Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 973 ggr
noir
2011-07-29 10:29

29 Juli

Haft två underbara dagar på stranden och vet inte hur det blir idag, är inte toppen väder så kanske stannar hemma och tar det lugnt och pillar med bloggen istället

Annars är det mer framsteg här hemma mellan katterna. Det är ju varit bra mellan dom men jag har funderat över Zaffies beetende då jag kände att denlilla tog över hennes leksaker/platser o.s.v och Zaffie försvann mer och mer.
Men de två senaste dagarna har hon vänt på pannkakan. Nu är Zaffie tillbaka och relationen mellan katterna är starkare. Dom gör de mesta tillsamans men Zaffie tar för sig mer och den lilla får rätta sig mer till Zaffie.

Känns skönt, hört att det kan ta en månand innan man får ordning på allt hemma när en ny katt kommer och det har ju bara gått två veckor. :)

Hoppas ni andra får en toppen dag! :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
nakenkatt
2011-07-29 10:55
#1

Här är det varmt i luften fast det är ej särskilt soligt ute.har precis packat klart nu åker en kattunge till om en stund.han flyttar till finspång och är mycket efterlängtad av sin nya familj,så det känns så skönt.Annars blir det ej så mycket som ska hända idag mer än de gamla vanliga sysslorna.Hoppas ni får en trevlig fredag.

Leffe
2011-07-29 10:59
#2

Pysen ser ut att må bättre och bättre. Han ska till veterinären idag för undersökning. Vill ha en hälsokoll då han är rätt så gammal.

I går for jag till Hallstavik i Norrtäljetrakten och tittade på speedway. Direkt när jag klev av färdtjänstbussen konstaterade jag att det kändes helt annorlunda i lungorna när jag andades. Det var en helt annan luft. Det var en helt underbar känsla.

Sköt om er

EvaG
2011-07-29 11:55
#3

I dag - en dag som andra. Det händer alltså inget spännande utan dagen går i sin vanliga trall. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Ulricah
2011-07-29 12:00
#4

Godmiddag,

påfrestande förmiddag här. Min ena katt Pixie är en vältalig katt och hon har fått smak på att gå ut i koppel.

Igår när vi äntligen fick lite varmt och skönt var vi ute en lång stund och idag har hon ägnat hela morgonen/förmiddagen åt att skrika för att vi inte går ut igen. Medan jag försöker först sova, äta frukost och sedan jobba Obestämd

Allt annat är ointressant - äta, sova, leka med Chili … måste säga att det förtar lusten att gå ut med henne igen. Men det är lika fint idag så det blir nog en sväng i eftermiddag.

Ha en bra dag!

Eine
2011-07-29 12:01
#5

God förmiddag.

#3 Ibland är det de bästa dagarna som inget spännande händer på.Tid att ta igen sig och reflektera,tid för planering och eftertanke.Sköna dagar!

Sköt om er!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
2011-07-29 14:36
#6

Nu har Pysen varit på Bromma Djurklinik. Det var inget fel på hjärta, lumgo. Det var inte ens fel på gamlingens tänder. Han har en förkylning och infektion i svalget och ska nu gå på antibiotika. Som vet. sa: Gubben hänger med ett tag till!

Annons:
Eine
2011-07-29 14:38
#7

#6 Goda nyheter!!!!KyssGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
2011-07-29 15:12
#8

#6

Härligt att gamlingen mår hyfsat bra.

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
2011-07-29 15:44
#9

Ja det var verkligen skönt att det ej var ngt allvarligt.

lockar
2011-07-29 16:53
#10

Äntligen semester i fyra veckor och en dag. Sedan jobbar jag två dagar på mitt jobb. Från 1 september börjar på ett nytt. Ska bli spännande att lära sig något nytt.

Lite sol, fortfarande klibbigt. Det är svårt att sova på nätterna.

# Bra att det inte var någon större fara med gubben.

MonicaLagerquist
2011-07-29 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hittade en så söt kattkudde igår.Idag har jag använt den när jag sydde en kattbädd.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: