Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 878 ggr
noir
6/9/11, 1:30 PM

Tandvård

Vad gör ni för att hålla tänderna fina på era katter?

Zaffie vägarar röra kycklingvingen jag gett henne (testat 3 gånger) men hon gillar kycklingfilé, tar med dom till vardagsrummet  (kul att springa med trasa och såpa sen haha)

Men jag tycker hon luktar illa i munnen ibland och hon har lite tandsten, inte mycket iofs, men det behöver ju inte bli mer!

vill gärna ha tips, tandborsten tycker hon inte om, gillar inte att man är i hennes mun.

Hon är en omplacering så jag är inte van att ha problem med kloklipp, tänder, bära runt på katten o.s.v
Alla är vi olika hur vi tar hand om våra djur. Zaffie är dock en riktigt mys katt! och fin på alla sätt och vis ändå.

Just hennes omvårdnad är ett lite bekymmer för mig, vill ju inte kränka henne i onödan om det finns tips! :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
Leffe
6/10/11, 6:57 PM
#1

Har för mig att Hills har ett godisfoder som ska vara bra mot tandsten och liknande

friedlish
6/10/11, 9:10 PM
#2

Ett alternativ är ju kycklingmage. Inte lika effektivt som ben, men segt och bra att tugga. Det bör gnugga bort det mesta och hålla tänderna i fin form.

Bör väl tillägga att jag aldrig har testat detta själv, men jag har läst på flera ställen om kycklingmage som ett bra alternativ för katter som till exempel inte kan tugga ben.

EmyJ
6/10/11, 9:16 PM
#3

#1 jag gav det till en av mina, hon spydde i tre dagar Obestämd

www.kickemcattery.se

noir
6/10/11, 9:49 PM
#4

Åh nu början tipsen trilla in!

#1 Tänker tyvärr inte testa. Zaffie åt hills foder när hon kom tll oss och henned f-d ägare sa att hon var en kräk katt för att corishar spyr mer än "vanliga". Tyckte de var konstigt och gick över till nytt foder, testa faktikst de du rekomender JWBL kalkon och hon har inte spytt sen dess, dvs över ett halvår!

#2 kycklingmage, ja det kanske man skulle kika närmare på. Känns fortfarande lite främmande för mig då jag är extremt kräsen själv när det kommer till kött. Men det är väll bara att få det gjort haha

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: