Annons:
Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 715 ggr
AnnaS
5/9/11, 8:47 PM

Uppdatering av scanningsresultat Pawpeds

Har precis uppdaterat med scanningsresultat i Pawpeds och det var många bra resultat och andelen drabbade minskar vilket är underbart.

MEN jag skulle önska att fler testade om sina katter!! 74% av de testade katterna är bara scannade en gång! (Här har jag inte räknat med de katter som scannats en gång och fått diagnosen HCM, de behöver ju inte scannas om) Visst finns det en del katter som är scannade första gången vid hög ålder, men ändå så är det för stor andel katter som bara är testad en gång vid relativt låg ålder. Endast 12% av de testade katterna har blivit testade två gånger!!

Annons:
MonicaLagerquist
5/9/11, 8:58 PM
#1

Jag försöker ju att scanna mina katter fler gånger.Men hankatter som kastreras och flyttar är ju lite svårt att komma åt att scanna igen.

Sen efterlyser jag resultat för S*Blå Katten X-iv.

Det finns inte med i databasen.

S*Blå Katten X-iv Född 2009 04 10
Testad ua 2010 05 30
scannad av Torkel Falk

Stolt ägare till fem La permer

AnnaS
5/9/11, 9:46 PM
#2

Just hanar är egentligen viktigast att man scannar eftersom de på en  väldigt kort period hinner få fler kullar än vad en hona hinner få under samma period. Visst är det minst lika viktigt att honor scannas också men en hane hinner kanske få 3-4 kullar när den är strax över året och sedan kastreras. En hona får en kull och man hinner kanske med scanning nummer två och får ett lite säkrare resultat innan honan används i avel igen.

Alla gör så klart så gott de kan, men om jag fick önska så skulle fler scanna sina katter fler gånger och då vid högre ålder också.

Hittar inget resultat för X-iv, maila gärna intyget till roberta_martire@yahoo.fr

Upp till toppen
Annons: