Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Färger och färggenetik

Vilken färg?

2011-04-08 14:58 #0 av: Kopsi

Hej!

Vi undrar om någon kunde hjälpa oss med att få reda på vilken färg våran lilla hanne är.

Cremé eller Lila har vi hört, men vilken?

Tack på förhand

Om det är svårt att bedöma utifrån bilden så kan vi ta nytt kort och lägga upp.

Mvh / Lina & Fredrik

Anmäl
2011-04-08 15:00 #1 av: Kopsi

Här kommer en till bild.

Anmäl
2011-04-08 15:13 #2 av: Eine

Vilka är föräldrarna och deras färger?På min skärm ser han creme ut.

det går inte att ta fel på creme och lila när man ser katten i verkligheten,men en skärm kan ljuga.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2011-04-08 15:15 #3 av: AlexH

vad står det i hans stamtavla? eller har ni fött upp honom och han är enda kattungen i kullen. tycker han ser röd ut.. men det kan ju vara skärmen.. så som Eine säger vad har föräldrarna för färger?

Anmäl
2011-04-08 15:22 #4 av: Kopsi

Hej,

JO vi har fött upp honom, men han är inte ensam.

De andra är sköldpaddor, förutom en som är Bicolor B/W.

Föräldrarna är Bicolor B/W och Svart Sköldpadda / Vit.

Vi har registrerat honom som Cremé men blev lite osäkra, en del säger somsagt Lila och en del säger Cremé.

Lina & Fredrik

Anmäl
2011-04-08 16:43 #5 av: [Silkwaves]

Nä inte tror jag lila. Jag tror att han är röd men med lite svag färg än så länge. Möjligen creme, men jag tror inte det- fast man kan bli lurad pga färgåtergivningen på datorskärmen.

Anmäl
2011-04-08 16:56 #6 av: AlexH

Jag skulle säga att han är röd-vit bicolour.. inte lila och för mycket färg för creme..

Anmäl
2011-04-08 18:24 #7 av: Kopsi

Kollat på röda-vit...alldeles för rött...om man inte har honom i ljuset så ser han grå ut. Annars ser han mörkbeige ut och endast ljust röd i pannan...Hans hud ser däremot lila ut

Anmäl
2011-04-08 18:30 #8 av: AnnaS

Jag tycker han är cremevit, en lilavit skulle inte ha så mycket spökmarkeringar.

Anmäl
2011-04-08 19:32 #13 av: Kopsi

Är det ingen som har en bild på en cremèvit och en lilavit som har lust att lägga upp dom. Det skulle vara toppen.

Anmäl
2011-04-08 19:41 #14 av: Eine

creme German Rex

Anmäl
2011-04-08 19:43 #15 av: Eine

lila och lilavit

Anmäl
2011-04-08 19:44 #16 av: Eine

mer creme

Anmäl
2011-04-08 19:48 #17 av: Kopsi

Castiel ser mer gråaktig ut än de där...spökmönster? va då, kan inte lila färgade vara tabby eller liknande?

Anmäl
2011-04-08 20:09 #18 av: MonicaLagerquist

Visst kan lila och vita vara mönstarde men

för att få mönstrad avkomma måste en av föräldrarna vara mönstrade och det var väl inte mor och far.

Lila katter brukar inte vara spökmönstade på samma sett som röda/crem.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2011-04-08 20:12 #19 av: Eine

en lilaspottedvit

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.