Annons:
Etikettfärger-och-färggenetik
Läst 6950 ggr
dragonstar
2010-10-07 00:22

Drömfärgen

Som titteln lyder vad har erna drömkatt för färg/täkning?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2010-10-07 00:23
#1

Min drömkatt är en Svart med blå ögon. även om jag älskar maskade lila och många andra färgvarianter mycket.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Clee
2010-10-07 00:39
#2

Chokladsilvertabby. En chokladsköldpadd harlekin skulle vara fint också. Byter drömfärg med jämna mellanrum, i grund och botten är jag en riktig svartsköldpadd-vit-vurmare, eller svart bicolour. Personligen skulle jag vilja ha en helfärgad katt härnäst, t ex svart, blå eller svartsköldpadd.

Lite trist att säga kanske men om jag var du skulle jag passa mig för att köpa en svart katt med blåa ögon. Blåögdhet hos helfärgade katter (dvs inte maskade eller vita/med vitfläck) är associerat med anlag för grava skeletala defekter, såsom hos rasen Ojos Azules. Eftersom det är en genetisk anomali får det kanske förbli en dröm?

Pus-
2010-10-07 01:30
#3

Jeg synes svartsilvertabby er så lekkert, så det er nok drømmefargen akkurat nå. Men liker også veldig godt svarte og svart bicolor.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

dragonstar
2010-10-07 02:01
#4

Ohh det viste jag inte då sak jag hålla det i huvudet. Svart med gula gröna eller odd eye är självkalrt oxå tillhörande drömkatten =)  Men det komemr nog förbli en dröm ett bra tag till.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MyTwiggs
2010-10-07 09:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag tror inte att det är en hemlighet vad jag har för favoritfärg… Svartvit van!!!!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
2010-10-07 09:00
#6

Rödpadda med vitt! Harlekin- bi colour mängd med vitt ungefär. Gärna med riktigt riktigt djupt bärnstensfärgade ögon Kyss

Håller med om att en svart med klarblå ögon hade varit underbart vackert men … som Clee sa … det är inte möjligt att få utan att också riskera en massa annat så det får fortsätta att vara just en dröm.

Annons:
noir
2010-10-07 10:59
#7

kan inte så mycket om genetik och färger, alltså hur olika färger uppstår. Jag har förstått att svart katt med blåa ögon är omöjligt? varför är det det?

Dumma värld vi lever i, det hade ju varit så underbart fint! ;D

Vilka färger på ögonen kan en svart cornish få?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Salmissra
2010-10-07 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag älskar solid svart! Men min dröm är att få en verkligen SVART solid till.. Det är tråkigt att många cornishar har så dåliga färger generellt, alltså att de är blaskiga.

Sen är min andra favorit svart/vit bicolour med bra harmoni i teckningen i ansiktet.. Och det har jag precis fått en Skrattande Tillochmed pigmenteringen i öronen är jämn!

Annars kan jag tycka att svartpaddor är ganska fräcka med!

Ulricah
2010-10-07 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

När vi började titta efter cornish så skulle jag ha en rödsilver-vit eller creme-vit hona.

Nu har jag en svartsköldpadd-vit van och en blåsmoke Obestämd och älskar både dem och deras färger.

Fast det suger duktigt i habegäret när jag ser en liten rödviting, det kanke blir tre katter nån gång Glad

noir
2010-10-07 11:17
#10

Cornish rex viruset som det flesta får gör ju att man köper en till och en till tills man står där som en tokig katt-tant/gubbe! :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Ulricah
2010-10-07 11:20
#11

Ja, jag har hört det Glad

Och när jag fått min rödvita, byter jag säker favoritfärg till chokladmaskad … Tungan ute

Mona22
2010-10-07 11:24
#12

Helvit oddeye eller en röd hona.Inga fler sköldpaddor vill jag ha.

noir
2010-10-07 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

min kisse är nog en man kan kalla chokladmaskad… tror jag iaf!
Inte så insatt i det där med namn på kattens pälsfärg

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
noir
2010-10-07 11:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En till!

Hon är en omplacering, Suttit och kollar runt länge efter en Cornish med den täckningen och blå ögon <3

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

MonicaLagerquist
2010-10-07 11:45
#15

Jag skulle gärna vilja ha en blåtabbymaskad.Fast i nästa kombo kan det inte bli såna honor så då får det väl bli en blåsköldpaddstabbymaskad istället.

Stolt ägare till fem La permer

Heaven1
2010-10-07 12:15
#16

Helst solida.. Vill även ha en tabbymaskad och en helvit..Kyss

AlexH
2010-10-07 13:29
#17

jag vurmar för solida katter..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Trollhassel
2010-10-07 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Min drömfärg är väl den som min drömkatt har. Min drömkatt börjar på K och slutar på isi. <3 Hon är finast! Svartvit bicolour.

Lånar Twiggies bild.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Salmissra
2010-10-07 17:15
#19

#18 Tänk att det var just Kisi som fick mig att vilja ha en svart vit också!

En underbar liten Kisi-son blev det tillslut :D

Trollhassel
2010-10-07 17:20
#20

#19 Ja, och det var en otroligt fin liten kisi-kopia du fick! Kisi är fantastisk! En riktig drömkatt! Hon är fin på bild men när man träffat henne så blir man kär. Hon är så omtänksam. Hon tröstade min lilla Julia när hon var pytte-bebis…och hon ville ligga och värma min stora mage när julia inte var född. Hon är så go!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Eine
2010-10-07 20:20
#21

En liten fawnpadda skulle vara rolig att haFlört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2010-10-07 20:50
#22

#18 måste hålla med. kisi är verkligen fin. gillar hennes små färgklickar i ansiktetKyss

AnnaS
2010-10-07 21:04
#23

Jag har väl inte direkt någon favoritfärg så, men jag vill gärna att mina avelskatter ska bära på så många anlag som möjligt så jag får färgsprakande kullar. Hittills är det väl bara min första hona, Emma, som haft de flesta anlag - alla utom smoke Kyss

Är visserligen väldigt förtjust i höggradigt vitfläck och chokladvarianter…

Rexjen
2010-10-07 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag gillar inte symmetriFlört är svag för paddor med vitt, inte för mkt vitt, utan lagom GladSen gillar jag randiga katter. Jag har svårt för solidmaskade CRXar, de ser ut som konstiga siameser. Tyst Ska det vara maskat ska det vara med ränder och/eller med vitfläck. Solida katter ska vara med silverCool

noir
2010-10-07 23:44
#25

Jag är lite newbie, men Solid är det en färgat? Skäms

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Rexjen
2010-10-08 00:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25 Solid är utan vitt eller mönster. Svart, choklad, blått, lila, rött och cremeGlad sen alla varianter som paddor. Bifogar en bild på en röd solid katt.

Rexjen
2010-10-08 00:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#25 SvartpaddaGlad

Annons:
noir
2010-10-08 11:36
#28

#26 & #27

Då hade jag nästan rätt iaf, inte helt ute  och cykla

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Dolleminas
2010-10-08 15:51
#29

Tja att jag älskar rött coh paddor och maskade kan knappast undgått någon, sen är ju lila och choklad väldigt mums…

[Wiveka]
2010-10-09 22:50
#30

Drömmen är en choklad hona, eller en riktigt svart, eller en krispig lila eller……Hmm i alla fall en solidFlört

Englatassens
2010-10-10 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Lila å choklad helt klart…. å ett måste med maskat å d blååå ögonen!!Kyss

[Wideudde]
2010-10-10 16:12
#32

jag skulle vilja ha en solid grå(silver?) med odd eye tror jag nog.

Fast jag är väldigt förtjust i Van-färgade med, och avgudar min kisse Pixars teckning i ansiktet, det är fint tycker jag med lite färgstänk.

Jag ska fö hämta en nästan Van-färgad kisse till v 43, en omlacering, det blir spännande! tror allt jag blivit såld. Så tredje kissen påväg!

Sedan är röda katter alltid vackra

Arcadia
2010-10-10 16:59
#33

Å jag älskar kolsvarta katter - finns inget vackrare!!

Medea
2010-10-11 00:18
#34

Precis som Clee drömmer jag om att någon gång ha en chokladpadda med mycket vitt, minst harlekin. Utöver det skulle jag gärna ha en riktigt kolsvart solid, och även en vit (med minst ett blått öga). En solid blå skulle inte heller sitta helt fel…

Annons:
emz
2012-07-13 08:28
#35

Alla färger är fina tycker jag.

Så klart att jag tycker att min katt är finast, men det gör väl alla mer eller mindre.

Men det är kul att det finns så många färgkombinationer.

MagicPaws
2012-07-16 13:06
#36

Lilatabby, chokladtabby med eller utan maskning.
Definitivt utan vitt.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Upp till toppen
Annons: