Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 805 ggr
omak
2009-09-05 21:52

skillande mellan två och tre?

Vi har ju två kastrater, Bosse och Bingo. Dom funkar superbra ihop. Iblands slåss dom rejält, men oftare ligger dom på varandra och myser.

Cornishar ger ju mersmak och jag har börjat fundera om vi kanske skulle kunna ta in en lite kattfröken i vår flock. Jag har lite tankar om att vara fodervärd. Vi har inte bestämt oss alls, men jag är sugen på en kisse till. Vad säger ni som har fler än två katter? Fördelar, nackdelar? Att ta hem en liten hona som småningom blir fertil och får bebisar till två kastrerade herrar?

Alla tankar och åsikter välkomnas varmt!

Annons:
Leffe
2009-09-05 21:59
#1

Det går nog jättebra. Jag har nästan hela tiden haft fler än två och det har för det mesta gått bra. Det har varit lite problem med två fertila honor, men med kastrater har det gått hur bra som helst att ta in en ung hona. De har blivit bästa vänner omgående

[Silkwaves]
2009-09-06 13:43
#2

Jag tror säkert att det går bra. Finns aldrig några garantier, men två snälla kastratherrar tycker troligen att det är både kul och uppiggande med lite tjejsällskap Glad Kastratkillar kan vara de bästa barnvakter som finns.

Eine
2009-09-06 14:28
#3

Håller med #1 0ch #2. Ge killarna en liten tjej att bli kompis med.Det är inte jobbigare med 3 än med 2 katter.Tänk bara igenom vad som önskas av en bra fodervärd, så att det passar dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
2009-09-07 16:43
#4

Ska man ha en fertil hona är kastrathanar ofta de bästa sällskapen i mitt tycke. Jag tror inte du får några problem med herrarna om du tar hem en liten kattfröken, men som Anki säger, man kan aldrig garantera något, det handlar ju om levande varelser.

Sug på karamellen lite och när du kommit fram till hur du vill göra (om du vill köra på köp/fodervärdskap) så se dig runt efter en uppfödare som du tror det kommer att funka med. Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Uriel
2009-09-07 17:31
#5

Skaffade en liten orientalhona till mina två Permar i somras och det har gått utan problem. Jag tycker det är bättre nu faktiskt och mycket roligare med tre än två. Glad

De två herrarna kunde bli lite uttråkade när de bara var två men det är slut med det nu…fullt ös är det nu istället!

ghostofashark
2013-09-27 17:18
#6

Nu väcker jag liv i en supergammal tråd, men jag funderar lite på om jag borde skaffa en tredje katt, och är intresserad av folks erfarenheter. Skaffade nyligen en ny kompis till min 11-åriga honkatt, då hennes gamla kattkompis var tvungen att somna in 😢 Dock hade jag inte helt räknat med skillnaden i energi mellan en 11-årig och 2-årig katt, och nu har jag en katt som aldrig vill leka och en katt som alltid vill leka. Jag kan ju leka med min lillmisse när jag är hemma, men jag är ju på jobbet 8 timmar per dag, och oroar mig lite för att han kanske har supertråkigt utan en lika vild vän. Kommer snart flytta till ett hus om 130 kvm, så plats är egentligen inget problem, men det känns ändå som ett väldigt stort steg att ha 3 katter istället för 2. Jag måste ju dessutom ta min gammelmisse i beaktning, hon är ju inte superroad av min lillmisse (de bråkar inte, men hon är bara inte intresserad av att umgås med honom alls) och jag vet inte hur pepp hon är på 2 av honom. Då hon var först så att säga så vill jag inte göra något som stör eller stressar henne, men samtidigt vill jag ju inte att min lillmisse mår dåligt heller. Om lillmissen får en kompis i sin ålder så kanske han också skulle lämna min gamla kattdam ifred :)
Hur skulle ni resonera?

Annons:
Djurälskaren87
2013-10-03 09:59
#7

hej! 6# hade jag varit du och dessutom flyttat itll ett hus hade jag tagit en till katt utan problem. så slipper du känna dig oroad under tiden du jobbar och som du skriver är de ju skillnad på en 2 årig aktivitetsnivå och en 11 årigs, så jag hade skaffat mig en till katt i fem sex år åldern isåfall.

Jag har fyra katter och jag märker knappt av att dom är fyra, då allihopa funkar och matchar varandra så bra och vi har en balans i flocken för åldrarna är så varierande!

Upp till toppen
Annons: