Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 4928 ggr
MonicaLagerquist
2011-03-11 22:16

Katt namn

Vad skulle du aldrig namnge en katt till?Vad skulle du vilja att din katt hette? Nu vill jag höra alla era förslag.Har just namngivit min senaste kull,men ligger på namnen över natten för att se att det blir rätt.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
EvaG
2011-03-12 07:13
#1

Det är svårt att svara. Namnet kan ju hänga ihop med färg. Namnet kan hänga ihop med ett beteende eller egenskap.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Mona22
2011-03-12 09:24
#2

Eller ett intresse.

Eine
2011-03-12 11:02
#3

Jag vill numer ogärna ge djur människonamn.Glömmer inte när jag hörde min sons namn eka över en stor gård och en hund kommer springande!! Så människonamn blir det nu enbart om köparen ber om det.Likaså kan jag ge människonamn från en film,opera,balett,böcker o dyl.Men aldrig annars.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
2011-03-12 16:53
#4

Tungan ute..ja du Monica jag har ju en "speciell" smak när det gäller namn….typ..Beautiful Stranger..Black Revenge..Evil Eyes…Colombian Necktie..gillar namn från hårdrockslåtar..det ska vara lite häftigt..smashing..sen hemma namn..det är ju en annan femma..ja du vet Gunvald..ALf..Alma..Martin….skulle däremot inte..om jag nu hade uppfödning vill säga..ge människonamn..el "mesiga" namn….önskade ju att Martin skulle få heta..Black Revenge..men det tyckte inte uppfödare..hi hi hi..Flört

Xenomorphs
2011-03-12 17:48
#5

Jag skulle aldrig döpa mina katter till något som kan väcka anstöt, förnedra etc.

Jag tycker att det är lite charmigt med människonamn på djur. En av våra små hamstrar döpte min son till Karl-Erik, det tycker jag var gulligt.

Vår senaste kull heter (vardagsnamnet inom parentes)
Gigabyte (Joe Black)
Megabyte (skrik och panik)
Kilobyte (Alice)

Den förra kullen fick väderrelaterade namn eftersom det var fullständigt snökaos då:
Snow Storm
Snow Racer (Moses)
Snow Sneeze (Dunder)
Snow Man (Pus)

Jag skulle kunna tänka mig namn som Interrobang, Parentes, Semi-kolon, Infinitiv och andra språktermer.

Kul att veta mer om hur ni andra gör :-)

-- Eternity is a very long time --

MonicaLagerquist
2011-03-12 17:58
#6

Min senaste kull har ni fått sina namn.Yngste sonen drömde en natt straxt innan de föddes att de var en Tupperware kull så de här namnen blev det. S*Blå Katten Kombismart krull kanelhona S*Blå Katten Elegance krull kanelhona S*Blå Katten Mini-Max kanel hanen S*Blå Katten Modulett svarta honan S*Blå Katten CheeSmart svarta honan S*Blå Katten Optimum svarta hanen S*Blå Katten CoolSmart röda hanen S*Blå Katten Space Maker röda hanen KombiSmart stannar här.Hon är ju en smart kisse och hon är ju både krullig och kanel.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Leffe
2011-03-12 18:52
#7

De flesta jag fött upp har fått namn efter kändisar, skådespelare och seriefigurer

nakenkatt
2011-03-13 09:27
#8

En timvik på vårat jobb skulle sluta sitt pass för dagen.Hon sa att hon hade bråttom hem för svärföräldrarna och Annchristine skulle komma på besök.det visade sig senare att Annchristine var svärföräldrarnas sphynxhona.!!!!!!

[Lec72]
2011-03-14 11:07
#9

Jag älskar namnen i Kalle Anka tidningarna ex. skrammelstylta,terbius mm

Annars har jag haft namn efter äpplesorter , latinska namn är bra.

Filmer, namn i filmer..nu funderar jag på tulpansorter till kommande kull..men vi får se :-)

AnneAlva
2011-03-14 12:38
#10

Vi använder teman av saker som vi båda (jag och min sambo) är intresserade av. 5 av 6 kullar har mytologiskt/antikt historie-tema. Glad Den sjätte har fått namn av tv-serier vi tycker om.

Precis som A-M.H så vill vi gärna ha lite speciella namn, kanske inte på samma vis, men något som så få som möjligt, helst inga, andra har. Personligen tycker jag det är tråkigt med för "vanliga" namn, men sånt är ju alltid en smaksak.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
2011-03-14 18:01
#11

Våra första 3 kullar heter på bokstaven "T" eftersom honan Anthea är min dotter Toves katt.

Tapinis första kull fick namn ur Star Trek Enterprise, en av mina favoritserierSkrattande

Tapinis andra kull heter efter vårt gemensamma intresse: modedesignersFlört

Avots
2011-03-14 19:53
#12

Mina tre kullar har fått namn med olika bakgrund. De första kullen skulle börja på A  och jag letade efter namn som låg bra i munnen men inte var de vi här i sverige vanligen döper barn till. De fick sedan också ett extra namn som deras nya ägare valde det blev Assa Carmen, Astor Texas och Aines Julia

Till andra kullen B-kullen fick jag för mig att namnen skulle ha med blå som i B och som i Blaui som deras pappa heter. Det blev blå på fem olika språk, t.ex Yan Qing (blå ögon på kinesiska) och Mavi blå på turkiska.

Till min tredje och hitills sista kull var jag tillbaka till begynnelse bokstav igen denna gång C men efter lite forskande blev det även tema olika musikinstrument såsom Cello och Cymbal och Cittra

Eine
2011-03-15 11:53
#13

#12 Lyra och Cittra heter mina senaste German Rexungar.Jag ska fortsätta på det temat med nästa Germankull.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
Upp till toppen
Annons: