Annons:
Etikettkatter-i-nöd
Läst 8625 ggr
djurskydd
7/22/10, 11:38 PM

Upphittad Cornish Uppsala

Såg precis denna annons på Samvetets hemsida:

http://uppsalakatthem.com/seannonser.php?type=2

Bläddra er ned till 2010-07-15

Annons:
AlexH
7/23/10, 1:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

det är annons som är inlagd den 15 juli… man får upp hela listan när man trycker på länken.. jag kopierar in bilden på katten här.. katten går runt vid dalbyhemmet i Dalby.. det är ju lite uppfödare som bor i Uppsala… kanske ni känner igen denna katt?

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MonicaLagerquist
7/23/10, 1:57 AM
#2

Med tanke på kissens färg så kan den inte komma från mig.Hoppas att ägaren dyker upp snart och att katten hittar hem.

Stolt ägare till fem La permer

xantos
7/23/10, 11:43 AM
#3

Är det en Cornish Rex? Jag tycker inte att jag ser några lockar. Hoppas att kisse hittar hem snart.

lejoneva
7/23/10, 1:53 PM
#4

Jag har kontakt med den person som hittat cornishen. Hon ska kolla om hon ser den igen. Jag tar in katten, om den verkar hemlös eller behöver komma in.

Spotless
7/23/10, 2:17 PM
#5

Hoppas att den kommer till rätta snart! Den kommer inte från mig och jag känner inte igen den.

Daniella
7/23/10, 11:39 PM
#6

Hoppas den kommer till rätta.  Att någon saknar katter

Annons:
AnneAlva
7/26/10, 12:43 PM
#7

Den är inte härifrån, vi har inte haft någon mönstrad vitfläck i den färgskalan. Det ser aboslut ut som en cornish på huvudet och det ser krulligt ut på bröstet. I den andra tråden så var den ju även enligt upphittaren lockig på resten av kroppen.

Håll oss uppdaterade om hur det går!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

lejoneva
7/26/10, 7:22 PM
#8

Jag väntar på att upphittaren hör av sig till mig, om hon ser den igen.

Berättar här i så fall hur det går.

Eine
7/26/10, 10:43 PM
#9

#8 I vilken del av Uppsala befinner sig katten,troligen?Jag har haft många mönstarde med vitt,men känner inte igen katten.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

lejoneva
7/27/10, 1:10 AM
#10

Katten är inte i själva Uppsala utan har setts i Dalby utanför Dalbyhemmet. Det är nog 2,5 mil härifrån, tror jag.

Eine
7/27/10, 12:46 PM
#11

#10 Tack,och jag såg ju att Alex skrev det först i tråden.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

lejoneva
7/27/10, 1:44 PM
#12

Upphittaren har sett katten igen och ska ta dit en bur, så det är bara att hålla tummarna för att den dyker upp igen.

lejoneva
7/28/10, 3:47 PM
#13

Katten är inne hos mig nu. Vi åker till veterinär om en liten stund. Den har redan varit inne på Ultuna smådjursklinik för en snabbkoll men eftersom den bl a  har flera sår på kroppen känns det nödvändigt med en ordentligare koll.

Det är en stor katt och kön har varit lite svårbestämt.

Annons:
MonicaLagerquist
7/28/10, 3:57 PM
#14

#13

Skönt att ni fått tag på katten.

Stolt ägare till fem La permer

lejoneva
7/28/10, 9:49 PM
#15

Det är en stor cornishpojke, kastrerad, på 4,9 kg. Ordentligt genomgången av vet, han har hull och verkar rätt välmående men har en sårig mage och flera småsår på kroppen samt hade mask. Ska behandlas nu och har fått strut på huvudet, som ska sitta på ett bra tag, tills såret på magen läkt.

Den verkar må bra just nu men trött. En stark pojke, som nog varit i en del slagsmål och behöver vila. Oerhört snäll och tålig.

lejoneva
7/28/10, 9:50 PM
#16

ps

bruntigré med vitt. Han är mörkt brun. Kastrerad och märkt i örat men det är lite svårtytt och ingen ägare har hittats än i något register.

[Silkwaves]
7/28/10, 10:00 PM
#17

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar, men jag tycker han ser ut som en Struntens katt. Är det ngn som kontaktat Anita? Jag känner ju inte henne personligen, men vet att ni andra gör det.

lejoneva
7/28/10, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Bifogar en ny bild här.

Eine
7/28/10, 10:08 PM
#19

#17 det var min tanke också!Men Anita är svårt sjuk och hon har inga egna katter kvar längre.De som köpt katt av henne ,hoppas jag sköter dem väl,det är de värda!Vi kan inte kontakta henne om detta ,för jag tvivlar starkt på att hon orkar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

lejoneva
7/28/10, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En tll. Pälsen är tjock och fin.

Annons:
Eine
7/28/10, 10:14 PM
#21

Kan han inte få stanna hos dig?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
7/28/10, 10:22 PM
#22

Håller med om att han ser ut som en Struntens katt.

Stolt ägare till fem La permer

Corny
7/28/10, 11:33 PM
#23

Han är så fin! Hoppas vi får veta varifrån han kommer.

ScatCat
7/28/10, 11:50 PM
#24

Går det att tolka tatueringen lite tydligare? Nummer 0885 hade Uppsala katthem läst av men osäkert. Försöker med en massa liknande nummer men kammar noll.

http://kennet.skk.se/agarreg/

flis
7/29/10, 12:00 AM
#25

Han är ju jättefin. Konstigt om inte ägaren gjort en polisanmälan. Eller kan det vara så de har ett register som inte funkar så bra?

TamlinsMatte
7/29/10, 12:10 AM
#26

D885 är en cornish och skulle nog kunna se ut hursomhelst eftersom han är inregistrerad som svartsköldpadda…

Leffe
7/29/10, 12:17 AM
#27

Har den inte lite drag av Anitas Nyponrosens Winner visa

Annons:
MonicaLagerquist
7/29/10, 12:21 AM
#28

#26

Ja det kan ju vara värt att ringa den ägaren.Många tror ju att alla tre färgade katter är paddor och han har ju vitt svart och brunt.

Stolt ägare till fem La permer

[Silkwaves]
7/29/10, 12:08 PM
#29

#19 Jag var rädd att det var på det viset Gråter då ska vi självklart inte störa henne.

#27 Jo precis min tanke. Dragen går igen.

#26 Låter inte alls omöjligt.

lejoneva
7/29/10, 1:32 PM
#30

Katten är inte svart utan brun och vit. Inte padda enl vet. Id-numret är knepigt.  Nu när vi tittat närmare på kattens öra och lyst med ficklampa hos vet igår finns fler bud men alla är osäkra.

Vi hade 0795, 1795 som alternativ. Senare igår såg vi det mer som

D495, DY95, D795. Slutsiffrorna är nog ganska säkert 95.

Vet inte om jag kan behålla den. Klart man skulle vilja men jag har två egna katter plus en jourhemskatt just nu. Jag tar en dag i taget och har vänner, som ställer upp.

Natten har varit lugn och katten sover hela tiden. Behöver förstås vila ordentligt.

TamlinsMatte
7/29/10, 5:06 PM
#31

Nejnej! Jag menade inte att katten var padda, varken den du har eller den som har D885. Hanar är till 99% inga paddor.

TamlinsMatte
7/29/10, 5:07 PM
#32

Den katt du har är bruntabby och vit. Uppfödarna kan säkert beskriva teckningen mer exakt

TamlinsMatte
7/29/10, 5:16 PM
#33

Det finns bara en cornish-hane som slutar med **95 i SKK's register: A5C95

Han är visserligen brunmönstrad, men siffrorna är inte rätt någonstans så jag har svårt att tänka mig att det är rätt. 3J95 är en hona, annars hade jag nog trott att det kanske skulle kunna bli exempelvis "D795" i en gammal tatuering…

Lindavictoria
7/29/10, 5:35 PM
#34

Skönt att killen är i lugn och ro nu så han får vila upp sig! Jag får en klump i bröstet varje gång jag läser om upphittade katter här på forumet och sen blir man varm i hjärtat för att det finns så många fina människor som bryr sig om och tar hand om dessa vilsna små själar.

Lejoneva och alla ni andra som anstränger er för att ta han om katter som dyker upp, jag är så glad att ni finns och ni gör ett mycket bra jobb!

Hoppas killen kommer till rätta eller hamnar i ett kärleksfullt hem.

Annons:
lejoneva
7/29/10, 5:39 PM
#35

Även om det var tvivel först, så är katten utan tvekan en kastrerad hankatt.

Han är trött men finner sig i sin strut och är otroligt tålig, när man  tvättar magen på honom. ( Har fått  hjälp av en sjuksköterska, så man kan inte ha det bättre.)

Den har bara varit "hemifrån" ett drygt dygn, så det kan dröja innan någon hör av sig. Han är anmäld hos polisen.

Tack så jättemycket för hjälpen med att försöka tyda hans id-nr!

Är också tacksam för alla tips om eventuella uppfödare, som kan veta något.

MonicaLagerquist
7/29/10, 9:25 PM
#36

#30

Nej självklart är inte katten tre färgad men en

icke kattmänniska

som ser honom kan mycket väl få honom till en tre färgad katt då han är brun med mörkare ränder och vita fält dvs tre färger

på samma katt.

Hur som helst hoppas jag att husse eller matte hittas snart.

Stolt ägare till fem La permer

Medea
7/30/10, 11:27 PM
#37

Usch, hoppas att killen hittar hem. Eftersom flera av er nämnt Struntens så snabbkollade jag lite på Pawpeds. Där finns två katter, Struntens Åke B Rex (n 09 23) och Struntens Steven Seagal (n 03 23) som skulle kunna stämma in. Kanske vore idé att försöka få tag på ägarna till de två?

Corny
7/31/10, 12:08 AM
#38

Låter som en bra idé. Ni som är vana att sälja katter, visst skickar man in ägarändring? Vart skickar man den? Sverak?

MonicaLagerquist
7/31/10, 12:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Struntens Steven Seagal tror jag  inte att det är han är  mer vit.

Stolt ägare till fem La permer

MyTwiggs
7/31/10, 9:24 AM
#40

# 38 Ägarändringar skickar till SVERAK, ja, men då måste ägarskapet vara registrerat på den som säljer katten, så om katten är skriven på dig kan du ägarändra den, annars är det svårt. (Om detta nu handlar om en hittekatt är det lite värre om man inte hittar kattens riktiga ägare)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TamlinsMatte
7/31/10, 9:51 AM
#41

#40 Jag tror hon menade att man kunde kolla med Sverak vem som äger Struntens Åke B Rex för att utesluta att det är han som hittats.

Annons:
Medea
7/31/10, 10:11 AM
#42

#39 Nej, han lär det inte vara. Den andra var lite äldre (född 2003 tror jag), kanske värt att kolla upp?

lejoneva
7/31/10, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Pojken sover mycket. Han har nog varit ute ett tag av skicket att döma. Smutsig, mask, sårig mm. Jag annonserar vidare och söker hos diverse uppfödare och tittar på kullar därifrån. Men internet är så stort och jag är inte van att söka så här intensivt.

Har även mejlat SVERAK för att se om de kan hjälpa till att söka på cornishar med de färgerna. VI får se om det händer något.

Annonserar också att ägaren får till baks den, om han/hon kan be en bra beskrivning av den, visa upp egna foton av den och/eller kattens id-nummer samt berätta varifrån katten kommer. Ambitiöst men jag är orolig för att något mindre seriös person ska vilja lägga beslag på den.

Han stannar förstås här tills det löst sig på något sätt. Det finns de som backar upp också, så just nu känns det i alla fall bra.

Corny
7/31/10, 7:05 PM
#44

#43 Det är bara bra att du är så noga! skönt att han får vila ut och läka sina sår hos dig.

AnnicaB
8/1/10, 4:56 PM
#45

#43 Vilken fin herre! Och vilken tur han haft som träffade på dig!!!

*** Qui vivrqa verra ***

lejoneva
8/2/10, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Tack, säger jag :-) och visst är han fin. Han är faktiskt jättemysig. Har mejlat Sverak nu också och frågat om de kan hjälpa mig att spåra denne bruntigrerade cornish. Kanske kan de söka på annat sätt än vi andra. En kille där ska göra sitt bästa och se om han hittar något.

Här är ännu en bild av hans finfina ansikte.

Moth-79
8/2/10, 8:44 PM
#47

#46 han har ju vampyr tänder!Tyst det hade min förra cornish ocksåGlad 

Hoppas han snart finner ett hem där han får mycket kel och omvårdnad, ni har inte tänkt på att katten kanske tillhört en person som råkat illa ut (sjukhus  osv) och det är därför ingen saknar den.?

Han är vacker tycker jag iaf.

lejoneva
8/3/10, 1:55 PM
#48

Jo, jag har tänkt på det, att det kan vara en sjuk och inlagd person eller ett vanvårdshem eller vad som helst. Men jag tar det lugnt och ger ägaren lite tid att höra av sig eller efterlysa katten. Den ligger ändå ute på flera ställen nu som upphittad.

Och den har det ändå  bra just nu.

Tänderna är finfina:-) Mina siames hade likadana. Och min nuvarande huskatt som är 25 % siam.

Annons:
Eine
8/3/10, 2:12 PM
#49

Är katten anmäld till Upphittat hos Polisen?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

lejoneva
8/3/10, 8:17 PM
#50

Katten anmäldes hos polisen i Uppsala som upphittad första dagen han togs in. Det finns även annons på upphittat.se och på Samvetets sida för privatannonser. Där har den legat ute sedan katten sedan 15 juli. Hon som observerat katten satte in den annonsen.

Jag har som sagt kontaktat Sverak för mer hjälp.

kayarina
8/3/10, 11:09 PM
#51

Stort lycka till! Det verkar vara en jättefin och snäll misse som förtjänar att komma hem igen (om det är någon bra där hemma).

MonicaLagerquist
8/20/10, 7:54 PM
#52

Hur går det?Har ni hottat någon ägare?

Stolt ägare till fem La permer

lejoneva
8/21/10, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Nej, ingen har hört av sig. Och ingen har annonserat vad jag kan se. (Lipton (som han kallas) har precis blivit av med sin tratt på huvudet, vilket är jättejätteskönt.

Han är så fantastiskt  trevlig och mysig och fin men går tyvärr inte ihop med mina andra katter. Han har eget rum för säkerhets skull. Måste försöka få honom omplacerad till någon, som vill ta hand om en så här fin katt och som inte har andra katter. Det här är nog klart en ensamkatt. Eller så har han gått ute ett tag och fått klara sig själv med allt vad det innebär.

Inne är han i alla fall bara trevlig och sköntsam. Och lite matfixerad.

Bilden är 2 dagar gammal men som sagt: tratten är borta nu och såren på magen ser mycket bättre ut nu efter 3 veckor.

kattassen
8/28/10, 12:22 PM
#54

Hittade en Id-märkning på skk som kanske kunde stämma:

A5C95 Mirre Hane 2004 cornish rex bruntigr Farsta

Är man säker på de två sista siffrorna kan man söka ***95 så får man alla kombinationer med 95 i. Sedan kan man sortera på RAS så får man alla crx i en följd.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lejoneva
8/28/10, 2:21 PM
#55

Jag har sett Farsta-katten. Tyvärr är det nog inte han. Siffran/bokstaven före 95 (el om det är andra siffror)  ser ut som ett T, Y eller en 4:a. Det kan inte vara ett C. Men jag kollar igen. Tusen tack för att du velat hjälpa till. Har försökt ta foton av tatueringen och ska försöka igen.

Annons:
kattassen
8/28/10, 5:39 PM
#56

#55 Ja det enklaste sättet är att ringa upp vederbörande och kolla. Det fanns alla uppgifter reggade på A5C95. Hoppas ni hittar ägare eller gott nytt hem. En så stilig herre borde vara lätt att omplacera.Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Eine
8/28/10, 7:26 PM
#57

..om han inte stannar för gottSkrattandeFlörtKyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Corny
8/28/10, 11:34 PM
#58

#57 Just det!

lejoneva
9/2/10, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Tyvärr är det inte A5C95. Farstakatten Mirre är hemma i Farsta och har det bra där.

Jag söker med ljus och lykta efter uppfödare, tittar på kullar och kollar foton. Har inte hittat något ännu.

Han ser ganska speciell ut med den vita randen, som rinner nedför ena ansiktshalvan. Tycker man borde komma ihåg ett sådant utseende men jag är väl lite partisk här kanske :-)

Hur mysig han än är mot mig och hur mysigt det än är att ha honom som sängkamrat, så måste det ändå funka med mina andra katter. Jag ska försöka i alla fall och ge det lite tid. Katten har övergått i min ägo nu, vilket känns skönt.

Sandra_W
3/17/11, 10:10 AM
#60

Hur har det gått?

xantos
10/20/11, 1:51 PM
#61

Hur har det gått för Lipton??

lejoneva
10/21/11, 2:48 PM
#62

Det gick bra! Kattens ägare hörde av sig och han återförenades med sin familj.

Annons:
Upp till toppen
Annons: