Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1448 ggr
noir
2011-06-22 07:04

22 Juni

Idag ska jag åka till Västerås och skriva prov i etik och livsfrågor! Har inte haft möjlighet att plugga till provet som jag brukar så vi får se hur bra det går!
Blir nog en snabbsväng på stan innan jag åker hem till mamma, pappa och katterna där hemma. :D

På vägen hem ska jag nog försöka lura in min sambo på Ikea, wish me luck! haha

Hoppas ni alla får en bra dag!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
MonicaLagerquist
2011-06-22 08:23
#1

Lycka till med provet.Du ska se att det kommer att gå toppen.

Vi ska in till Stockholm en sväng.

Stolt ägare till fem La permer

Leffe
2011-06-22 10:53
#2

#0 Lycka till
#1 Välkommen till civilisationen

Sköt om er

nakenkatt
2011-06-22 11:27
#3

#2 ha ha va ska jag säga som bor i en liten håla som kumla.Ska faktiskt på utställning den 17 juli till huvudstaden.Det blir en stor upplevelse……

noir
2011-06-22 11:50
#4

tack, det gick faktiskt rätt bra på provet, Godkänd blir jag iaf! Hoppas jag även på mer än så. tydligen kan man mer än man tror!

jag ska till Stockholm den 16 juli! Ska hämta upp kattungen, samt svänga in en snabbis på Bromma zoo :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-06-22 12:26
#5

grattis till provresultatet,du ska vara jättenöjd.

noir
2011-06-22 12:32
#6

#5 känndes så skönt efter provet. inte haft ork att plugga som vanligt så att känna att man i vilket fall blir godkänd och kanske mer än så gör jätte mycket! Nu ska jag få vara ledig ett tag!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
Eine
2011-06-22 12:36
#7

God morgon.

Grattis TS,du har Livet som den bästa läromästaren i Etik och livsfrågor,så du ser,det gick bra!

Jag är själv lite ledsen.Fick veta att en fin hankatt jag sparat till avel,bara 7 månader gammal,kommit ut genom en dörr som borde varit bättre bevakad och sprang ut på en väg och blev överkörd!! Ögonblicklig död.Så sorgligt alltihop.Synd om foderfamiljen förstås,men jag är också ledsen..lille palten..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2011-06-22 12:45
#8

#4 grattis till att du klarade dig.

#7 usch vad hemskt . stackars lilla kisse och vad tråkigt för digRynkar på näsan

noir
2011-06-22 15:10
#9

#7 jaa jag är så lycklig fick just medelande av min handledare att jag fick VG, inte fy skam när man oroar sig i dagar för att få ig. Men du har rätt, mycket i den kursen har man innom sig, det gäller att mest kunna argumentera varför också, det kunde jag också tydligen :D

Åhh nej, Stackars alla berörda. :( Djur är en av dom finaste saker i livet, dom förstjänar en långt friskt liv.

Skulle inte klara mig utan mina kattor, ska krama extra på dom här i västerås innan jag åker hem och sen massor med zaffie hemma.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Eine
2011-06-22 15:19
#10

#9 Grattis till ett välförtänt VG!Ja,det gäller att få tag på grunden i sitt eget känsloliv och sina egna äkta värderingar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
2011-06-22 16:27
#11

#7 Beklagar.Alltid lika jobbigt när det händer.

#9 GRATTIS!

Det blir en lite konstig midsommar här.Svärmor följde med hem redan idag men hon blev akut dålig här hemma efter bara en liten stund.Hon reagerade troligen på katterna.Hon fick allergipiller av mig och min man har nu kört hene hem/sjukhuset beroende på hur hon mår.

Så nu har jag färsk oxfile´ i kylen Mannen i Stockholm hos svärmor.

Vi får väl hoppas att svärmor piggar på sig så att mannen snart är hemma igen.

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
2011-06-22 18:58
#12

Fy vilken otur så det kan bli.frida ringde nyss och berättade att hon slagit omkull sig riktigt på diskrumsgolvet i resturangen där hon jobbar,och skulle åka bort imorgon men är på akuten.det är ju typiskt till storhelgerna.hoppas Urban kommer hem i alla fall så du ej blir ensam.dina killar har kanske annat för sig.

MonicaLagerquist
2011-06-22 19:14
#13

Urban är hemma nu och oxfilen hade sista datum 26 /6 så den får ligga till sig till på fredag.Svärmor ringde nyss och hon mår bättre men inte helt okej ännu.

Hälsa Frida.Hoppas att det inte är något allvarligt.Bettans man körde omkull med moppe i helgen och har legat på Danderyds sjukhus fram till igår då han flyttades till Västerås lasarett.

Olyckorna haglar tätt just nu.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
noir
2011-06-22 19:45
#14

Vad mycket olyckor det hänger i luften!

#13 Allergi kan vara förädiskt, har hon kännt av katterna tidigare?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

MonicaLagerquist
2011-06-22 19:52
#15

#13

Nej hon har inte kännt av mina katter tidigare,Men just nu har jag ju lite många om man så säger.Plus att jag har ett gäng långåriga utparningskattungar.

Stolt ägare till fem La permer

noir
2011-06-22 19:55
#16

#15 Åh hoppas det det går att lösa med lite medicin innan hon kommer, kan varmt rekomendera allergi tablett i kombination med desonix en kortison nässpray jag använder när jag ska hem till min sambos familj alla har iprincip hund ochjag tål väll egentligen ingen.

sen finns det på naturapoteket ett pluver man har i näsan som skyddar slemhinnorna som heter nasaleze, men den är ju bara mot allergi snuva :)
antar att din svärmor fick jobbigt med andningen?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

MonicaLagerquist
2011-06-22 20:11
#17

Nej inget med andningen men ögonen svullnade igen och läpparna blev tjocka och stela.

Stolt ägare till fem La permer

Salmissra
2011-06-22 20:20
#18

Hupp. Har vart och sagt hejdå till ytterligare en brukare.

Alla bara dör.

Den här våren går ju knappt att beskriva i ord.

Fy fasen var mitt jobb är sorgligt ibland.

[Wideudde]
2011-06-22 22:11
#19

# 7 jag beklagar sorgen!

# Carin, det är väll klart du fick VG!

lockar
2011-06-22 23:14
#20

Grattis till VG

Eine vilken otur. Verkligen många olyckor nu

Har precis kommit hem. Har varit på Grönan med jobbet. Vi åt där på Tyrol. Arvingarna spelande under tiden. Det var riktigt trevligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: