Annons:
Etikettatt-tänka-på-innan-katten-kommer
Läst 2973 ggr
PiaW
2007-09-15 21:58

Lite tips och råd?

Har bestämt mig för att köpa en katt i från danmark. Har fått bra kontakt med köparen och allt känns bra Glad Men blir lite orolig för att jag ska missa någonting. Har kollat på jordbruksverkets hemsida, och av vad jag förstår så ska jag skicka in ansökan tillsammans med intyg från uppfödaren att kattungen bara har vistats hos dom senast 1 månad innan jag ska hämta katten. ID-nummret kunde man tydligen komplettera med senare. Dessutom ska jag ange på ansökan varför kattungen ska betraktas som särskilt fall?? Vad skriver man där?

Vore jättesnällt om det var någon som kunde ge mig lite råd, så jag inte står där vid gränsen och får lämna kvar kattenFörvånad

Annons:
[Silkwaves]
2007-09-16 00:21
#1

Ja särskilda skäl kan ju t.ex vara att det är lättare för kattungen att acklimatiseras om den får flytta in till de andra katterna när den bara är liten. Så var det absolut i mitt fall. Min gammelhona älskar allt smått, tror däremot inte det varit så lätt att få henne eller de andra katterna(fast det är gammeldamen som bestämmer här hemma…)  att acceptera en tonårsstökig hormonstinn hona som precis blivit fertil.. - I mitt fall accepterades det som skäl.

majsan
2007-09-16 00:26
#2

När jag tog in min China så ringde jag till jordbruksverket och hon sa att ordet prägla är bra att ha med..Att det är lättare att en liten unge kan präglas av mina äldre katter..

PiaW
2007-09-19 20:50
#3

Tack så mycket för hjälpen. Idag har jag köpt tågbiljetter till köpenhamn och tillbaka. Nu blev det pirrigt. nu när jag vet att det blir av, bara man inte råkar ut för att man får avslag från jordbruksverket. Eller att tågen är försenade så att jag missar tåget tillbaka till Karlstad Förvånad

Eine
2007-09-19 21:27
#4

Du får inget avslag, varför skulle du få det?Lycka till!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

PiaW
2007-09-20 00:02
#5

#4   Nee, det är nog jag bara som blir nojig Glad Det ska nog gå bra.

Bunn
2010-12-02 17:04
#6

#5 Hur har det gått?

Annons:
Mona22
2010-12-02 18:26
#7

Pga tråden är så gammal ändrar jag mitt inlägg. Tack monica, hade helt missat detSkrattande

MonicaLagerquist
2010-12-02 18:28
#8

Den här tråden är mer än två år gammal.

Stolt ägare till fem La permer

Bunn
2010-12-02 18:54
#9

#7 & #8

Jag ser att tråden är gammal och tänkte att nu måste TS ha fått hem katten, därför undrade jag, av ren nyfikenhet, hur det har gått för henne och den "nya" kissen

Upp till toppen
Annons: