Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1164 ggr
sissi82
2008-05-08 23:45

en inhängnad

skulle vilja ha lite hjälp på ngn slags ingängnad man kan ha misseungarna i .. tex då man jobbar mm… och kanske ej vill ha dem i hela lägenheten…

testade förra gången kompostgrindar men de lyckades gå ur dem igenom hålen..ngn som har ngt annat lätt alternativ??

Annons:
MonicaLagerquist
2008-05-09 00:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag använder inplastade kompots galler

Stolt ägare till fem La permer

Avots
2008-05-09 00:30
#2

Jag byggde en hage av spånskivor och små vinkelhakar som jag skruvade ihop spånskivorna med. Min hage var 1,5*2.0 m i längd och bredd och 90 cm hög. Jag gjorde också en dörr på ena kortsidan på ungefär halvahöjden. så jag kunde komma in och ut.

Det enda problemet med hagen var att kattmamman Tindra ville flytta på ungarna hela tiden och då vågade jag inte stänga dörren, ifall hon skulle hoppa över de 90cm höga väggarna, med en unge i munnen, och tappa ungen i hoppet….. 

Hagen fungerade i alla fall hjälpligt tills ungarna var 4-5 veckor, och hade jag vågat ha dörren stängd så kanske den skulle ha fungerat ännu (de är 11v i morgon) Men nu har de tagit över hela lägenheten Glad

sissi82
2008-05-09 10:20
#3

# 1

vad för plast använder du.. finns det att öpa såna stora bitar.. detta alternativ är ju jättebra då de annars lätt springer igenom..jag har ju några vecor på mig att klura..

MonicaLagerquist
2008-05-09 11:08
#4

Jag tog plast från två stycken skummgummiförpackningar.Det finns plast att köpa där man köper vaxduk om man nu inte råkar ha två stycken skummgummiförpackningar hemma.

Stolt ägare till fem La permer

acas
2008-05-09 11:49
#5

Det finns att köpa typ byggplast på bygg/ målarfirmor oxå!Glad

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

 

Cats cornish rex
2013-04-26 15:45
#6

Jag har köpt en valphage, vet inte om jagkkommer använda den på min lilla tjej men tyckte den verkade bra iallafall. Hoppfällbar i canvas, nät ovan och canvas i botten.

Annons:
Ulricah
2013-04-26 16:44
#7

#6 Vad menar du med nät ovan? Tak?

Är det tak på blir det ju en bur vilket inte är tillåtet för vare sig hundar eller katter.

Cats cornish rex
2013-04-26 19:29
#8

Man väljer om man vill sätta på tak ellerbotten, ddetgör hagen stabilare och den är ca 2 m i diameter. Har sett att många uppfödare har en sådan då det finns två dörrar med som man kan öppna och kanterna kan en vuxen katt lätt hoppa över. :) googla på det så förstår ni vad jag menar :)

Ulricah
2013-04-26 20:02
#9

Ah, jag ser hur du menar 🙂 Eftersom jag just nu läser en kurs i djurskyddsförfattning måste jag bara påpeka att med taket på är en sån valphage olaglig i Sverige (enligt föreskrifterna om hållande av hund och katt, L 102).

Mona22
2013-04-26 22:07
#10

Jag sätter 2 lager med kompostgaller. alltså med en liten förskjutning. Sätter ihop dem med buntband. Då blir det smalare hål mellan. När de sedan kan klättra över så kan de få kolla omgivningarna.

Upp till toppen
Annons: