Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Hälsovård,skötsel,omvårdnad

Överbliven kitten torrmat

2011-01-17 19:06 #0 av: Ulricah

Mina två katter kastrerades idag. Fram tills nu har de ätit "kitten" torrmat (RC, Olivers, James BL) och Mjau/Bozita blötmat.

Vi har prövat oss fram lite med vad som faller katterna bäst i smaken så därför har jag en hel del torrmat just nu, drygt 1,1 kg RC, 2,6 kg Olivers och ca 1 kg blandat alla tre nämnda.

Kan jag låta katterna äta upp kitten-maten trots kastrering och risk för viktuppgång eller ska jag på en gång byta över till ett vuxenfoder?

Om jag inte kan fortsätta med kitten-maten, är det någon i Göteborg som vill ha den? Det känns ju synd att slänga.

Anmäl
2011-01-17 19:11 #1 av: MonicaLagerquist

Låt du katterna äta upp maten.

Vill du bli av med maten skänk den till ett Katthem.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.