Annons:
Etikettutställningsresultat
Läst 1563 ggr
MonicaLagerquist
1/30/11, 2:55 PM

NERK resultat söndag

CAGCIB CRX ns 5  IC Beaconwood Sweet Black Cherry   EX1, BIV CRX b 12 Hane S*Aliosha's Gwydion Romero,  EX1 CRX ns 12 Hona S*Taildragger Jetstream

CAGPIB, NOM CRX n 03 6 Hane (K) IP sleggja *ÍS Uni Jógvan Romero

 EX2 CRX n 01 6 Hane (K) IP FIN*Spectrolite Amazing Mumford

CAGCIB CRX ns 03 5 Hane IC S*Fort Knox Aramis 

 EX2 CRX ns 09 12 Hona S*Taildragger Interceptor 

 EX1, BIV, NOM CRX n 01 12 Hona S*Aliosha's Gwanwyn

 CAC, BIV CRX g 03 9 Hona sleggja *ÍS Sussubía

EX2 CRX h 02 9 Hona NL*Pendragon's Zazou 778 EX1 CRX ds 03 12 Hane S*Aliosha's Gwennan Romero, Aliosha

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Mona22
1/30/11, 3:20 PM
#1

Ex 1 Crx d 12  S*Taildragger Hawker Hurricane

Kullklass blev jag 4a i pga mitt får Skrattande Hahaha. men det gör inget.

Sedan fick min S*Lo-looks Myrull CAP och 2a i nom.
3e bästa Gamling blev han Tungan ute
Men han är en skogis så han kanske inte får vara med här Flört

Det enda jag tyckte var konstigt var att de tog ut Biv med bara 2st på vissa så den som blev Ex1 fick automatiskt Biv. Ska det inte vara 3 för det ?Tyst

[Silkwaves]
1/30/11, 4:12 PM
#2

Grattis till resultaten - även om det inte är över än för alla. Ska följa panelen on-line!

#1 Vad jag kan se är det minst tre i alla färgrupper?? Ser inget konstigt? Ungdjur och vuxna fertila djur får man ju slå ihop.

Mona22
1/30/11, 8:10 PM
#3

#2 vi var 2 som var framme samtidigt bara. direkt efter grundbedömningen. sedan vara det lika hos skogisarna. Men det gör inget. Jag är helnöjd med dagen Skrattande

[Silkwaves]
1/30/11, 8:28 PM
#4

#3 Men domaren behöver ju inte ta upp alla och jämföra igen om han redan har valt  t.ex. den bästa klass 12 av två. Då tar h*n ofta (inte alltid) upp den av de två klass 12orna som h*n gillar bäst och jämför den med den tredje katten i samma färggrupp. Det tycker jag är ett bra sätt att göra det hela på. Kanske inte lika publikvänligt, men schysst mot den tredje kattten som inte behöver visas upp "i onödan".

Vet inte om jag gravt missförstår vad som hände? Men det verkar helt OK.

Josephine
1/30/11, 10:37 PM
#5

Cherry blev slagen i BIVen av sitt barnbarn och Aramis av sin dotter. Det är kul när utvecklingen går åt rätt håll! Vill bara tillägga att Aramis och Sussubía Sleggja*ÍS blev BIS avelshane- och hona då de är föräldrar till Alioshas superfina kull som var på plats och också blev BIS kull i konkurrens med tre andra korthårskullar! :)

AnnaKarin
1/30/11, 10:42 PM
#6

Jag satt framför datorn och dregglade över alla fina cornishar under panelen. Devonen var inte dum den heller iofsFlört

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
MonicaLagerquist
1/30/11, 11:02 PM
#7

GRATTIS till alla fina resultat.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: