Annons:
Etikettomplacering
Läst 2605 ggr
Trollskan
2011-01-28 14:56

Söker vän till kattflicka!

Hejsan!

Jag får under Februari hem min rexhona som jag i framtiden, om allt går som planerat, ska använda i avel.

Jag undrar om det finns ngn som har en kattunge, yngre katt till omplacering så att min lilla tjej får en kompis, det går bra med kastrat men katten måste vara snäll och go mot andra katter.

Maila gärna mig och berätta om du har en katt som du tror skulle passa hos mig, pris och gärna bild.

trollskan@hotmail.com

Annons:
Eine
2011-01-28 15:25
#1

Sällskapskille har jag som blir 3 månader den 14 februari.Han ska bara vara sällskapskatt,ej till avel.Kan det vara något?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
2011-01-28 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en helt underbart söt vit  La Permhona till salu.Hon kommer att säljas kastrerad.Hon är flyttklar i slutet på mars  eller i början på april.

Stolt ägare till fem La permer

Trollskan
2011-01-28 15:43
#3

#1 Det låter väldigt intressesant. Jag är inte ute efter en katt att använda i avel, utan en sällskapkatt.

Kan du skicka mer info (var han finns, hur han är, pris och gärna även bild) till min mejl?

Tack!
Anna

Strawberrygirl
2011-01-28 16:12
#4

Jag har en liten röd/vit kille som blir tre månader i slutet på mars. Var finns du någonstans?

Trollskan
2011-01-28 16:14
#5

Hej Strawberryg!

Jag bor på Värmdö där jag också driver min egna Hund och Kattbutik.

MVH Anna

Strawberrygirl
2011-01-28 16:28
#6

OK, undrar eftersom det ju ibland finns begränsningar för hur långt man kan tänkas åka. Jag bor ungefär 30 mil från Stockholm, i Skövde.

Annons:
Eine
2011-01-28 16:33
#7

#5 Jag har skickat ett mail till dig och katten kommer att finnas i Uppsala.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Trollskan
2011-01-28 22:27
#8

Strewberryg; ..i detta ändamål så känns denna resa lite lång men tack för ditt svar iaf :-) Vet du ngn annan som har en trevlig och mysig kattunge/ungkatt runt mina trakter som kan vara aktuellt för mig?

MVH Anna

Strawberrygirl
2011-01-28 22:46
#9

Ja, det var därför jag frågade om var du fanns. = ) Silkwaves uppfödning på Ingarö väntar kattungar. Det kanske kan vara intressant? Nära och bra och en mycket seriös och trevlig uppfödare. = )

Trollskan
2011-01-28 23:01
#10

…..tack för ditt svar :-) Nu är ju jag ute efter omplacerings katt som kompis till min kattunge-flicka som kommer i februari, jag vet vilken uppfödare du menar och vart inne och kikat på hennes fina katter då jag länge och väl letat efter kattunge, ser verkligen fram emot min lilla tjej.

MVH Anna

Strawberrygirl
2011-01-28 23:23
#11

rexringen.nu har en sida där det annonseras ut omplaceringskatter och även på blocket annonseras det flitigt. Kanske kan du hitta något där?

Lycka till med din lilla tjejja och med att hitta en kompis till henne. = )

Trollskan
2011-01-28 23:25
#12

Tusen tack, ska kika där :-)

Härligt med hjälpsamma människor, mer sånt - det mår vi alla bra utav, både att ge och att få :-)

Trollskan
2011-01-29 12:02
#13

MonicaLage! Håller med dig, hon är jättesöt din tjej..jag letar efter cornish men är säker på att du kommer hitta ett kärleksfullt och fint hem til din lilla tjej!

Annons:
Trollskan
2011-01-29 13:21
#14

Hej alla! Vill tillägga att det även går bra med vuxen cornish men dock ej över 3år samt att hon/han ska tycka om andra katter & barn (jag har två jättefina barn som är väldigt fina och omtänksamma mot djur).

[Wiveka]
2011-01-29 14:54
#15

#14

En kastrerad hankatt, Findus (S*Pontemonte's Toulouse), som är född 2008-07-10 (min uppfödning), finns i Eskilstuna.
Hans familj har blivit allergiska och har inte möjlighet att ha honom kvar.

Du kan kontakta mig på wiveka.broberg@bredband.net om du vill ha kontaktuppgifter till ägarna

nakenkatt
2011-01-30 09:23
#16

en blå kastrat hane kommer att finnas till salu här framme i mars.han heter Hub cats Anthrax och finns i nerike.finns på min hemsida.

Trollskan
2011-01-30 10:50
#17

Hej nakenkatt!

Tack för svar men hur hittar jag till din hemsida?

mvh Anna

Trollskan
2011-01-30 11:01
#18

Hej nakenkatt igen!

Hittade din sida, skriv gärna några rader om honom och skicka ngn mer bild om du har och vad det är för pris du ska ha för honom. Min mailadress trollskan@hotmail.com

Wiveka: Jag har mailat dig…

Eine: Jag hör av mig till dig ikväll…

Tack för era svar, det gäller bara att hitta rätt kisse som med all säkerhet kommer att få ett kärleksfullt och stimulerande liv hos oss.

nakenkatt
2011-01-30 11:23
#19

hej igen jag har mailat dig.

[Silkwaves]
2011-01-30 12:26
#20

#9 Tack för de snälla orden. Kontrar med att din röda lilla kattunge verkligen är något riktigt speciellt. en hjärteknipare.

TS Lycka till med att hitta rätt kattkompis. Jag har som sagt just nu inte någon katt till omplacering, men finns på Ingarö om du behöver råd eller stöd. Jag gissar att det är du som har Katt och hund butiken i Mölnvik?

Mvh Anki

Annons:
Ozons
2011-01-30 19:12
#21

Jag har en liten kattflicka. 5 månader.

Bilder kan mailas.

Trollskan
2011-01-30 20:04
#22

Hej Anki, javisst är det jag, jag driver butiken och hunddagiset tillsammans med min kompanjon med samma namn :-) Tack för dina mkt vänliga rader och det skulle vara mkt trevligt att pratas vid mera. Jag och min syster kommer ju så småningom att starta upp katteri tillsammans men än så länge är vi bara i startgroparna så allt ska ju planeras, stötas och blötas flera varv och självklart så tar vi ödmjukt emot tips och råd.

Ozons! Ja, maila mig gärna bilder och berätta mer om er lilla tjej, min mailadress: trollskan@hotmail.com

MyTwiggs
2011-01-31 08:19
#23

Jag har en jättefin kastrathane som leter nytt hem :) Han är 10 månader :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollskan
2011-01-31 13:07
#24

MyTwiggs: Det låter spännnade, maila mig och berätta mer om din kille och maila gärna bild, min mailadress; trollskan@hotmail.com

Mvh Anna

Trollskan
2011-01-31 13:22
#25

MyTwiggs! Var inne lite snabbt på din sida och såg att du har pappan (Spender) till min lilla flicka som jag snart får hem, hon som jag nu letar kompis till :-)

Du får gärna skriva några rader om du mailar mig även om Spender, alltid kul att höra mer om föräldradjuren :-)

Vilket sammanträffande :-)

MVH Anna

MyTwiggs
2011-01-31 17:41
#26

Jag skickar mail till dig! Åhå, så du ska ha en spenderbebis! Spender är verkligen min älskling! Han har fått två kullar hos mig och ska få en till snart hoppas vi Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollskan
2011-02-04 09:31
#27

Tack alla vänliga för era svar, ännu har jag ingen kattvän som är aktuell så tiden får utvisa lite hur det blir men jag hoppas att det löser sig. MyTwigg, du bara försvann?

Planeringen för min lilla kattunge är i full gång, kattträdet är på plats, leksaker i massor, fin-fina matskålar, härliga plädar, toalett, transportbur mm..tur att man har hund och kattbutik så man har gott om tid att frossa i alla saker som finns :-)

MVH Anna Trolle

Annons:
Upp till toppen
Annons: