Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 894 ggr
Curtains
2011-07-25 11:36

Hjälp i sängen...

Hej!
Jag ska precis få min Cornish Rex misse och hade tänkt att försöka få honom att inte sova i sängen.

Är det någon som har tips så skule jag bli väldigt glad!

Tack så mycket från oss båda!

Annons:
noir
2011-07-25 11:43
#1

När du inte kan ha uppsikt bör du stänga dörren och när du är hemma och katten hoppar upp så tar ner den och säg i från bestämt.
Men jag tycker cornishar gör allt för att få sin vilja igenom. Har en omplacering som klöste på soffan, vart glad att hon sluta klösa men under natten vaknar jag ibland av att hon klöser… dvs hon har slutat klösa på soffan under dagen och börjat på natten istället och under dagen så testar hon mig hela tiden. Så det gäller att vara konsekvent och bestämd.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Curtains
2011-07-25 11:46
#2

Ha ha ha ja de är rätt envisa. Jag bor liksom så att jag inte kan stänga in till sovrummet, så katten kommer väl att bosätta sig i sängen så länge jag inte är hemma då…

Men jag får försöka säga ifrån när jag är hemma iaf…

Nibu
2011-07-25 12:07
#3

lycka till ;) Min första cornish sa ett bestämt mjää och klättrade upp i sängen och lade sig och somnade, sen låg hon så utan att röra sig ur fläcken på hela natten, själv sov jag inte kan jag säga…

välkommen att titta in till mina gurumisars egen lilla hörna

http://amigurumilandet.blogspot.com/

KatternasMatte
2011-07-25 13:04
#4

Vill du inte ha katten i sängen så får du stänga dörren till sovrummet :)

För en katt räcker det med att den har gjort en sak en gång så kan den det så, jag säger som Nibu här ovan Lycka till ;)

Till mina kattungeköpare säger jag att de ska tänka igenom innan vad det inte kan leva med att katten gör och sen var stenhårt konsekventa med att katten inte får göra det och har man tur så funkar det. ;)

Mona22
2011-07-25 19:47
#5

Det låter som det är stört omöjligt att lära en kisse något Flört

Om du inte kan stänga så fya honom varje gång han hoppar upp och putta ner han. Under dagen kommer han garanterat vara där då katter är ögontjänare men du kan lära han att inte vara där när ni ska sova.

KatternasMatte
2011-07-25 20:19
#6

Nejdå, tvärtom, de är extremt lättlärda men det betyder ju också att katterna lär in sånt som vi skulle önska att de inte kunde. Det är ju som så med katter att de inte känner för att visa upp sina kunskaper när vi vill om man inte kan hitta ett för dem oemotståndligt sätt som motiverar dem. Men det är ju det som är charmen med cornisharna, brukar ju säga det att det man älskar dem för är också det som irriterar en mest när man har superbråttom eller måste sopa upp glasbitar på golvet eller liknande Kyss

Klickerträning är ju en idé för att lära katten att inte gå upp i sängen.

Annons:
FearyDawn
2011-07-25 21:27
#7

Jag trodde jag var jätteduktig och hade lärt min cornish att inte sova i sängen, men kom på att hon ist bäddar ner sig i sängen när jag inte använder den. Behöver jag tillägga att hon ska sova med huvudet på huvudkudden med täcket uppdraget upp till nosen? Nu mera väcker hon mig på natten om det inte finns plats för hennes huvud också på huvudkudden (dvs matte gav upp), Matte har fått lära sig att dela kudde, men funderar helt allvarligt att köpa en egen huvudkudde till cornishen….

noir
2011-07-25 22:15
#8

#7 haha köp en till kudde eller gör en åt henne! :D
Min ena cornish delar säng med mig. hon ligger vid min kudde och snusar, dock utan täcke Flört

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Xenomorphs
2011-07-26 11:26
#9

lycka till

Jag brukar ha tre i sängen och är tacksam så länge de inte har några matcher fribrottning för då brukar det bli väldigt besvärligt att sova. Skrattande

De är mina hjärtegull så jag står ut Glad.

-- Eternity is a very long time --

babylarva
2011-07-27 15:23
#10

Haha, vilka roliga berättelser!

Jag måste nog också säga lycka till, för vi gav upp idén om att Tetris inte skulle sova i sängen nästan på en gång. Ingen av oss orkade lyfta ner henne hela tiden och dessutom var det så hjärtskärande att se på henne. Nu sover helst under mitt täcke längs med min rygg och tar så mycket plats som möjligt. Om jag inte vaknar när hon vill in under täcket så kliver hon mig i ansiktet och skriker tills jag vaknar, haha. Men jag älskar henne så mycket att det inte gör någonting. :)

Eine
2011-07-28 10:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

GladVill man inte ha katten i sängen pga sin allergi,så är det bästa att alltid ha sovrumsdörren stängd.Är man inte allergisk är det bara att ge upp.Katten är där du är…..oavsett vad du gör och var.Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: