag haft tidigare har aldig blivit kompisar, Dom var mor och dotter och jag tror det var just de som var problemet. Dom acepterade varandra och skyddade varandra mot inkräktande katter på revir o.s.v Men gosade aldrig som vuxna o.s.v

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Leffe
2011-08-01 11:14
#10

#9 Hos mig har mor och dotter resp son gosat ihop. I bägge fall samma moder. En av de andra där blev det som du säger. Så det är nog olika från mödrar och barn

noir
2011-08-01 11:49
#11

Jo jag vet att det kan gå väldigt bra ihop men när vi kastrade den lilla så sa veterinären att det kunde bli så för att mamma katt vill att kattungen är vuxen nog att flytta. för en period innan den lilla fyllde 1 år kunde dom inte vara i samma rum utan att mamma katt gick och fräste på henne. så ett tag så delade katterna upp bostaden och matplatsen var nog deras enda neutrala plats där både kunde vara utan fräs.
Idag bor dom ihop och har inte färst på varandra på år och dar och det har hänt att dom sovit ihop men aldrig gosat

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: