Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 270 ggr
Buffy-co
0

Så ledsen över liten katt..

Usch..undrar om jag klarar att hjälpa till på katthem som jag planerat..

När jag var ute med hunden sista rundan så stötte jag på en liten katt-nästan mitt på Värtavägen-vid Strindbergsgatan..OK på natten är Värtav. väldigt lite trafikerad..men-bussarna rusar fram där hela natten- och det fortt!!
Katten kom springandes mot en tjej framför mig först..hon klappade den o gick vidare..
Då sprang katten mot mig och hunden-den verkade inte alls rädd för henne så jag undrar om den var hundvan?
Jag vill dock ej att Smilla skulle gå nära-hon kan skälla på katter UTE..och jag ville ej skrämma ut den på vägen..Band så Smilla och satte mig och lockade på den.Den kom då fram och var mycket kelig-strök sig mot mig..inget halsband på!En liten svartsköldpadda var det…
Aj-vad jag fick ont i hjärtegropen..Ledsen

Tänkte att jag ville ta hem den-men min lgh har tyvärr öppen planlösning på så sätt att föregående hyresgäst tagit bort alla dörrar utom en- samt ej till bd och toa förstås..!(Har krävt att få nya till sovrummet-ibland behöver man spärra av ju när man har djur)
Tyckte inte att jag kunde ta hem katten till mitt lilla badrum-och den sprang för övrigt iväg in under en bil då också..satt där och tryckte sedan.
Jag gick hemåt-tänkte att jag kan ju inte rädda alla utekatter-men jag hade verkligen velat fått med den till ett katthem!
Ska fortsätta kolla efter den, men..detta är alltså vid Tessinparken-Värtavägen och Valhallavägen är nära..det ÄR ingen bra miljö för utekatt!
Ändå släpper en del ut sina katter med flit..(alltså har dom som utekatter..)Fattar ej hur dom vågar.
Hoppas ändå att detta var en katt någon ägde och som smitit ut..eller (tyvärr men) släppts ut ensam på vift..Men hoppas att det inte är en övergiven katt..

Har så svårt att släppa tanken på den!En katts ögon går rakt in i ens själ..

Vet som sagt inte om jag skulle klara att jobba på katthem..är så blödig av mig, men det är ju klart -man räddar dom ju där..

Lilla söta katt - var är du i natt?Gråter

Gittan
0

Fattar inte hur katter kan lämnas hur som helst av folk. Har de inga känslor för djur. Stackars katt. Förstår att den har fastnat på dina näthinnor, Kontakta något katthem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Anna77
0

Gå in på Hittekatter i fokus och ta tag i detta direkt så får du superbra hjälp direkt!

Lycka till!

Stackars lilla kisse…snällt att du tar tag i detta så den får hjälp!

Buffy-co
0

#2 Tack-jag kopierade in det jag skrivit med några tillägg inne på hittekatter..
Tror dock inte jag kommer se den mer(egentligen bra för då kanske den är hemma igen…förhoppningsvisGråterden var ju så kelig och orädd-verkar väl inte som en hemlös då..)