Annons:
Etikettkattungar-till-salu
Läst 718 ggr
Awa
2011-04-10 10:13

Cornish Rex flicka sökes med ljus och lykta!

Hej på er!
Jag är helt ny här på detta forum så jag hoppas att ni veteraner kan hjälpa mig…
Jag och familjen har varit i kattköpartankar en längre tid och vi har nu slutgiltigt fastnat för den tjusiga Cornish Rex'en. Vi var på kattutställningen i Malmö igår och kikade och det bekräftade precis vad vi tänkt när vi suttit här hemma och funderat.

Så, jag har tillbringat lite tid med att leta katt här nu och landade då på erat forum. Tänkte att ni ju säkert har lite koll på läget och kanske kan hjälpa mig. Det vi söker är en flicka, en rastypisk sådan då jag är mycket intresserad av att ställa ut, och ganska mycket också om det går bra, och jag utesluter inte att jag någongång hade velat ta en kull på henne om allting stämmer och är bra.

Alltså ser jag gärna en katt med meriterade föräldrar och det är viktigt för mig att vi klaffar med uppfödaren, vilken jag ser som en mentor för oss som skall påbörja något så spännande som resan med en Cornish Rex!

Känner ni att ni har en liten flicka som gärna velat flytta till en familj i Skåne? Eller vet ni någon som vet?
För oss är det viktigare att katten blir den rätta än att den är redo att flytta imorgon, eller att den "skulle ha flyttat" för 3 veckor sedan, så vi är väldigt öppna för förslag!
(Detta är ju värre än att skriva en kontaktannons, haha!Flört)

Snälla ni, hör av er!
Och tack för att ni orkat läsa igenom hela denna långa kontaktannonsen!
Hälsningar,
Sara

Annons:
nakenkatt
2011-04-10 10:58
#1

för min del skulle jag nog rek.er att köpa en kattunge,vad jag förstår så är ni ute efter en vuxen hona som har meriterade föräldrar och som ni kan ställa ut? visst finns det vuxna djur till omplacering,men om ni vill ha en hona till utställning skulle nog jag skaffa mig en unge.ta kontakt med en uppfödare när det är aktuellt och berätta vad ni har för önskemål och att ni vill börja ställa ut,ni får säkert god hanledning det finns jättemånga duktiga och supertrevliga rexuppfödare det kan jag lova er.

noir
2011-04-10 12:01
#2

Har du tittat på rexringen. där kan du hitta uppfödare i din del av landet och säkert hitta någon som kan hjälpa dig med din resa med rasen. :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: