Annons:
Etikettcornish-rex-och-andra-djur
Läst 1484 ggr
dragonstar
2009-12-31 19:34

Katt tillsammans med andra djur?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för olika djur?

Har sett en del som har både katt fågel och hund.

Vill veta vad ni har och hur ni får det att funka?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Eine
2009-12-31 19:58
#1

Jag har inte längre hund,men hade en tillsammans med mina 2 första katter.En stor hund,blandning mellan Irländsk Varghund och Stor Dansk.Han älskade katterna och var så varsam när han satte ner sina stora tassar eller lade sig tillsammans med dem i hundbädden.Och katterna kom alltid och hälsade när vi varit ute och rastat.Underbar kombinationKyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2009-12-31 23:42
#2

tidigare när vi hade huskatter hade vi fåglar och möss samtidigt.

nu har vi möss och katter och det funkar. men jag vågar inte riktigt lämna dem ensamma endå.

Pus-
2010-01-01 01:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har en kanin som heter Bø i tillegg til cornishene. Han og Max er gode venner, og Max er ofte på besøk inne i buret hans.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

medde
2010-01-01 12:12
#4

Vi har hemma katt hemma med en hel del olika djur, och det har inte varit några problem alls. Det finns hund,orm, hamster, gerbil. Alla fungerar toppen ihop.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2010-01-01 12:12
#5

Vi har hemma katt hemma med en hel del olika djur, och det har inte varit några problem alls. Det finns hund,orm, hamster, gerbil. Alla fungerar toppen ihop.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

miano
2010-01-01 13:53
#6

Vi har fyra katter och en kanin hemma.

Och det fungerar bra,men jag har dem under uppsikt.

Kaninen har vi inne nu under vintern,annars är han ute när det är sommar.Toulouse och kaninen är de två som är bästa vänner.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Annons:
dragonstar
2010-01-01 14:57
#7

Okej det låter ju bra. Dehär med fåglar kan man ha dem utsläppta eller är katten på dem då? kanske är mycket individuellt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Eine
2010-01-01 15:00
#8

Jag har haft fåglar en period tillsammans med katt,men fick omplacera dem av säkerhetsskäl,fåglarnas förstås.Glad.Det är nog individuellt och även beroende på fåglarnas storlek.En Gråjako skulle  kunna hävda sig,men inte Nymfparakiter..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

TamlinsMatte
2010-01-01 15:35
#9

Jag har haft katt och undulater. Det slutade som det slutade… Det fungerade under förutsättning att undulaterna var instängda - och sedan fick flyga fritt i ett rum där inte katt befann sig. Men så en gång stände jag ovetandes in katten MED undulaterna och snipp snapp slut så var den sagan slut…

En bekant har nymfar och katter, katten är rädd för nymfarna - han försökte en gång och fågeln hämnades.

Katt och råttor har jag haft med fint resultat, en av mina katter åt gärna tillsammans med en av råttorna och de var om inte vänner så i alla fall sams. Katt och gerbil blev en kortlivad historia lik den med undulaterna, katten öppnade buren och ansåg att maten var serverad på det mest spännande sätt. Hon var mest förvånad att matte inte var lika nöjd med att serveras bytet (hon ansåg snällt nog att det skulle delas systerligt)

dragonstar
2010-01-01 15:44
#10

Det var ju inte ett slut man eftersträvar. det sunda förnuftet säger ju att det blir så men eftersom jag sett att vissa här har dessa djur samtidigt vart man ju nyfiken.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AlexH
2010-01-01 16:22
#11

Jag har två cornish, två faraohundar och två barn! fungerar jättebra! Det är katterna som styr i hushållet :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Upp till toppen
Annons: