Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1161 ggr
stisses
2011-05-15 10:34

Kattvakt

Hej!

Tänkte höra mig för lite grann… Vi ska åka på semester i sommar och har väldigt svårt att hitta någon lämplig person som kan ta hand om våra 2 herrar under tiden. Bekantskapskretsen föder barn, semestrar, egna katter som ogillar besök, har ilska hundar och vill inte ha soffan sönderklöst… ja, ni förstår…

Tänkte höra om någon har några bra tips? Pensionat förstås, men vi ska vara borta i över 3 veckor och tror inte att gossarna skulle trivas så bra. Om det inte finns någon annan lösning, så får det bli det. Men jag hoppas på något bättre.

Kanske ni uppfödare känner någon person i Stockholm/ Enköping/Uppsala med omnejd som kanske förlorat sin katt nyligen och vill ha tillfälligt sällskap, någon som vill "prova på" och är nyfiken på rasen eller liknande? Vågar inte annonsera utan att ha fått rekommendationer genom någon annan.

Perioden är i alla fall 25/6-19/7.

Tack & hej!

Annons:
MonicaLagerquist
2011-05-15 11:46
#1

Dum period.Annars hade nog min son kunnat ställa upp.Men just den perioden är hans hem redan innbokat som kattpensionat.Kolla med kattens uppfödare om det finns någon som skulle kunna hjälpa till.

Stolt ägare till fem La permer

AlexH
2011-05-16 12:53
#2

Jag kan rekommendera Vita husets hund och kattpensionat.. toppen folk som har detta.. De har själva uppfödning av Siames, Oriental och sphynx.. samt Doberman, Dv Pincher och Chinese crested..

Pensionatet finns i Rosersberg. Jag har haft både mina hundar och katter där.. alla blir otroligt ompysslade, samt stora fina burar från golv till tak och mycket sällskap varje dag.. Mina delade bur tillsammans och hade det jättebra!

www.vitahusets.se

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

nakenkatt
2011-05-16 13:31
#3

jag kan bara hålla med dig Alexandra,bättre finns inte.Har köpt min sphynx eddie där,det är underbara människor värda att rekommenderas.

stisses
2011-05-18 19:44
#4

Tack för alla tips! Tyvärr bor uppfödaren ca 100 mil från oss, men jag ska höra efter i alla fall. Vad lustligt,  ni rekommenderar ett pensionat vars ägarinna jag varit i kontakt med på 90-talet (allt hände visst då!). Jag hade en av hennes dobermanntikar (omplacering, minns ej??) på prov hemma… Nu hoppas jag dock att det löser sig genom en fd kursare, vars hund nyligen avlidit och han ska jobba hela sommaren… Håll tummarna!!

Upp till toppen
Annons: