Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Allmänt Cornish Rexprat

Zaffie fick paket idag! [Tack Monica!]

2011-06-13 15:01 #0 av: noir

Satt och plugga för ett par minuter sen i godan ro med håret åt alla håll! Vipps plingar de på dörren och jag hoppar till och zaffie springer till dörren. En brevbärare med brunt paket stod nu i dörröppningen, paketet var till zaffie från Monica!

Slet upp paketet och hitta en Jätte fin Sovpåse och 3 mynta korvar! :D
La ner påsen på golvet och zaffie sprang runt och nos, kraffsa, bet och jag vet inte allt vad hon höll på med! Jag misstänker att monicas katter hjälpt till att sy dessa fina presenter till Zaffie.
Gå in i påsen verkade inte alls poppis så jag kasta in mynta korvarna och en av hennes egna tygråttor. Helt plötsligt måste hon ju rädda sin tygråtta från den lustiga påsen!
Väl inne tror jag hon tyckte det var otroligt mysigt, för nu ligger hon där i och kurrar och vägrar komma ut Kyss
Tack Monica för att du var så snäll och gav Zaffie en Påse! Den verkar bli poppis! Kommer nog en beställning senare i sommar när kattungen flyttar in! :D

Nu förstår jag att varje Cornish behöver en kattpåse!

(på bilden kraffsar hon på påsen)

Anmäl
2011-06-13 15:02 #1 av: noir

Zaffie förstår inte riktigt vad detta är för tok. kattluktande tygbit som Carin slänger in mynta korvar och råttan i... tok!

Anmäl
2011-06-13 15:03 #2 av: noir

Tittut!

Det var ju rätt mysigt här inne!

Anmäl
2011-06-13 15:04 #3 av: noir

Zaffie har äntligen kommit till ro och spinner gott i sin påse. <3

Åter igen TACK Monica! Kyss

Anmäl
2011-06-13 18:08 #4 av: MonicaLagerquist

Härligt att hon gillar den.Mina katter har inte träffat påsen eller tyget då jag har syrum i garaget.Men troligen var det myntakorvarna som "smittat" av sin doft.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2011-06-13 18:13 #5 av: noir

#4 ja då är det nog mynta korvarna :D
Hon har precis övergett påsen för det varma soliga fönstret. så nästan 3h låg hon i sin påse <3

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.