God morgon 25 juli
först idag me´
Kan bero på att jag åker till jobbet idag 1 timme tidigare än vanligt. Vi ska med brukaren till Vasaskeppet i Stockholm. Hoppas att det inte regnar för mycket idag för jag blir bjuden på lunch. man fyller ju ett år närmare pensionen o det vill andra fira…inte jag.
Hoppas att någon får lite sol mellan skurarna, så hörs vi ikväll…
Ha en bra dag, Sewena!
Just nu är Sthlm mulet men inget regn….ska sluta jobbet om en halvtimme och sen hem i bingen.
Ha en härlig dag allihop
jaha så det e sthlm`s tur att ha mulet, här i Norrbotten skiner solen.
idag blir det att vara hemma och pyssla på, ska även ringa veterinären ang Uma, det började som ett litet sår på sidan efter en fight med ELvira, men nu har hon en jättestor kal fläck där, och det ser lite svullet ut, hon har också börjat äta betydligt mindre, så jag blir lite orolig.
ha en bra dag alla./Linda

gomorrron!
Ska till Arlanda för att skicka hem våra sphynx.hona och en annan hona som varit här på parning… Känner mig bnästan skyldig - som om att vi inte har gjort vårt allra bästa för henne… Men som sagt, det verkar inte finnas något mer vi kan göra, så hon får åka idag…. Komme gråta störtfloder då hon är en underbar varelse med ett otroligt temperament, busig och otroligt kelig…. Och såååå vacker… *snyft*
Jaja, det som händer, det händer. Sewena, ha en underbar dag och alla andra, hoppas ni får bra väder och nåt kul att göra ;)
God morgon.. Mulet ute.
Sewena har den äran
Wiveka sov gott
Linda357 hoppas infektionen släpper på Uma
Mumsikoff ni har gjort ert bästa för dem
Sköt om er nu alla
Godmorgon! Att säga att det är mulet i Göteborg är ju ointressant, för det har det ju varit sen före midsommar. Så trist, så trist. Vi tycker synd om alla som har semester, och alla stackars turister här i vår stad.
Vi håller på och målar det sista rummet i vår snart helt ommålade lägenhet: vardagsrummet. Peter har nu insett hur kul det är med pappen på golvet och plasten över möblerna. Lattjo att springa på och i om nätterna! Det låter väldigt mycket, så stackars husse har knappt sovit en blund. Matte gick och la sig i gästrummet och stängde dörren, så hon har trynat som en gris. Husse gav upp vid femtiden och gick upp, då ville Peter prompt sitta på husses axel när han gjorde kaffe, blev nyfiken på vad som kunde finnas i diskhon, sträckte sig ner för långt och plumsade ner på rygg i tallrikarna som var fyllda med vatten och rester av pesto… Han flög upp! Och nu luktar han pesto.
Ja, så började vår, eller snarare husses, morgon.
Sewena: Grattis på födelsedagen! Alla andra: Ha en skön dag.
PS. Precis nu hörde jag att Peter trillade ner från fläkten. Nu sitter han säkert yrvaken och lite förvirrad på köksgolvet, som vanligt.
Jag får nog gå och klappa lite på honom.

God morgon!
Mulet idag oxå, undrar när solen tänker komma…
Idag ska det komma en massa fok hit som troligtvis vill ha mat så man får börja med förberedelserna snart….
Ha en bra dag alla!
godmorgon allihop
här är det lungt, halvmulet och två understimulerade barn som retar gallfeber på Sture choklad ;) Han har nu lagt sig högt upp för att slippa deras små nypande händer..
#3 jag måste ha missat nått… varför måste du lämna åter en av dina honor?
Idag åker Cigge med kastreringsexpressen (jag vill ha en lika snabb vet. som A-M.H!). Tyvärr utan att ha fått träffa några damer. Hoppas han och Alf kan bli bättre vänner efteråt.
Här hemma händer annars inte mkt. Slö på sista semesterveckan.
Gomorron!
Har massor att läsa ikapp och förstår knappt hälften av vad som skrivs (då jag inte har bakgrunden till allt) men jag hoppas att alla får en bra dag trots allt. Här blir det nog tvätt, tvätt, tvätt och gå igenom post o fixa sista räkningarna - inget kul alltså … 
Sewena: Grattis på födelsedagen, hoppas den blir fin trots vädret! :)
HannaH: Ska Cigge kastreras??!! Oj, nu måste jag läsa och försöka ta reda på vad som hänt ….. jag vet ju att han högg Alf i rumpan men jag hoppas verkligen inte det hänt annat oxå …!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Grattis på födelsedagen Maria och sewena på dig! (Passade extra bra att använda det utrycket idag, eller hur?).
Här är halvklart.
#2 Låter ju som en infektion. En av mina katter fick en gång en inflammation under huden som hann sprida sig en bra bit fast det inte syntes alls. Till sist började hon knaga av sig päls då det kliade och gjorde ont. Hoppas du får tag i veterinär under dagen så ni får hjälp.
#8 Lycka till Cigge. Trist att inte fått träffa någon tjej först, men nu väntar ett nytt liv.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#9 Han hade tagit sig en rejäl kisserunda igen, tråkigt nog. Och han och Alf är ju inte de bästa vänner (vilket kanske varit en av osakerna till Cigges kisseri), så jag hoppas för A-M's skull att allt reder sig framöver, inga mer kisserier och inget mer bråk, bara massa lyckliga missar.
Godmorgon allihopa och grattis och lycka till osv.
Dags för frukost nu tror jag bestämt. Det börjar bli svårt att komma på saker att göra inomhus nu! Igår la vi pussel till klockan tre på natten…

ja… vad tror ni hände då?
Den honan som var här på parning från uppfödaren blev satt på planet, men tror ni vi kunde sätta lilla Domino på flyget då vi såg hennes vackra ögon? Allt var fixat, biljetter, folk som tog dem i kabinen och vi var dumma nog att låta hjärtat tala… SÅ nu har vi kvar henne, vi har hittat ett par nära vänner som ska ha henne och vi ska försöka behandla hennes disbakterios - avsaknaden av e.coli.
Synd att cigge kastreras, men det är nog för hans bästa :)

God eftermiddag
Idag ska jag ta det lungt. Men sen vet man inte om det blir att man hittar på något

God dag.
Vilken tur att Min man och cherish man var hör alleles nyss. Betty i Figge hade lyckats få upp gallerdörren. Jag blev väldigt förvånad när jag såg Saga komma gåendes mot mej. Så panik! De var o bråkade med gannens katter som var under huset. Shit! Men hjälp av vattenslangen, jag sputade inte på Betty, men bredvid, så hon kom ut och in. Figge var lite svårare, men tillslut kom han in också. Pust!
Jag ska ordna lite för kattmamman, och sen packa inför kattutställningen. Och vila lite. Är trött som bara tusan! Ringde aldrig nån doktor om foten, får avvakta till efter helgen, orkar inte just nu.
Ha det bra, o hoppas det blir bra efter kastreringen Hanna_H!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.