Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 688 ggr
Leffe
2011-01-26 21:35

Problem med iFokus

En del av drabbas av olika svårigheter när det gäller att använda iFokus. Det handlar till exempel om att det inte går att logga in ochatt det går långsamt. Vi känner till att problemen finns. Vi har försökt återskapa inloggningsproblemen. Det verkar drabba en del användare, men inte alla. Det är svårt att lösa problem vi inte kan återskapa på något tillförlitligt sätt.

Många verkar mena att problemen började i slutet av förra året. Vi har såvitt jag vet inte gjort några ändringar i program som kan påverka att det skulle bli problematiskt då. Det vi däremot har sett, som har ändrats senaste tiden, är att vi är fler användare än någonsin. Vi har slagit rekord i både unika användare (672.000 den senaste månaden) och antal besök (1.227.000). Antal sidvisningar är cirka 25 procent fler nu än under stora delar av hösten. Vi vet inte hur det kan påverka stabiliteten i systemet och kan därför inte utesluta att det bidrar till problemen.

Vi är i full färd med att bygga klart den nya versionen av iFokus. Där bygger vi om allt från grunden på en ny teknisk plattform. Arbetet har som vanligt tagit längre tid än vi har trott. Vår ursprungliga förhoppning var att kunna sjösätta den under slutet av förra året. I och med att det här arbetet pågår har vi undvikit att göra några programändringar i den gamla plattformen. Vi vet att det ofta har blivit instabilt när vi har gjort det och vill minska de riskerna. Därför kan vi inte lova att de problem ni nu ser kommer att lösas i gamla iFokus. Däremot ska de självklart lösas i nya plattformen.

Nu vill vi be om ert tålamod ytterligare ett tag så att vi hinner bli klara med nya iFokus-plattformen. Det kan innebära att det stundtals går långsamt. När det gäller svårigheter att logga in hoppas vi dock kunna lösa det i varje fall för sig.

Det här är kanske inte några direkt tröstande besked, men vi vill att ni ska veta att vi känner till de problem som finns och att vi bryr oss, men har svårt att göra något åt en del av dem just nu.

iFokus-teamet

Annons:
Dragonrebell
2011-01-26 21:53
#1

Bra att veta:-). Blir ni hjälpt med att hitta felet om vi tar en kopia på felmeddelandet som poppar upp vid inloggningsprobblem och skickar till er när vi väl kommer in igen? Eller gör en sån sak ingen nytta?

Leffe
2011-01-26 21:58
#2

Lägg in det på support iFokus om det inte finns en tråd om det eller i ev tråd som finns. Så går de vidare därifrån

Upp till toppen
Annons: