Annons:
Etikettutställningar
Läst 1787 ggr
Salmissra
2/7/11, 7:30 PM

Sydkatten 9-10 april!

Med risk för kapning av birka tråden startar jag härmed en egen sydkattstråd!

Jag kommer med lilleman/terroristen/marordören Poker båda dagar!  :)

Vilka fler kommer?

Annons:
AmazingNature
2/7/11, 8:08 PM
#1

Tungan ute Jag kommer

Salmissra
2/7/11, 8:11 PM
#2

Nähä ;) Det hade jag verkligen missat lol ;)

citrina
2/8/11, 12:20 AM
#3

Jag kommer med två Batly-barn på söndag i juniorklassen, en tjej och en kille.

Eine
2/8/11, 1:28 PM
#4

Lite långt  att åka för min del.Ok domare..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ahradia
2/8/11, 6:56 PM
#5

Jag kommer kanske och tittar och försöker lära mig hur det går till :)

Witches don't get mad, they get even.

AmazingNature
2/8/11, 7:52 PM
#6

#4 jag kallar det toppen domare Tungan ute men det är väl som alltid med smaken … i alla fall en av dem få utställningar jag kan tänka mig ställa ut en CRX och veta att jag inte kommer att få inre chocktillstånd Flört

Och tyvärr kan jag inte ställa ut där…

Men BIRKA samma helg har också bra domare så vi får hoppas på några bra CRX resultat på båda ställen Skrattande

Själv hoppas jag att det kommer många CRX till Malmö och att de kommer till Ad och Luigi Tungan ute

Annons:
AmazingNature
2/8/11, 7:54 PM
#7

# 3 Vad kul! KyssKyss hur var det.. ska man vara opartisk som elev också eller gäller det bara domarna tro Tungan ute

rexmamma
2/8/11, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vi åker för första gången för att ställa ut på Sydkatten (och för att leverera kattunge). Skrattande 

En liten tjej i klass 12 färggrupp 4. Ska bli kul!

AmazingNature
2/8/11, 8:31 PM
#9

#8 Men vad bra!! Desto lättare att kidnappa !! Tungan ute

Eine
2/8/11, 9:31 PM
#10

#6 jag har väl ställt för längeFlörtSå vill jag ha domare som kan mina Germans,alla kan inte eller förstår inte rasen.Förutom Eric,han är underbar på GRX.

#7 man ska nog säga sin mening ,men repektera domarens åsikt.Tror jag.Förresten så litar jag på de domare vi har,de vet vad de tycker och vill.Jag har aldrig än sett en korthårsdomare som dömer till sina egna katters eller till sina vänner förmån.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Salmissra
2/8/11, 9:51 PM
#11

# Jag håller med dig Steph! Vilken Cornish-domar-lineup!

Ska bli jättekul! Och spännande för lilleman med två till klass 11or ;)

Strawberrygirl
2/8/11, 11:41 PM
#12

Jag vill! Skulle vara kul att ställa Melwin där. Men har inte riktigt klart med vad som händer runt de datumen än. Hmm… dilemma!

Salmissra
2/9/11, 8:59 AM
#13

#12 Jaaaa! Kom du med!! Se till att få datumen fungera ;)

Annons:
Xenomorphs
4/9/11, 8:43 PM
#14

Hur gick det för våra rexar idag på Sydkatten?

-- Eternity is a very long time --

Salmissra
4/10/11, 9:49 PM
#15

Vilken otroligt rolig helg!!

Många cornishar i panel, men det roligaste var allt var att Veras svarta skönhet SW08´GIP S*Axioms Freaky Fläder blev på lördagen BIS med 10 av 11a röster i panelen (två domarelever) och därmed fick han sin

Distinguished Show Merit!!!

Han blev även BIS på söndagen och jag hade äran att bära honom i panelen båda dagarna :)

Min lilleman gick det också bra för, han fick jättefin kritik, blandannat "bästa rex-pälsen för dagen" men han måste växa lite på höjden och inte på längden och bredden bara innan han kan hävda sig igen ;)

RacerDonnans
4/11/11, 9:09 AM
#16

#15 Låter som en trevlig Cornish helg, grattis till alla och ett extra grattis till DSM titel.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
4/11/11, 12:16 PM
#17

#15 Grattis! Särskilt till Lillemans bästa pälsSkrattande! Mycket glädjande på en så pass ung katt också.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

rexmamma
4/11/11, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Det var imponerande fina cornishar på utställningen!!

Vår lilla bebis (Weminas Smells Like Teen Spirit) lyckades bli nominerad Skrattande. Till nästa utställning hoppas vi att hon har blivit lite modigare …, det var lite mycket för henne med låååång bilåkning, separation från mamma, flytt och utställningsdebut samma helg.

Strawberrygirl
4/11/11, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Även för oss gick det bra! Vi var där på lördagen och Melwin - S*Axiom's Red Bill, fick sitt första CAC och blev NOM. Det var spridda skurar i panelen, vinnaren tog 3 av de 9 rösterna, Melwin hade 2 röster, Eric och Ad, så det var extra roligt (och så domareleven Steph).

Roligt med 6 cornishar i panel, oerhört fina representanter för rasen allihop. Jättegrattis till Vera och Freaky och naturligtvis uppfödare Lena. Superkul att få se lilla Smelly, verkligen vacker liten tjej!

Tack för trevligt sällskap allihop som var där! = )

AmazingNature
4/11/11, 11:04 PM
#20

#19 vad de har uppfostrat mig väl Tungan ute eller vänta.. det är kanske the other way around Glad

Grattis till detta fina resultat :)

Annons:
AmazingNature
4/11/11, 11:09 PM
#21

#18 en underbar liten tjej helt enkelt Kyss

KatternasMatte
4/12/11, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Shaggy gjorde sin utställningsdebut på sin sjuårsdag. Han var fantastiskt duktig och fann sig i att bli hanterad av båda domarna, Eric och Ad. Han fick sitt första cert och sedan ställdes han även i seniorklass där han blev andra bästa hane. Jag är så stolt över våran bebiskatt Kyss

Att Melwin blev NOM är också jättekul. Det var ju hans första utställning också. Han är verkligen värsta coola killen, snygg med supervacker päls och det är bara en bonus i jämförelse med hans temperament.

Grattis till alla andra fina resultat! Det var så kul att se alla fina kissar, både nya förmågor och de jag träffat tidigare och alla hussar och mattar också så klart Glad

Shaggy heter S*Änglarnas Tetra Pak på söndagarna och Melwin heter S*Axioms Red Bill. Jag ser fram emot att ställa Shaggy på SkKK's utställning i augusti och Melwin ska vi ställa redan på Dackekatten och BIK.

AnneAlva
4/12/11, 12:28 PM
#23

Grattis till alla cornish-framgångar under helgen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
4/14/11, 7:43 AM
#24

Grattis till alla fina framgångarSkrattande

KatternasMatte
4/14/11, 12:51 PM
#25

Tack Glad

Strawberrygirl
4/14/11, 2:31 PM
#26

#20 Ja vem kom först egentligen, hönan eller ägget! :p

#22 Vilket supertemperament han har goa Shaggy, jag är så otroligt imponerad över honom. Så cool han var, det var som han inte gjort annat än charmat och friserat domare i hela sitt liv!

Upp till toppen
Annons: