Annons:
Etikettför-ev-allergiker
Läst 2633 ggr
AutumnWicca
3/2/09, 10:48 PM

Nosa och kela i Linköping?

Hej!

Jag är en kattälskande pälsdjursallergiker som undrar om någon här råkar ha en Cornish Rex i Linköping som jag möjligtvis skulle kunna få träffa :)

Skriv gärna till mig då :)

Mvh Jenny

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
Natali
3/2/09, 11:01 PM
#1

Jag har en foderkatt som bor i Linköping. Hon bor med sin halvbror så det är bara Cornish Rex där.

Kan det vara något?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AutumnWicca
3/2/09, 11:08 PM
#2

Det låter mycket intressant! Tror du det finns någon möjlighet att få träffa dem? :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MartinaH
3/2/09, 11:27 PM
#3

Hej!

Det är jag som har Natalis foderkatt. Du är varmt välkommen till mig och snusa på mina katter om du vill!

Jag känner igen dig på din sida, vi går ju samma utbildning! Jag går i tvåan!

AutumnWicca
3/2/09, 11:55 PM
#4

#3

Nej vilket roligt samman träffande!! Jag kommer väldigt gärna och provnosar på dina katter :)

Jag måste dock pinsamt erkänna att jag inte på rak arm kan säga att jag får en bild i huvudet av dig, men jag känner igen ditt namn!

Jag bor i Ryd vart bor du? :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MartinaH
3/3/09, 12:06 AM
#5

Ja då bor vi inte så långt ifrån varandra. Jag bor alldeles vid universitetet, i de nya studentbostadsområdet (vita husen). 

Jag var med på julmarknaden och har långt ljust hår, kanske bilden klarnar någotFlört.

AutumnWicca
3/3/09, 12:07 AM
#6

Aaaa! Ja då vet jag! Jag höll på att bli galen för jag kände igen ditt namn så väl.

Men då kanske vi kan ses någon dag och sedan gå hem till dig? Vore så roligt att se om jag tål dem! :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
MartinaH
3/3/09, 12:13 AM
#7

ja absolut, vi får höras vidare om dag och så:)

AutumnWicca
3/3/09, 12:19 AM
#8

Det kan vi göra! Tack så mycket!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MyTwiggs
3/3/09, 9:06 AM
#9

Ursäkta att jag bryter mig in i er tråd här, men vad kul det är att läsa! Ett fantastiskt sammanträfande ju! Skrattande

Hoppas att ni får det roligt och att TS inte blir allergisk!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AutumnWicca
3/3/09, 11:40 AM
#10

Ja det var ett kul sammanträffande!

Jag hoppas verkligen inte att jag blir allergisk, vill så väldigt gärna ha katt(er)!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MyTwiggs
3/3/09, 11:48 AM
#11

# 10 Jag hoppas och håller tummarna för att du tål dem. Jag är allergisk men tål cornisharna nästan helt och hållet. Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Natali
3/3/09, 12:47 PM
#12

Vad roligt.

Skrattade gott då jag läste tråden. Världen är liten ibland. Skrattande

Lycka till nu!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Ylva-Li
3/3/09, 2:09 PM
#13

Vilket lustigt sammanträffande! Men du får uppdatera hur det går förstås. :)
Här hemma är sambon också heligt allerigsk, mot allt utom rex. (vi har en teori om att det är överhåret på andra katter som ställer till det för honom, då katter med enbart underhår fungerar.)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annons:
AutumnWicca
3/3/09, 2:21 PM
#14

Jag lovar att berätta hur det gick!

Jag hoppas så innerligt att det går vägen :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

RacerDonnans
3/3/09, 3:39 PM
#15

#14 Måste också säga att det var kul att läsa er tråd. Tycker det ofta är så här. Jag har ett flertal ggr träffat dessa två raringar (förutom Martina då såklart, hon skall väl räknas dit också). Jag är själv allergiker och är så glad att det funkar för mig med mina och håller alla tummar att det skall gå bra för dig med. Om det finns annat du inte tål så försök att se till att inget sånt finns i närheten som kan äventyra din provnosning.
Lycka till!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

TereseE
3/3/09, 4:30 PM
#16

Kul att läsa i eran tråd!

Jag är också allergisk, men går finfint med cornish.

Best of Luck!

MartinaH
3/3/09, 4:54 PM
#17

Ja visst är världen bra liten ibland, träffade på en klasskompis från gymnasiet idag också som hamnat här nere i Linköping. 

Min pappa är allergisk men tål cornisharna bra, han kan känna av dem lite ibland dock. Hoppas att du tål dem!

AutumnWicca
3/6/09, 4:56 PM
#18

Jag är hemkommen efter ca 1 1/2 timma hos Martina, Idun och Mysak :) Jag kännde inte av de bedårande katterna när jag var där och fick inga utslag. Jag riktigt nosade på dem och klappade mycket.

Ska nog ta erbjudantet från Martina att hälsa på igen någon gång :) Tack igen för att jag får komma och klappa på dem!

Har gnidit ett örngott på dem och ska nu testa att sova med det :) Kan uppdatera mer när jag sovit med det också :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ann-margret
3/6/09, 9:12 PM
#19

Hej hakar på om allergi . Min sambo är allergisk mot pälsdjur , men tål våra fyra rexar mycket  bra , kan känna av lite när dom slickar honom . Så lycka till

med örngotts testet Glad

Natali
3/6/09, 9:46 PM
#20

#18 Men vad roligt! Du vet att hon ska paras om ca 1 månad, eller mindre? Skrattande

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Annons:
AutumnWicca
3/6/09, 9:57 PM
#21

#20

Ja Martina berättade det! Så spännande, hoppas allt går bra Idun är mycket vacker kissemiss!

Jag och sambon ska nu börja spara och planera för att skaffa oss två stycken cornish rex :D Det gör inget om de inte kan sova med oss även om det vore att föredra (får ju se i natt med örngottet).

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MartinaH
3/6/09, 10:23 PM
#22

Det var roligt att få besök av er (det tyckte katterna också:))och som jag sa är ni välkomna att hälsa på igen när ni vill! 

Så skönt att du inte kände av katterna trots gosande, klappande och borstande av katter;)

Håller tummarna att örngottstestet går bra!

AutumnWicca
3/6/09, 10:51 PM
#23

Jag kommer väldigt gärna hem till dig igen! Inte bara för katternas skull, hade en mycket trevlig dag!

Ja, jag hoppas verkligen natten går som jag vill ockås :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

AutumnWicca
3/7/09, 11:12 AM
#24

Nu har jag sovit med örngott också :) Inga utslag eller andningssvårigheter!

Är så glad! :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Eine
3/7/09, 6:21 PM
#25

kan du få låna hem en katt så gör det också i förebyggande syfte. Flört

Och ha den inte direkt i sovrummet OM du nu skulle reagera

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AutumnWicca
3/7/09, 6:26 PM
#26

mmm, det vore bra att gör det också, har tänkt kolla om det finns någon här omkring som lånar ut i några dagar eller så.

Att skaffa egna är iaf inte aktuellt förren framåt augusti iaf…

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MartinaH
3/8/09, 12:49 PM
#27

Åh vad skönt att det gick bra med örngottstestet också! 

Håller med om att det kan vara bra att få låna hem en cornish rex under en period. Jag hoppas att du hittar någon här i närheten som har möjlighet att låna ut en katt:)

Annons:
AutumnWicca
3/8/09, 3:01 PM
#28

#27

Jag var också mycket lättad att det gick bra, var lite orolig faktiskt. Det känns lite udda att jag kan ha en katt eller två :P men glad är jag!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

manun
5/26/12, 7:34 PM
#29

Hej!

Nu tycker jag att det är dags att återuppliva den här gamla tråden! Blev det något kattköp?

Nu letar jag nämligen också efter en cornish rex att testnosa på i närheten av Linköping utan andra någon annan kattras i hemmet eller andra djur med päls för den delen! Längtar något otroligt efter att få ha en lite katt och rå om, efter min sent utvecklade kattallerig!

Upp till toppen
Annons: