Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1197 ggr
lockar
2011-05-24 16:04

Ledsen

Chasmine fick tyvärr en döfödd maskad kille. Det har inte hänt något på ett par timmar nu. tycker inte att jag  känner någon mer. Har varit mycket otur för mig i år. Kände nästan på mig att det skulle gå tokigt. Jag som längtade efter småkrull.  Hur länge ska man vänta innan man provar igen. Tror ni att det kan vara att det blev så här på grund av att hon gick på p-piller tidigare. Väntade två löp innan jag parade henne efter jag slutade pillren.

Hur gör man om det blir besvär med mjölken. Hon har jättemycket.

Annons:
Mona22
2011-05-24 16:06
Xenomorphs
2011-05-24 16:20
#2

Mycket tråkigt att höra Gråter ….
Jag håller tummarna och hoppas det finns en liten en därinne som inte vågar sig fram riktig ännu…

-- Eternity is a very long time --

MonicaLagerquist
2011-05-24 16:28
#3

Men så sorglig.

Jag skulle testa och para på nästa löp om det nu inte kommer någon mer liten rackare.

Stolt ägare till fem La permer

Eine
2011-05-24 16:52
#4

Din stackare,oj så tråkigt,för dig som väntat så.

Mjölken brukar försvinna snabbt,men massera lite då och då för att känna att det inte blir väldigt hårt.Jag skulle bara vänta till nästa löp och para igen.OM hon inte har flytningar eller andra konstigheter förstås.Jag tror inte alls det beror på pilleranvändning.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
2011-05-24 18:37
#5

Åhh, vad tråkigt.

Jag skulle para så snart hon löper igen, precis som de andra säger.

MyTwiggs
2011-05-24 20:44
#6

Trist :( Jag beklagar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
nakenkatt
2011-05-24 22:06
#7

ja det var tråkiga nyheter,hoppas det går bättre nästa gång om det kan vara någon tröst,det måste kännas hemskt tungt.

lockar
2011-05-24 22:11
#8

Tack. Chasmine har letat efter sin lilla kille. Inget mer har hänt. Så det var bara en.

KatternasMatte
2011-05-24 23:40
#9

Vad tråkigt för både dig och lilla mamman :'(

Ibland är det ju så med kattuppfödning att allt går på tok som kan gå på tok och det känns hopplöst, men då får man slicka sina sår och komma igen när det känns lite lättare. Saker händer i mammans mage som vi inte har en aning om och än mindre kan påverka, man gör så gott man kan men även om man gör allt så kan saker hända ändå. Om mamman mår bra tror jag att det kan vara en fördel att para henne på nästa löp.

kvasikatten
2011-05-26 14:57
#10

Tråkigt och mycket sorgligt.
Ang mjölken - massera hennes tuttar , håll dem varma, massera massera….. Blir hon febrig skulle jag kolla med vet. '

Ang detta att snabbt para igen. Det är ju något som är fel när en hona får en dödfödd unge. Avvakta och låt honan bli i form igen. Ta gärna lite blodtester hos vet så att det inte är en infektion i kroppen.

SÅ skulle jag göra.

Lycka till - kram Karin med sina Kvasikatter

Upp till toppen
Annons: