Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1049 ggr
Mona22
2011-03-17 14:24

Skriva till uppfödare.

Varför ska det vara så svårt att skriva till en uppfödare?? man blir ju helt knäpp. Vet inte hur man ska formulera sig för att det inte ska låta helt idiotisktTungan ute
Sedan om det är en som haft massor med kullar så känns det ännu dummare för att man själv är nybörjare. Visst, man känner ju några som hållt på ett tag och är jättetrevliga men en som man aldrig träffat på dåTyst

Bara en fundering denna soliga dag….

Annons:
Ahradia
2011-03-17 16:29
#1

Jäg kände precis samma sak. Men jag tänkte att det får jag bjuda på. Nervöst babbel i textform har de nog varit med om innan. Ett tips är ju att faktiskt skriva att man känner just så. Det gjorde nog jag, 50 gånger eller så Flört

Witches don't get mad, they get even.

MonicaLagerquist
2011-03-17 16:44
#2

Det är väl bara att skriva .Uppfödare är bara människor de också.

Stolt ägare till fem La permer

Eine
2011-03-17 17:10
#3

Jag tycker inte att det är så svårt.Det är ju bara att vara vänlig och artig och berätta vad man vill.Och så kan man tillägga att *om det låter intressant* eller liknande,*så hör av dig,likaså om du har frågor. etc *Så skriver nog jag iaf.Men en sak gör jag aldrig:Jag kontaktar inte gräsliga människor med fanatiska restriktioner,hellre lägger jag ner aveln..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2011-03-17 17:18
#4

#3 samma här. Jag går inte med på en massa onödiga restriktioner som gör det omöjligt och jobbigt för mig Obestämd

[Wiveka]
2011-03-17 18:15
#5

håller med både Monica och Eine.

Skriv som du kännerSkrattande

Xenomorphs
2011-03-18 09:46
#6

Det spelar väl ingen roll vem man skriver till. Man skall väl behandla alla med aktning och respekt oavsett….eller? Vad personen har för fritidsintresse, hur mycket pengar de har på banken, eller hur stor gräsmatta de har framför huset är helt ovidkommande.

Som du behandlar andra…osv.

Alla är vi människor, alla sitter vi och somnar framför TV, vi snubblar på trottoarkanter och sätter oss på ändan i snömodden. Vi letar efter den där försvunna strumpan och tappar mackan med smörsidan nedåt….

-- Eternity is a very long time --

Annons:
Eine
2011-03-18 09:54
#7

#6 ..till gräsliga människor med fanatiska restriktioner.. skriver jag inte alls.Trodde att det framgickObestämd?

Om man har mycket pengar och stor gräsmatta hör inte alls till resonemanget här.Min tidigare allra bästa vän som gick bort för några år sedan hade allt det och mer därtill,och var dessutom en underbar person.Sedan finns det förstås skitstövlar inom alla kategorier,men de är helt betydelselösa för mig,i mitt livSkrattande Men visst,OM jag skriver till sådana ska det vara artigt ,självklartCool

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EvaG
2011-03-18 23:13
#8

#0 Förstår inte riktigt var problemet är. Det är bara skriva som till vilken människa som helst. Det är ju ingen övervakarmyndighet du pratar om. Visst kan jag tänka mig att det finns uppfödare som inte är ett dugg intresserad av vad du skriver, men det skulle de vara hur du än formulerar dig. De flesta uppfödare  tror jag svarar dig hur entusiastiskt som helst. Det är ju deras gebit detta med uppfödning. Dessutom har alla uppfödare varit nybörjare och kanske tänkt som dig.

Skriv bara som du vanligen gör - förhoppningsvis trevligt. Om du man skriver elakt och spydigt till någon så tror jag inte det spelar någon roll om det är uppfödare eller ej. Man får troligen ett fult svar tillbaka om man över huvudtaget får ett svar.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

RacerDonnans
2011-03-21 14:28
#9

Kan förstå dig samtidigt som jag säger som övriga. Skriv ett trevligt mail och berätta vad du har på hjärtat och får du ett snorkigt svar så säger det mer om den som svarar än om dig. Då kan du stå med ryggen rak.

Vi har ju alla varit nybörjare, även om vi börjar på olika sätt och av olika anledningar. Jag anser dock att alla som frågar och visar att de vill lära sig mer visar att de vet att de inte vet allt redan och att de vill lära sig.

Jag har alltid svarat på alla frågor jag kan och tycker det är roligt att nya uppfödare, blivande uppfödare eller kattungeägda är intresserade att få veta mer och kanske få andra och nya synpunkter och tankar att ta ställning till. Även jag som haft min uppfödning sedan -97 får ibland nya synpunkter och tankar efter att ha haft kontakt med er som inte hållit på så länge. Det är givande och utvecklande för båda parter. Glad

Lycka till i mailandet.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[Silkwaves]
2011-03-21 22:26
#10

Äsch var dig själv och försök inte göra dig till. Det funkar i alla sammanhang. Att försöka ge sken av något annat än man är blir aldrig bra.

Jag upplever att de flesta uppfödare är jättetrevliga människor som vill sina katter och kollegor väl. Att det finns några uppfödare som inte kommer överens, låt det stå för dem och bilda dig en egen uppfattning om människorna bakom stamnamnen.

Varmt lycka till.

Upp till toppen
Annons: