Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 3313 ggr
LinusCRX
2011-02-11 09:22

God morgon 11 feb

Jaha, dagen blev inte som planerad…

Stormen viner utanför, katterna myser i puffen och jag kommer inte till jobbet. Alla bussar är inställda så det är bara att jobba hemma…

Annons:
Salmissra
2011-02-11 09:55
#1

God morgon! Sitter med morgonkaffet på jobbet och väntar på att dagen skall börja! Sen blir det helg och utställning på söndag :) ha en bra dag!

MonicaLagerquist
2011-02-11 09:56
#2

God Morgon

 Massor av snö men ingen tidning.

Väntar på att plogbilen ska komma så att jag kan börja skotta.Vi bor längst ner på gatan så när plogbilen kommer så lämnar den all snö utanför oss och då måste man ialla fall ut och skotta om man redan varit ut en sväng tidigare.

Stolt ägare till fem La permer

Avots
2011-02-11 10:23
#3

God Morgon!

Snövallar på över en meter mellan mig och den halvpolgade vägen. Det var bara att ta hunden under armen och pulsa fram. Inte skönt med snö i stövlarna. Jag hoppas på töSkrattande för inte orkar jag skotta bort dessa vallar. Jag får väl bära hunden fram till april eller såObestämd Nu ska jag tända i kaminen och sedan blir det frukost. Skönt att jag redan hade tagit semester i dag. En bra bok fick jag i veckan så resten avdagen blir det nog att ligga och läsa det känns som om det är en sådan dag i dag.

Ha en trevlig fredag!

nakenkatt
2011-02-11 10:23
#4

God morgon,Inget vidare väder precis.och jag som ska åka till nora idag och hälsa på sphynxkullen hos Therese,bara hoppas det är plogat.Måste ringa och höra.

noir
2011-02-11 11:39
#5

#2 så får dom inte göra. Min farboror är plogare och han är så arg på de flesta som plogar och menar på att dom inte sköter sig. de får inte köra upp på någons tomt utan tillstånd, det får inte ploga så det blir ett hinder för nångon. iaf vad han sagt.

Annars har jag fullt upp med att hålla zaffie ifrån min burk med sea-monkeys… vem kan klandra henne?
måste dock hitta en lösning på nått typ av lock innan dom börjar simma runt som galningar…

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-02-11 11:53
#6

Jag undrar lite vad är sea monkeys för något?

Annons:
MonicaLagerquist
2011-02-11 13:24
#7

Stolt ägare till fem La permer

Leffe
2011-02-11 13:36
#8

Här är till och med fönstrerrutorna vita av snö. Folk går utanför i varandras fotspår på gångbanan.

Sköt om er

noir
2011-02-11 13:42
#9

#6&7

Monica har helt rätt, man kan använda dom som foder till sina fiskar, men jag ska försöka få upp en koloni. Om jag tröttnar på dom eller om de blir för många så har min sambos bror stort akvarie intresse och massa fiskar o.s.v. Även han som hjälpt mig att skaffa ägg o.s.v
så ikväll eller imorgon borde jag ha några apor, det svåra är bara att se dom ;)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Trollhassel
2011-02-11 13:48
#10

#9 Om du tröttnar på Artemia och vill ha någon burk med coola djur så rekommenderar jag att du skaffar triops! Jättehäftiga!

LÄNK

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AlexH
2011-02-11 13:58
#11

ja idag är det verkligen vinter! det tog en timma att gå med knoddsen till dagis, och det är bara 900 meter! men grabbarna har ju inte så långa ben att alla snövalar var som berg för dem.. jag jobbar hemmifrån, Maken tog sig till jobbet på "fantastiska" 3 timmar!! kaos är rätta ordet.. dock blir jag lite irriterad på de som står och surar vid bussarna och har väntat flera timmar!! varför står man kvar vid busshållplatsen i flera timmar!!?? på den tiden har man ju kommit hem.. och nej det var inga gamla skröpliga utan de klagade på att SL inte sköter sig! som om SL har hällt ut denna snö själva under natten!!?

Jag säger bara stanna hemma om man kan när det är så här mycket snö som kommer på kort tid… eller GÅ dit du ska….

Jag ska gå och hämta barnen snart.. får se när vi lyckas komma hem igen Tungan ute

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
2011-02-11 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

God dag.Blir ingen kattungehämtning och besök av en god vän i dag pga vädret.Men jag ska på teatern i kväll,så något trevligt händer ändå. Undrar vad BB har för ärende utanför våra hus? Hemförlossning?Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
2011-02-11 14:18
#13

#12

BB åker hem på besök till nyförlösta.

http://www.akademiska.se/templates/page____45664.aspx

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
nakenkatt
2011-02-11 14:22
#14

va häftigt.hur ser de ut de där djuren? har själv haft flera akvarium i min ungdom så jag vart lite nyfiken på dem.hade tänkt åkt och tittat på kattungarna idag men vet ej om jag törs pga vädret.Min yngste måg ringde precis och låg i diket strax utanför Örebro så min man är på väg dit och ska försöka få upp honom nu,pratade med honom i mobilen och det var väl inte så kul att stå där i dikeskanten,han och hunden.har ringt uppfödaren och sagt att vi avvaktar lite med besöket får vi se hur det blir.Är ju så nyfiken på de små ungarna.

Gittan
2011-02-11 14:26
#15

Det är underbart med lite skidväder

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


noir
2011-02-11 15:31
#16

#10 iiiih vilka läskiga :D jag är ju konstig, tycker itne om att ta på reptiler, fiskar speciellt inte växter och djur under vatten. jag skriker om jag badar i en sjö och nått  rör vid mig hahahaha!

så jaa.. lite läskiga är mina apor också! men jag har två som får hjälpa mig att göra rent om de nu ens skulle behöva då som filtrerar vattnet haha

En bild på en sea-monkey a.k.a artemia

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

lockar
2011-02-11 17:09
#17

God eftermiddag. Idag var det en upplevelse att ta sig till jobbet. Funderade ett tag på att stanna hemma. Endast för att komma kommunalt från Nynäshamn tog en timme. Så en resa som normalt tar 50 minuter. Tog över två timmar.

Men när jag kom hem var det plogat och fint. Men bussarna har inte börjat att åka än.

Ha en bra fredag kväll

Avots
2011-02-11 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu är jag inte insöad längreGlad en av alla systersöner kom hit och skottade ut mig.

Så här ser det ur innifrån i dag. Katterna har ingen lust att ta sig ut i kattburen, de ligger framför kaminen i stället.

Eine
2011-02-11 18:44
#19

#12 Jo det vet jag,men min fantasi vet inga gränserGladoch jag väntar ju kull i nästa veckaFlört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2011-02-11 21:26
#20

gjorde ett "litet" misstag nyss. 
Vi ska åka och bada imorgon på gustavsvik, rakade benen lite i morse för att det inte ska vara en matta (hahaFlört) och det var okej.

Nu när jag var och duschade använde jag min aloevera duschcreme som vanligt och benen blev knallröda!! När jag läste innehållet var det citron i och det tål jag inte alls. Det har gått jättebra på kroppen men när man hade "irriterad" hud så funkade det inteRynkar på näsan
Jag ser ut som jag dragit på mig 2 röda och prickiga strumporRynkar på näsan
Tror inte det blir bad för mig imorgon..men det ser lite skoj ut endå.

Annons:
Eine
2011-02-11 22:59
#21

#20 du får gömma benen i vattnet..Flört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2011-02-11 23:35
#22

Har trotsat vädret och varit till Sayyads katteri och beskådat fyra underverk.Vi möttes av fem vänliga och glada sphynxar som snabbt hoppade upp i våra knän och började spinna högt.ja ungarna som var 10 dgr var ju alla små underbara skrynklor,men valet står mellan en bruntabbyhona och en svart flicka.Så vi skall komma tillbaka om en månad igen.min man gillar svart så vi får se hur de utvecklat sig till nästa besök då valet är vårt.en ska stanna i katteriet.spännande.

Trollhassel
2011-02-12 00:03
#23

#16 Har aldrig tänkt på om artemia är söta eller inte. Små men charmiga, faktiskt. Jag har ju bara matat dem till fiskarna. Kanse får börja mata firrarna med något annat då :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

noir
2011-02-12 00:32
#24

#23 annars kan du ju spara några individer, helst olika kön så förökar dom sig själv sen :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Eine
2011-02-12 12:00
#25

#23 ostmackor kanskeFlörtSkrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Trollhassel
2011-02-12 13:37
#26

#24 Har odlat dem själv till fiskarna. Dyrt att köpa ägg ju. Flört

"25 Ja, varför inte! Haha!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: