Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Allmänt Cornish Rexprat

Måste bara få visa...

2011-03-13 19:56 #0 av: Sigvardsmatte

Skrev för ett tag sen ett inlägg här på forumet ang ifall jag och min sambo skulle skaffa en kompis till vår lillkille. Vi bestämde oss iallafall för att skaffa en till cornishgrabb och på fredag flyttar han hem till oss.

Han heter S* Ersrexellent Farbror Frej och är blå tonkanes med gula ögon. Är enligt avelsanv. den första i Sverige. Han bär på anlag både för burmamaskning och siamesmaskning. =)

Anmäl
2011-03-13 20:02 #1 av: MonicaLagerquist

Nej men se en bekanting.Han bor ju granne med mig.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2011-03-13 20:04 #2 av: Sigvardsmatte

Vilket sammanträffande, hälsa från oss! Vi ser så mycket fram emot att få hem honom! <3

Anmäl
2011-03-14 14:01 #3 av: Eine

Söting!!
Tonkanesfärgade är inte alls ovanligt, hur menar du nu?Alla tonkar bär på 2 anlag för maskat så där är det helt rätt dock.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2011-03-14 15:53 #4 av: Sigvardsmatte

Det är vad uppfödaren sa till mig så det är det enda jag vet. Men färg är oviktigt för oss =)

Anmäl
2011-03-15 09:50 #5 av: nakenkatt

Fin kille,grattis.

Anmäl
2011-03-15 10:49 #6 av: MonicaLagerquist

Det ovanliga är att han är gulögd.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2011-03-15 11:38 #7 av: Eine

#6 Aha.

Anmäl
2011-03-16 11:03 #8 av: Spotless

Lilla sötnosen! Han är barnbarn till min SC S*Spotless Utter.
Lycka till på fredag.

Han är så pass mörk i sin mask att jag ett tag trodde att han kunde vara burmamaskad, nu vet jag ju om att han är DNA-testad och tonk.

Det finns fler tonkar med gulaktiga ögon, jag vet åtminstone två och att ögonfärgen på våra maskade katter varierar är inte alls så underligt i och med att vi aldrig färgavlat.

Anmäl
2011-03-16 11:15 #9 av: Eine

#8 det var precis min reaktion också.jag har sett flera.Rolig färg i vilket fall!

Anmäl
2011-03-16 11:35 #10 av: Pus-

Gratulerer med ny katt. Skikkelig sjarmør Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.