Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 679 ggr
mooe
2011-04-06 10:16

Rex + spädbarn

Hej,

Vi har 2 rex killar på 2 år och nu till sommaren ska vi ha barn.

Vi har läst lite vad man ska tänka på men det känns som det är allmänt för katter. Vi tänkte höra med er om ni har några speciella tips när det gäller rexkatter.

Katterna är mycket nära mig=den gravida. Ibland ligger de med oss i sängen och t.o.m på min arm.  Det kan den inte göra sen på samma sätt.

Bruno är lite av en poliskatt och har kissat ibland på sänglakan i tvätten och träningsväskan. Så vi undrar ju hur han ska ta emot en nykomling.

Vad har ni för erfarenhet och tips.

Tack Eva o Magnus

Annons:
AlexH
2011-04-06 15:24
#1

Hejsan

Jag har två barn och hade både min hund och cornish rex innan de föddes.. Jag har aldrig haft några som helst problem med att kombinera spädbarn och djur..

TA inte ut nått i förväg.. utan se vad som blir..

Min kisse sov med oss i sängen under täcket även när barnen var födda.. men aldrig att han la sig på dem.. han kunde ibland lägga sig i fotkanten av spjälsängen och vakta de små..

Så om du inte vill ha katten i sängen när du får barn.. så ska du nog redan nu sluta honom vara i sovrummet.. så att han får tid på sig att acceptera den nya rutinen samt så han inte kopplar ihop det med nykomlingen..

Om du börjar stänga ute honom i samband med att bebis kommer så kan han ju protest kissa eller annat i bebis säng och mot bebis.. så vill du ha nya rutiner.. börja med ändringen idag.

Jag gjorde inga ändringar och det gick jättebra.. Djuren anpassar sig så länge man fortfarande ger dem sin tid och uppmärksamhet.. Det är viktigt att de inte känner sig undanskuffade!

Lycka till :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

mooe
2011-04-11 07:27
#2

Tack för info. :)

Vi hoppas på det bästa, men ska börja med nga små förändringar.

/Eva o Magnus

Upp till toppen
Annons: