Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 790 ggr
MonicaLagerquist
2011-03-02 10:15

Onsdag 2/3

Äntligen har den dagen kommit då fortsättningen på G 3 kör igång.

I övrigt så ska det sys en massa idag innan vi har samling vid datorn ikväll.

Solen skiner som om den har betalt för det.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Leffe
2011-03-02 11:52
#1

Lugnt här. Tänkte se skid-VM. Det är allt som är planerat.

Sköt om er

Eine
2011-03-02 11:58
#2

God förmiddag.Strålande väder och vårkänslor på vägKyss! Väntar på att en av mina foderkatter ska bärja löpa och komma och träffa en fin pojke.men sådana gånger får man verkligen vänta.Annat när p-pillren är slut,hannen upptagen eller det är idel inställda tåg..Då sätter minsann alla i gång. Men skam den som ger upp efter bara 2 månaders väntan ,även om det går mot ljusare tider och förmodade löptiderObestämd!

Sköt om er!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2011-03-02 13:43
#3

Ja det där känner jag väl igen så är det.Här skiner också solen från en klarblå himmel,ska gå fram till närbutiken för lite shopping.

noir
2011-03-02 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Förbereder mig till ett prov om 1v på 200sidor… allt plugg gör att man blir lite off från cornish i fokus.

Men här hemma rullar det på, jag pluggar och zaffie gör allt för att stjäla bokens ummärksamhet! dvs ligga i den, gosa med den eller vända blad.

Letar efter en kompis till henne gör vi också, så håller utkik efter bebbar som ska falla både mig och smabon i smaken.

Letar även praktik på ett äldreboende i E-tuna som ska ligga centralt och nära då zaffie kommer få vara själv om dagarna, så har jag tänkt att gå hem på lunchen och äta hemma och samt gosa med Zaffie.

Hoppas ni andra har sol och glada miner! Glad

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-03-02 14:19
#5

Ja det finns nog lite bebbar nu lite varstans.Vad vill du ha en kille eller tjej,eller någon favoritfärg?själv älskar jag ju allt i rött.Så nu har jag parat min hona med en herre i rött och vitt.nästa vecka bär det upp till Nora igen och min skrynkeltjej hon är då sex veckor,då ska det fotas.Hon är alldeles svart och alldeles underbar.Vi ska då få välja ett namn,jag kan knappt bärga mig.

Eine
2011-03-02 15:04
#6

#5 Din hona är padda så kan ju få både röda honor och röda hanar,bland annat.

(Själv är jag inte så glad i rött längre.Röda honor t ex får ju bara röda och creme hannar så det tycker jag är för trist.Har paddor själv så oavsett vad jag parar med kan jag iaf få röda hannar i alla kullar,det räcker för mig.)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
noir
2011-03-02 15:10
#7

# 5 hihi jo jag kikar runt på rexringen och sen om jag hittar nått här i forumet. Egentligen är det min sambo som har mest att säga till om. Men båda har kommit fram till att vi helst vill ha en hona.
Sen så har min sambo nått emot röda katter, så hel röd funkar inte.
tror det är för att hans mamma hade två röda katter som var väldigt konstiga så efter de så tycker han inte om dom :P
Han har pratat om helsvart men har även tyckt att en hane som var vit med svarta fläckar hit och dit var söt. så jag tror inte färgen spelar någonroll så länge de inte är en padda som är flammig eller hel röd.

Jag är väldigt mycket för ögon.. skulle gärna ha en kisse med ögon åt det gröna hållet, men har ingen koll på vilka som får vilken ögonfärg + att man sällan vet ögonfärg förens dom är stora :p

så jag tror att när vi hittar the one så spelar ingen färg eller form någon roll :)

Min sambo tyckte t.e.x att cornishar såg ut som aliens och ville verkligen inte ha en. efter att han klappa zaffie första gången var han såld och har sen dess pratat om att skaffa kattunge :P

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Gittan
2011-03-02 15:16
#8

Toppenväder idag. Sonen och jag tog en skidtur i skogen. Det är en härlig avkomling vintertid. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: