Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 977 ggr
Leffe
6/20/11, 10:29 AM

2011-06-20

Nu ska jag in till city och köpa färg så jag kan måla min byggsats Nelsons flaggskepp Victoria

Sköt om er

Annons:
nakenkatt
6/20/11, 10:41 AM
#1

TS Visst är det kul att ha någon slags hobby,det är roligt när man ser ett resultat och när det man har tillverkat blir bra. Här är vädret så där kan man säga ,men det regnar inte.Ska ta en promenad och skicka några kort till barnbarnen som är på kollo.Annars blir det nog ej något speciellt idag.

MonicaLagerquist
6/20/11, 10:53 AM
#2

Regnet hänger i luften.

Jag ska packa lite mynta korvar och skicka iväg,uppdatera lite hemsidor och titta på Örsundsbros båtklubs hemsida.Jag blev utsedd till att ta över den igår på styrelse.Jag har länge retat mig på att den är så simpel och uppdateras för sällan.

Ha en bra dag!

Stolt ägare till fem La permer

Leffe
6/20/11, 10:54 AM
#3

Jag har haft modellen i oöppnad kartóng sedan 80--talet någon gångSkrattande

noir
6/20/11, 11:04 AM
#4

Åh vad kul med en hobby, skulle också vilja hitta på nått skojj är ändå rätt pysslig av mig. När jag bodde hemma sydde jag massa tyg figurer och gav till folk som skaffa katt och till mina egna kissar. (undrar varför det aldrig slog mig att jag kunde skicka dom till katthem???)

nu har jag ju ingen symaskin och alla mina pyssel grejjer är hos föräldrarna i västerås (jag bor i Eskilstuna nu).

Några tipps på pyssel som inte kostar multum och somgår att pyssla med under sommaren, gärna nått man kan ta med på semestern :)

Annars idag måste jag plugga. jag är jätte orolig över mitt prov i etik och livsfrågor på onsdag. jag har haft så mycket att tänka på senaste veckorna att det inte funnits plats för någon skola i huvudet. En i familjen har blivit sjuk och det tar en hel del av min energi, så jag sover dåligt och fastnar med allt utom skola (ofta kattforumen och facebook Tyst) Mitt mål är att bli godkänd så jag kan andas ut!
Går det åt skogen får jag nog ta ett snack med min handledare och förklara min situation. Det är ju inte pga slarv och ovilja som det inte har gått så bra för mig senaste veckorna.

Ha en bra dag nu alla och ge mig gärna hobby tips! :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
6/20/11, 11:15 AM
#5

kan du virka? det är så himla kul,annars kan du lätt lära dig.Det finns Amigurumi i focus också,där kan man som nybörjare få massa tips och lätta mönster.Du behöver bara ett nystan och en virknål,och man blir helt såld jag lovar.Du kan virka möss till katterna och lägga i mynta tex som monica har i sina korvar.det finns hur mycket som helst att göra bakverk figurer mmmm nu håller jag på att virka en vinflaska,jag har hållt på i ett och halvt år.Jordgubbar är också lätta att göra,läckert att fylla en glasskål med nu i sommartider.

noir
6/20/11, 11:23 AM
#6

#5 Nej jag kan ju inte de, men mamma är en stick och virk mamma. hon håller nog på med de ca 60% av henned vakna tid haha
Men jag har aldrig lärt mig. minns att jag vart tvingad att virka en duk i skolan och jag var så arg för inget gick bra och den blev inte alls stor, typ cirkeln man kan göra med båda händernas tumme och pekfinger. och det tog hela terminen och alla andra vart klara på 2 lektioner hahaha :(
Tillslut tog jag hem den och mamma fick göra klart Skäms

Men jag har ju kikat in på dessa söta virkade skapelse som finns och man blir ju sugen!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
Mona22
6/20/11, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Kom hem från öland igår och är helt slut, men vi hade så kul.Hade ju riktigt lyx i tältet med. hade med ett litet kylskåp och bord och stolar och allt. hade ett superstort tält. Blev väl mer som en villavagn kändes det som.

Det regnade hela vägen hem igår och vi har tyvärr insett att det läcker in lite vid backspegeln på bilenObestämd.

hade sån otur på vägen ner, kardanen rasade på en av bilarna (vi var 3 bilar). sedan dog den andra lite till och från, men vi fick ordning på det. Nycklar blev inlåsta i 2 av bilarna men vi fick ut dem tillslut. Den enda bilen som funkade perfekt var våran.

På lördagen var det amerikanarträff i kalmar och dit var vi självklart och kollade. Sista bilen fick vila på campingen då det var den som stängde av sig då och då.

Snart ska jag ner till arbetsförmedlingen och skriva in mig. Börjar jobba på fredag men måste vara inskriven till dessTungan ute

nakenkatt
6/20/11, 1:02 PM
#8

#va kul med amerikanare,är sugen på att åka på en snart det var länge sedan.Vi har en här i askersund 23 24 juli All car and bike meet.Det är den klubben mina ungar är med i så då är de med och är funktionärer,jag har glömt fråga dem när power meet är i år vet du det Mona? skulle vara häftigt att åka under dagen och titta.

noir
6/20/11, 1:12 PM
#9

7,8,9 Juli är det power meet i Västerås :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
6/20/11, 1:38 PM
#10

tack,det kanske vore nåt!!

noir
6/20/11, 1:57 PM
#11

jag är uppfödd med det så jag flyr oftast där ifrån nu mera. dock kan det vara kul att åka med pappa och kolla på fin bilarna. :)

Men det är nog annorlunda att ha ett stort bil intresse och bo i v-ås, samt kommafrån en annan stad och kika på allt.
Men när man ser allt varje år och inte har ett stort bilintresse så kan det vara lite jobbigt med all trafik o.s.v :D

Men eftersom du verkar intresserad tycker jag du självklart ska åka! .:D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Mona22
6/20/11, 4:27 PM
#12

Jag ska på Powermeet! Det är ett som är klart. Har inte missat ett år. Har varje år fått köra svärfars bil, den svarta på bilden, men iår får jag köra våran Skrattande

Vill ni se de allra snyggaste bilarna ska ni ut till johannisberg där den riktiga träffen är. Vissa åker inte cruisingen sen utan ställer undan bilen i garaget direkt efter.

Hade jag inte bott i gurkstaden utan i umeå tex så hade jag endå tagit mig hit på ett eller annat sätt Skrattande

Powermeet är en av årets höjdpunkter.

EvaG
6/20/11, 9:40 PM
#13

Nu har det blivit lite väl mycket arbetade, men snart är man ledig två dagar. Hoppas ni haft en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: